Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tio favoritlåtar på svenska så här på nationaldagen...
John Holm "Får man leva för det"
Bob Hund "Förträngda problem"
Philemon Arthur & The Dung "Om ni tycker jag undviker er"
Olle Ljungström "En galen hund"
Frida Hyvönen "Min stad"
Hurula "Självmedicinering"
Ebba Grön "Beväpna er"
Monica Zetterlund "Den sista jäntan"
Nationalteatern "Barn av vår tid"
Ståålfågel "En dag i varuhuset"
Skulle nog kunna välja vilken låt som helst av dem där egentligen. Dem är ungefär lika bra allihop men om jag bara
fick välja en får det bli en låt från John Holms debut Sordin. Ett mästerverk...
Lite sent påtänkt kanske men den här borde man väl lyssna på dagen till ära.
Jag tar bussen in till stan
Nya byxor, nya skor
Lite full. luktar gott
Går förbi där du bor
Jag fick en hundring utav mamma
För jag inte skulle stanna
Hon har en vän på besök
Hennes sista försök
Det är svenska flaggans dag
Å den enda som sjunger det är jag
Vi skulle mötas vid station
Sådär en kvart över tre
Nu har jag väntat i en timma
Du får inte var med
Så jag tar en promenad
I nya byxor, nya skor
Lite full, luktar gott
Går förbi där du bor
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.