Skrämmande program om "Svenska läkare"

Det är ju mitt inlägg du har missförstått, som jag menar. Det hade sett värre ut om vården hade tagit in även de som inte är sjuka, och vi som är friska kan ju åtminstone glädjas åt det och att vi slipper vara beroende av den dåligt fungerande vården. Iaf så glädjs jag åt varje dag som jag inte behöver vård. :)

Jag kan dock konstatera att det fungerar likvärdigt dåligt i Norge trots enormt ekonomiskt statsöverskott och låg invandring. Det verkar som att politikerna oavsett kommer att ge så lite som möjligt tillbaka till folket, och under tiden gör de sitt bästa för att hålla skenet uppe medan de chabblar bort pengarna pga inkompetens och/eller sko sig själva på andras pengar.

Jag tror man får ordna det för sig själv så gott man kan och försöka förlika sig med att man betalar skatt som en konskvens av att man har blivit en del av systemet, och utöver det kan man ju alltid försöka hitta något parti som man tror tillräckligt mycket på för att rösta på.

Senast ändrad:
Finns ju bara ett parti som kan vända utvecklingen för oss etniska Svennar ,, om de sen är det rätta vet men inte förränn vi provat , men inte är det sittande eller sjuklövern , samma skit , bara lovar och lovar , men inget händer ..

Dessutom så kommer nu uppgifter om att ett Tyskt par som öppnat en regeringskritisk sida på Facebook först riskerade att dömas till nio års fängelse får att de utryck sin ilska över den nuvarande ordningen med invandring och intergration samt genom detta kritiserat den Tyska regeringen .. De dömde sedan till 13000 kr i böter samt att om domaren såg dem skriva i Facebook igen så skulle de få skaka galler .. Jojo , Hur var det med demokratin egentligen ..
skulle mycket väl kunna hända även i Sverige ... Sjukt samhälle , riktigt sjukt ..

Men detta ämne är väl uttömt så jag skriver inte mer i denna tråd ..

svenska vården... dom hånar en om man inte råkat ut för en allvarlig trafikolycka...

var på ett sjukhus för länge sedan just hemkommen fr Thailand. hade fått en glasbit i ögat, fick sitta i ett väntrum där på kvällen, det fanns en äldre tant där o väntade med, och så satt det ett par kärringar i receptionen och snackade skit. efter typ 4 timmar utan att jag sett något hända överhuvud taget, så fick jag nog och det blev lite ordväxling med kärringarna... jag visade ögat och sa att jag hade jävligt ont osv. dom bara ignorerade mig totalt sa att dom inte hade tid och visste inte när dom skulle få tid heller... Det fanns typ bara jag o den gamla tanten på hela sjukhuset vad fan sysslar dom med undrar man..
ok, ja har kanske vart för mycket i Thailand och förväntar mig lite att man skall skicka ner mig i en rullstol så fort ja går utanför bildörren.. men liksom, jag betalar en slant för den servicen inte sant`?
Det e precis som om vi dum-svenne-jä-lar inte har IQ nog att fatta att vi även betalar för att få service i Sverige! men i realiteten för vi inte ett piss för våra pengar.

Ja, de har väl märkt att de kommer undan med det. :(

Som jämförelse kan man ta när jag fick en liten träflisa i ögat i Thailand. Tvivlar på att det tog mer än 10 minuter innan den var uttagen. :)

Men iofs kan man inte jämföra privat och statligt. Privat här uppe betyder ju snabb hjälp här också.

Betalar du 32 % i skatt så skall du inte behöva gå privat , varför betalar jag då ?? Vägskatten skall betala vägarna , sophämtning kostar , pass kostar allt kostar ,, likförbannat skall man inte få ett skit för skatten ,, inte undra på att det finns slantar till mannaregnet över .....................:mad:

Ja, det är ju ungefär så det känns, men jag brukar ändå se på det som att jag har det bra och trots allt totalt sett har fått en rätt god chans här i livet tack vare att jag har födts som svensk.

Phonta fattade min poäng, skall man gå privat när man redan har betalat en gång...?
Nej nej, det är politikerna som fördelar pengarna tex. kommer inte en krona från trängselskatten gå till västlänken som det var tänkt, den går rätt till stadskassan istället och vi Göteborgare måste låna varenda krona till våra byggprojekt...

man fattar ju att svennebanan har en IQ fiskmås som inte blir totalt rasande och går man ur huse

Det är nog väldigt få som inte förstår, men har man ett bra liv så vill man kanske inte förstöra det genom att gå omkring och vara rasande. ;)

Senast ändrad:
Ja, det är ju ungefär så det känns, men jag brukar ändå se på det som att jag har det bra och trots allt totalt sett har fått en rätt god chans här i livet tack vare att jag har födts som svensk.
Oj det är ju tack vare att en massa tokar tänker som du som vi kommer att sitta i skiten inom några år , Lövet säger bara , sorry nu drar jag till nåt annat ställe , slantarna i skattkistan har sinat och jag vill ju inte bo här nu när det skjuts överallt By By ....

De sitter ju där och delar ut stålar i ett enda syfte , att kunna sitta ytterligare en tid och samla på sig stålar , 160,000 /månaden är inga dåliga stålar , inklusiver fri tanvård ,samt sjukhusvård . Inga andra som har det , bara dessa råttor som stjäl våra slantar vi trälat ihop under ett helt liv.. Och jag är inte rasande .
jag är bara en MAN inte en MUS

Så då menar du att tack vare du fötts som Svensk så skall du vara så djäkla tacksam så viker dig för skitpolitiker ...

Så långt kommer ALDRIG jag att sjunka ,, jag står upp för vad jag anser rätt .. och nu är det djäkligt fel i Sverige .. Hoppas det håller ihop till nästa val ,om det finns en endaste liten spillra kvar av demokratin så kommer det att bli förändringar .

Nu slutar jag skriva politik efterssom det är tabu här

God natt

Finns ju bara ett parti som kan vända utvecklingen för oss etniska Svennar ,, om de sen är det rätta vet men inte förränn vi provat , men inte är det sittande eller sjuklövern , samma skit , bara lovar och lovar , men inget händer ..

Finns det etniska svenskar?:)

Oj det är ju tack vare att en massa tokar tänker som du som vi kommer att sitta i skiten inom några år , Lövet säger bara , sorry nu drar jag till nåt annat ställe , slantarna i skattkistan har sinat och jag vill ju inte bo här nu när det skjuts överallt By By ....

Hehe. Nej, det där är tack vare helt andra tokar isf. ;)

Senast ändrad:
Så då menar du att tack vare du fötts som Svensk så skall du vara så djäkla tacksam så viker dig för skitpolitiker ...

Så långt kommer ALDRIG jag att sjunka ,, jag står upp för vad jag anser rätt .. och nu är det djäkligt fel i Sverige .. Hoppas det håller ihop till nästa val ,om det finns en endaste liten spillra kvar av demokratin så kommer det att bli förändringar .

Nu slutar jag skriva politik efterssom det är tabu här

God natt

Nja, jag är glad för att jag blev född i ett relativt bra land men jag känner inte att jag har någon tacksamhetsskuld och måste låta politikerna få bete sig illa.

Jag står upp för vad jag anser är rätt, jag också. Visserligen vanligtvis from som ett lamm, men jag kan vara bestämd av mig och även hugga som en Kobra om det behövs. ;)

Jag skulle kunna vara mer utav en aktivist, men jag vill ha ett gott liv medans jag lever och försöker vara rationell och inte gå och reta upp mig på en massa saker i onödan.

Jag följer med så gott jag kan och drar mig inte från att söka information från olika håll för att bilda mig en uppfattning. I den verklighet som jag lever i så är det tillräckligt, och så ska jag se till att gå och rösta också.

Jag har nog givit dig ett dåligt intryck av mig genom mina alternativa synsätt i vissa frågor, men du får ta det för vad det är helt enkelt. Ingen har ju alla svaren, men var och en finner sin väg fram. :)

Jag är inte emot dig på något sätt, och jag tror att du är en hygglig människa. Det är intressant att läsa folks olika uppfattningar, och det är ju därför vi är här eller hur? :)

God kväll!

svenska vården... dom hånar en om man inte råkat ut för en allvarlig trafikolycka...

var på ett sjukhus för länge sedan just hemkommen fr Thailand. hade fått en glasbit i ögat, fick sitta i ett väntrum där på kvällen, det fanns en äldre tant där o väntade med, och så satt det ett par kärringar i receptionen och snackade skit. efter typ 4 timmar utan att jag sett något hända överhuvud taget, så fick jag nog och det blev lite ordväxling med kärringarna... jag visade ögat och sa att jag hade jävligt ont osv. dom bara ignorerade mig totalt sa att dom inte hade tid och visste inte när dom skulle få tid heller... Det fanns typ bara jag o den gamla tanten på hela sjukhuset vad fan sysslar dom med undrar man..
ok, ja har kanske vart för mycket i Thailand och förväntar mig lite att man skall skicka ner mig i en rullstol så fort ja går utanför bildörren.. men liksom, jag betalar en slant för den servicen inte sant`?
Det e precis som om vi dum-svenne-jä-lar inte har IQ nog att fatta att vi även betalar för att få service i Sverige! men i realiteten för vi inte ett piss för våra pengar.
De kanske hade fått in just en olycka eller nått annat akutfall eller varför inte något eller några akuta grejer på nån avd.
också nattjourens uppgifter. låg bemanning ? säkert,men vilket reusrsslöeri det skulle vara annars.
Eller hur Phonta ?

De kanske hade fått in just en olycka eller nått annat akutfall eller varför inte något eller några akuta grejer på nån avd.
också nattjourens uppgifter. låg bemanning ? säkert,men vilket reusrsslöeri det skulle vara annars.
Eller hur Phonta ?

Ja säkert hade den sjuksköterskan som jobbade den kvällen fullt upp med något viktigt...

Phonta fattade min poäng, skall man gå privat när man redan har betalat en gång...?
Nej nej, det är politikerna som fördelar pengarna tex. kommer inte en krona från trängselskatten gå till västlänken som det var tänkt, den går rätt till stadskassan istället och vi Göteborgare måste låna varenda krona till våra byggprojekt...

man fattar ju att svennebanan har en IQ fiskmås som inte blir totalt rasande och går man ur huse

Nä, men ni har alla missat en sak. Svensken har det alldeles för bra för att gå ut på gator och torg eller starta inbördeskrig.

En svensk är inte lagd åt det hållet utan är mer intresserad av sitt nyköpta hus, senaste Suven, bästa induktionsspisen, senaste båten och fritidshuset, för att inte tala om att sticka till Thailand och gotta sig i solen och dricka Chaang en gång om året.

En svensk resonerar, att får jag bara ha det bra själv och kunna ha min Suv, hus, tre TV-apparater, en cab till frugan, senaste I-phonen till alla i familjen, självgående gräsklippare, spela på trav, lotto och frugan få gå till frissan en gång i veckan osv..., sen inte minst få titta på lågvatten-TV som Ullared, en bonde söker fru, Let's Dance och för att inte tala om Ernst Kirchsteiger som tagit över rollen från Lasse Lönndal som Sveriges äldste tonåring, så är man fullständigt nöjd med det och har överseende med politikerna och låter dem hållas och ser ingen vinst i att klaga, för jag har ju det bra!:)

Nä, men ni har alla missat en sak. Svensken har det alldeles för bra för att gå ut på gator och torg eller starta inbördeskrig.

En svensk är inte lagd åt det hållet utan är mer intresserad av sitt nyköpta hus, senaste Suven, bästa induktionsspisen, senaste båten och fritidshuset, för att inte tala om att sticka till Thailand och gotta sig i solen och dricka Chaang en gång om året.

En svensk resonerar, att får jag bara ha det bra själv och kunna ha min Suv, hus, tre TV-apparater, en cab till frugan, senaste I-phonen till alla i familjen, självgående gräsklippare, spela på trav, lotto och frugan få gå till frissan en gång i veckan osv..., sen inte minst få titta på lågvatten-TV som Ullared, en bonde söker fru, Let's Dance och för att inte tala om Ernst Kirchsteiger som tagit över rollen från Lasse Lönndal som Sveriges äldste tonåring, så är man fullständigt nöjd med det och har överseende med politikerna och låter dem hållas och ser ingen vinst i att klaga, för jag har ju det bra!:)
En korkad Svenne , som en dag får halsen avskuren av nån konstig kille som ringer på dörren .....
Dags att vakna då ...

Liknande trådar

J
Svar
0
Visningar
1 K
Johann Bergstrand
J

Tillbaka
Topp