Kungens död hotar thailändsk ekonomi

Lara Croft

Medlem
En ettårig sorgeperiod och kungahusets förmögenhet är stora orosmoln i Thailands ekonomi sedan kung Bhumibol Adulyadej har avlidit. Till det kommer en ökad risk för politiska oroligheter, som kan skrämma bort turister och investerare.

Källa: DN

Tror nog att det blir lugnt , inga problem med att det kommer att utbryta oroligheter , En månad förbud för festligheter är väl ändock på sin plats när landets viktigaste person genom tiderna har avlidit i stor sorg och saknad .
Fö. så har redan myndigheterna nu låtit visa förståelse för att många människors levebröd fås genom nöjeslivet och har vad jag förstått nu lag den minimala gränsen till tre dagar alt sju dagar om jag tolkat vad skrivits rätt .

Ett klokt beslut som Prayut tagit anser jag

En ettårig sorgeperiod och kungahusets förmögenhet är stora orosmoln i Thailands ekonomi sedan kung Bhumibol Adulyadej har avlidit. Till det kommer en ökad risk för politiska oroligheter, som kan skrämma bort turister och investerare.

Källa: DN
De styrande hjälper till! De vill ha bort utlänningarna! Se på visumlagarna och hur banksystemet "mjölkar" utländskt kapital!

Liknande trådar

A
Svar
8
Visningar
1 K
G
A
Svar
0
Visningar
3 K