Kungens älskarinna blir taxichaufför!

Kan inte minnas att Asiatisk historia och Thailand som inte har så mycket till historia ens togs upp.

Nä precis men alla huvudstäder skulle pluggas in. Nä det första riktiga minnet av Thailand var när jag var runt 18-19 år och en polare till mig snackade om att vi måste åka till Bangkok. Han hade hört så mycket häftigt om den staden. Kommer inte ihåg att jag då kände till namnet på landet :)
PS Vi kom aldrig iväg DS

Nä precis men alla huvudstäder skulle pluggas in. Nä det första riktiga minnet av Thailand var när jag var runt 18-19 år och en polare till mig snackade om att vi måste åka till Bangkok. Han hade hört så mycket häftigt om den staden. Kommer inte ihåg att jag då kände till namnet på landet :)
PS Vi kom aldrig iväg DS
Enda jag hade hört om Thailand när jag var i tonnåren var att en klasskompis brorsa hade vart där och hämtat hem en tjej.
Sen visar det sig nu i efterhand att skolkamrat va adopterad Thai men det visste nog ingen då vi alla trodde han var afrikan från nån pygmestam ;)

Påstår man att Thailand inte har så mycket till historia , Ja , undrar just hur skolan var då . ;)
Under min skolgång läste vi en hel del om Thailands historia , hur mycket som fastnade är en annan sak , var inte alls intresserad , Mitt intresse låg i de naturvetenskapliga samt tekniska ämnena

Senast redigerad av en moderator:
Påstår man att Thailand inte har så mycket till historia , Ja , undrar just hur skolan var då . ;)
Under min skolgång läste vi en hel del om Thailands historia , hur mycket som fastnade är en annan sak , var inte alls intresserad , Mitt intresse låg i de naturvetenskapliga samt tekniska ämnena
Ja det är väl inte mycket till historia jämfört med resten av världen, rätt historielöst land som påverkat omvärlden väldigt lite om ens någonting och verkar ju bara som det var din skola som lärde ut om den?
Inte speciellt gammalt heller år 1238 och då var det väl mest små byar.

Ja det är väl inte mycket till historia jämfört med resten av världen, rätt historielöst land som påverkat omvärlden väldigt lite om ens någonting och verkar ju bara som det var din skola som lärde ut om den?
Inte speciellt gammalt heller år 1238 och då var det väl mest små byar.
He he, påverkat och påverkat, hur många män har inte velat åka dit och tömma sina välfyllda pungar allt sedan andra världskriget! Det var ju jänkarna som strödde en massa dollars omkring och och fattiga töser från Isan såg hur lätt det var och tjäna sig några dollar hit och dit!

Tillbaka
Topp