Kvinnlig MC Taxiförare i Pattaya hittade och lämnade tillbaka plånbok till falang.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

En solskenshistoria ifrån Pattaya där en kvinnlig MC Taxiförare hittade en plånbok innehållande diverse kort m.m, hon lyckades tillsammans med en kollega komma i kontakt med ägaren och återlämna plånboken, hon fick 1000 baht i hittelön och berättigad uppmärksamhet på sociala medier där hon berömdes.

Pattaya motorbike taxi driver finds foreigners wallet and returns it, earns praise on social media​

By Adam Judd
-
Sunday, 10 January 2021, 11:29

Pattaya, Chonburi- A female motorbike taxi driver in Pattaya has earned significant praise on Thai social media after returning a lost wallet to a foreign owner in Pattaya.

1610252209019.jpg

Mvh isan lover

Själv i ungdommens glada dagar glömt mitt bankkort 2 gånger i Bangkok och blivit ikappsprungen hello sir you forget card.
Tom vart så vårdslös många gånger innan och lat att jag suttit i bar gett dom kort och kod, så dom åkt och hämtat ut pengar åt mig på ATM.
Inte blivit scammad en gång än, men det var ju ställen jag hängde på regelbundet på den tiden så hade ju varit rätt korkat och sno åt sig.

Själv i ungdommens glada dagar glömt mitt bankkort 2 gånger i Bangkok och blivit ikappsprungen hello sir you forget card.
Tom vart så vårdslös många gånger innan och lat att jag suttit i bar gett dom kort och kod, så dom åkt och hämtat ut pengar åt mig på ATM.
Inte blivit scammad en gång än, men det var ju ställen jag hängde på regelbundet på den tiden så hade ju varit rätt korkat och sno åt sig.

Hej

Samma här, har inte blivit bestulen på en baht trots att jag aldrig ens använder safty box när jag har bott på hotell i Thailand, känner åtskilliga vänner (fiskare, sjömän och andra) som har krökat till första dagen i Pattaya, glömt bagage, pass och pengar på någon bar, nästa dag har dom fått tillbaka allt orört, en fiskarkompis glömde bort mobil och pengar två gånger på en dag, fick tillbaka allt varje gång, sånt här verka hända ideligen i syndens näste, ett bra betyg åt bartjejer och andra. :)

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp