Läkare utan några gränser

• Trådstartare Trådstartare Dr_Hope
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
D

Dr_Hope

Gäst
I Thailand hjälper vi till med att förbättra hälsovården för en del av landets cirka tre miljoner gästarbetare. Dessutom utbildar vår personal hälsoarbetare som ger grundläggande hälsovård till invånare i angränsande Burma.

Tusentals gästarbetare tar sig varje dag in i Thailand från Burma. De har inte rätt till hälsovård och är dessutom rädda för att bli deporterade om de uppsöker en hälsocentral. Vi bistår dem vid en mobil klinik i Tre pagoder-passet.
Dessutom får gästarbetarna hjälp i Samut Sakhon-provinsen. Där har vi bland annat genomfört vaccinationer för barn under fem år. I samarbete med hälsoministeriet har vi också bistått vid ett kolerautbrott i slutet av oktober 2010.
Malariaprogrammet avslutat

Vi har avslutat vårt malariaprogram i Burma men hjälper ändå till att distribuera moskitnät samt diagnosticera och behandla patienter där.

Gå gärna in på Läkare utan gränser och gör en donation, vi garanterar att dina pengar kommer till nytta till dem som behöver det.
www.lakareutangranser.se

Läkare Utan Gränser räddar liv och lindrar nöd där vi behövs mest. Vi är oftast först på plats - vår utrustning är redan packad - och vi vet att hjälpen når fram.

Men din hjälp behövs – vårt arbete är endast möjligt tack vare frivilliga bidrag från människor som du.

Tack för ditt stöd. Ditt bidrag gör skillnad!

M.V.H Dr.Hope

"Gazton " sa:
Bidrag är nu skänkt via Sms :wai:

Stort tack för ditt bidrag Gazton :) Hoppas fler vill hänga på.
Jag vet inte om era Moderatorer anser detta vara reklam, i så fall drar jag givetvis tillbaka mina inlägg genast.

"Dr_Hope " sa:
Stort tack för ditt bidrag Gazton :) Hoppas fler vill hänga på.
Jag vet inte om era Moderatorer anser detta vara reklam, i så fall drar jag givetvis tillbaka mina inlägg genast.

Går ej att klassa som reklam, detta är ju hjälp som behövs.
Hänger på

"kjell.t " sa:
Går ej att klassa som reklam, detta är ju hjälp som behövs.
Hänger på

Stort varmt tack Kjell.t. Många bäckar små blir ju som bekant till större flöden :)
Hoppas fler hänger på, även en 50 lapp eller tjuga gör skillnad.

Här är lite mer info

Läkare Utan Gränser/Medecins Sans Frontieres
Givarservice 010-199 33 00
Fax 010-199 32 01

givarservice@msf.org

www.lakareutangranser.se
www.facebook.com/lakareutangranser
www.youtube.com/lakareutangranser
www.twitter.com/MSF_Sweden

Viktig information angående skattereduktion för gåvor: www.lakareutangranser.se/gava/Skattereduktion/

Jag och frugan bidrar regelbundet och kan man så ska man försöka bidraga. Läkare utan gränser står mig varm om hjärtat.

Har skänkt tidigare också, och ska se till att det även denna gång kommer iväg en peng!
Grymt jobb ni gör.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp