Helt klart att Du inte varit i den byn jag tillhör, underhållning varje dag, en dag (alla dagar) i ett hus snett tvärs över gatan, 9 bikar och en bil, och alla hajar ville kassera in pengar, då var jag ändock borta ett par timmar på eftermiddagen, från där jag bor så ser jag 6 hus, 3 hus av dessa har hajarna efter sig, så även en onkel har hajarna efter sig på samma gata, ändock har vi gått in och räddat den familjen 2 gånger, men samma igen, nya lån, problemet kvarstår.
Samma problem i byn, folk går i borgen för varandra, och dom kommer aldrig ur fällan, ett hus på samma gata, dom tog ett lån, byggde till huset, en broder fick låna av dessa pengar, köpte sig en ny pickup, men dom glömde att amortera på lånet, vintern som var så var banken där och skulle ta huset, nu har det gått så långt att dom försöker sälja huset, frågade oss, jag tackade nej. En kille i byn var jätteglad att kunna köpa en ny ny pickup, och talade om att han betalat denna kontant, det som framkom var att han betalat kontantinsatsen kontant, och resten är på lån, så nog tror jag att din by är ett undantag som kan sköta ekonomin så att dom inga lån har...