Kronofogden...indrivning!

Kors i taket så kom i förra veckan ett mail från okänd ort att man bad om ursäkt för förseningen och någon slags förklaring vars det blev så...samt att man ville att jag drar tillbaka kravet :) . Nu ser jag att pengarna samt ränta inbetalats på kontot jag angett och jag meddelade Myndigheten att jag drar tillbaka kravet. Kostnaden för tjänsten vars 350 Skr å då har han cyklat ända ner till Malta med besväret:rolleyes:. Lite som "Göta kanal" filmen :thumbsup:.
Jäkligt smutt att det funkade så smidigt!,.Folk brukar gå långa vägen via ARN och så vägrar bolaget betala i alla fall.

Hur gick du till väga? Ansökte du om ett europeiskt betalningsföreläggande? Eller gick du på verkställighet direkt?

Jäkligt smutt att det funkade så smidigt!,.Folk brukar gå långa vägen via ARN och så vägrar bolaget betala i alla fall.

Hur gick du till väga? Ansökte du om ett europeiskt betalningsföreläggande? Eller gick du på verkställighet direkt?
ARN bedriver ingen indrivning utan bedömmer och rekommenderar företaget att följa utfallet. Kronofogden har tydligen tjänsten på sin hemsida och jag använde föreläggande som första steg. Tror in't du kan använda verkställighet direkt utan det är nog ett nästa steg i processen som myndigheten gör själva vid utmätning mm.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp