Låtar du älskar att lyssna på.

BÄST är han men Blackmore hamnade bara på runt plats 40 bland världens bästa rockgitarister, fanimig skammligt.
Svår det där, vem som är bäst!

Lars Johan Yngve Lannerbäck hävdade ju att han kunde spela alla Richies solon, fast dubbelt så snabbt. Det är möjligt att han är tekniskt skickligare i o m detta? RB är ju unik med alla dessa underbara riff och solon, man hör nästan direkt vem det är och det vet jag inte om det gäller för så många av de där 40 supergitarristerna framför honom? De där "riktiga stjärnorna" torde vara bortglömda efter någon generation då deras musik var ointressant, hur många orkar lyssna på Yngve när de skall komma i stämning på förfesten?

När man ändå är inne på världen kanske bästa grupp. Den här välfilmade konserten visa en Richi och Ian i högform, även om jag aldrig har sett Richi bära sig åt så där på något liveframträdande, är det droger inblandat kanske?

Lars Johan Yngve Lannerbäck hävdade ju att han kunde spela alla Richies solon, fast dubbelt så snabbt. Det är möjligt att han är tekniskt skickligare i o m detta? RB är ju unik med alla dessa underbara riff och solon, man hör nästan direkt vem det är och det vet jag inte om det gäller för så många av de där 40 supergitarristerna framför honom? De där "riktiga stjärnorna" torde vara bortglömda efter någon generation då deras musik var ointressant, hur många orkar lyssna på Yngve när de skall komma i stämning på förfesten?

Är Bach och Mozart bortglömda?

Vem som är bäst får väl de lärda tvista om men Angus Young kom bland de 10 bästa på den där listan och det är ju något anmärkningsvärt för han är ju inte så duktig med sin gura.

Jo Lars Johan är bra men jag tycker han tar för stor plats.

Man kan vara bäst på en massa saker och på olika sätt. Blackmore var duktig på att skapa riff men personligen gillar jag Iommi bättre.
Bra gitarrister finns det gott om Guthrie Govan är bättre än de flesta andra och sedan har vi snorungen Tim Henson som är lite annorlunda.
Vem som gör den bästa musiken är en smaksak men Blackmore var duktig, men skulle inte ens platsa på topp 100 bland okända YouTube gitarrister.

Här har vi Tim Henson
Bra musik? Nja
Enormt duktig gitarrist? Absolut

För att utveckla det hela så kan vi ta Guthrie Govan.
Det han gör med vänsterhanden samtidigt som han dricker kaffe och snackar skit, behöver Blackmore hela sin släkt för att utföra.
Tycker man att musiken är bra eller inte är något helt annat.

Liknande trådar

G
Svar
0
Visningar
1 K
glimten66
G
A
Svar
2
Visningar