Krille
Forumveteran
Nu citerade ju inte Boa dig Phonta... Lugn och fin.Det kan du ge dig fn på att det finns , Men jag tänker inte diskutera detta vidare ,men du kan inte döma då du inte har hela historien![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nu citerade ju inte Boa dig Phonta... Lugn och fin.Det kan du ge dig fn på att det finns , Men jag tänker inte diskutera detta vidare ,men du kan inte döma då du inte har hela historien![]()
Det vet jag , men man skall inte döma utan att ha hela bilden..Nu citerade ju inte Boa dig Phonta... Lugn och fin.
Vill man inte diskutera privata saker kanske man inte ska dra upp dem på ett forum och sen bli sur när andra kommenterar.Det vet jag , men man skall inte döma utan att ha hela bilden..
Vill man inte diskutera privata saker kanske man inte ska dra upp dem på ett forum och sen bli sur när andra kommenterar.
Håll era "Dirty secrets" för er själva, så blir det inget tjafs om dem.
Men om du inte vill att folk ska "döma" eller kommentera din situation, så dra inte upp den. Det är bara mitt råd.5555 Som sagt jag har inget att dölja ,men jag dömer inte andra utan att ha hela bilden
Jag har ju inte dragit upp min situation , då jag ingen harMen om du inte vill att folk ska "döma" eller kommentera din situation, så dra inte upp den. Det är bara mitt råd.
Ja, då säger vi väl så då helt enkelt.....Jag har ju inte dragit upp min situation , då jag ingen har,men visst , startar man upp får man ju tåla en del kritik om det finns anledning
Det är ju iofs trevligt med lite diskussioner på forumet, men varför har du inte denna diskussionen med KFM istället?Ja, då kanske det klarats ut att man får behålla samma summa (KF) vart man än är i världen.
Frågan är om de accepterar en sambo som inte är svensk medborgare - i tex Thailand...för att få det högre beloppet.
Han kanske är rädd för att väcka den björn som soverDet är ju iofs trevligt med lite diskussioner på forumet, men varför har du inte denna diskussionen med KFM istället?
De måste väl ge betydligt trovärdigare svar än ett gäng förståsigpåare och gissare på ett thaiforum kan.
Ett 5-minuters samtal så borde ju alla svar vara på plats.
Hahaha, den fick mig att skratta högtVa fn , Har Phonta Rätt !!! Är det möjligt ???![]()
Ingen fara , jag är härdad , rinner av mig snabbt , inte som vissa andra här som är skitsura i flera årHahaha, den fick mig att skratta högt
För visst har vi varit lite elaka mot dig ibland![]()
KF kan inte begära att du inte skall offentliggöra mailet, du har ingen tystnadsplikt och deras svar som statlig myndighet är heller inte hemligstämplat utan alla deras uttalande är offentliga sålänge det inte rör privatperson.
Ställer du en fråga så är den offentlig.
Ställer du en fråga gällande dig själv så beslutar du om den är offentlig, kronofogden har inte ett skit med det att göra.
Finns flera yrken där du jobba under tystnadsplikt, tex präst, läkare, sjöbefäl (ja vi hamnar under tystnadspliktslagen och den är internationell då vi är motsvarigheten till läkare ombord, vi har större befogenhet än en sjuksköterska på sjukhus)
Visst får man ha åsikter, men ibland är det bättre att hålla dom för sig själv.
Men om du inte vill att folk ska "döma" eller kommentera din situation, så dra inte upp den. Det är bara mitt råd.
Håller med om allt i detta inlägg, håller även med @Frogfish, 5 min samtal med KF så vet man vad som gäller, blir bara fel när massa gottstältare spekulerarVänta lite...
Hacka inte på @Phonta är ni snälla. Han har väl inte sagt ngt stötande, eller?
Gillar inte att tjafsa men ni hackar nu på fel person.
Kan vi inte bara lägga ner det hela?
Om man har skulder hos kronofogden så är förbehållsbeloppet (alltså summan efter hyran är betald) ca 4750 kr i månaden här i Sverige - alltså den summan du har att "spendera" varje månad.
Men, hur stor summa (förbehållsbekopp) blir det om man flyttar till tex Thailand? Kronofogden lär ju inte acceptera att man har "hela" 4750 kr/månaden där...då det är billigare att leva. Någon som vet? Någon som känner någon med kronoskulder o bor i Thailand eller annat asie land?
Frågan är ju istället, vill du gör rätt för dig eller inte, hur kan man ens tänka tanken på att bosätta sig i Thailand när man har skulder????????