Levnadsimtyg

Drömma kan man ju men både banker och andra institiuoner hat skyldighet att anmäla. Ok säg att du får en pension feån en avliden ett par år efter han dör vad ör problemet, Sverige betalar multum till Afrika och arabländer idag om ďet teillar in några miloner till Thailand så är jag glad
Värre är väl om du blir bragt om livet eller nergrävd i en öde skog efter en naturlig död, för att kommande pensionsutbetalningar är viktigare.

Det har jag alltid sagt, tillfället gör tjuven! Se till att Ingen kan tjäna på att du dör, tvärtom! Cyniskt men verklighet!

De enda som ekonomiskt kan tjäna på en normal människas dödsfall är väl dennes fru, barn och närmaste familj. Om någon ens är nära att misstänka att deras närmaste skulle vilja tjäna på deras frånfälle så rekommenderar jag dessa att dra snabbast möjligt. Att leva under de premisserna låter inte anständigt.

Det var ju efter sådana historier som gjorde att "levnadsintyget" kom till.
Det är nog en förgången tid numera.
Inte när det gäller tillex "Svenskar" som krigar för IS , det finns ett stort antal som är rapporterade döda av myndigheter i dessa krigssoner , folk har haft begravningar här hemma , men myndigheterna accepterar inte detta och bidrag betalas ut en lång tid efter ... Så det är ej förgången tid , kanske med Svenskar i Thailand ,, men skillnad på kattlort och IS folk Var ett långt reportage om detta på Rapport i förrgår ,, De talar ibland om sanningar även på SVT

Det har jag alltid sagt, tillfället gör tjuven! Se till att Ingen kan tjäna på att du dör, tvärtom! Cyniskt men verklighet!
Vill ju till att man litar på den man ge koderna till. Jag tror att det finns goda människor som vill att man ska leva så länge som möjligt. Speciellt mina barn.

Tycker det är helt rätt, de som orkar gå runt och vara orolig för att bli lurad hela tiden har nog hamnat fel.
Har man gått all in för övrigt med hus å grejer så litar man väl givetvis på tjejen så hon får koder mm som behövs för levnads intyget, eller?

Finns ju en annan aspekt på detta också, den moraliska i att lura Svenska staten.
Typ som att jobba svart hela livet så man får garantipension och sen ljuga om var man bor så att man får ut garantipensionen man myglat sig till.

Vad tycker panelen om sånt här eg, var står er moral när det kommer till att lura staten och därmed även andra skattebetalare?

Är det summan som avgör?
Eller är det ok om det är en kompis?
Eller är det inte ok alls?

St
Har man gått all in för övrigt med hus å grejer så litar man väl givetvis på tjejen så hon får koder mm som behövs för levnads intyget, eller?

Finns ju en annan aspekt på detta också, den moraliska i att lura Svenska staten.
Typ som att jobba svart hela livet så man får garantipension och sen ljuga om var man bor så att man får ut garantipensionen man myglat sig till.

Vad tycker panelen om sånt här eg, var står er moral när det kommer till att lura staten och därmed även andra skattebetalare?

Är det summan som avgör?
Stöld är stöld, lika illa vem man än skäl ifrån. Sedan finns det alltid dom som tycker sig ha rätt att skruva lite på moralen;)

Är det summan som avgör?
Aldrig stjäla, inte ens från staten. Och dessutom skulle jag inte vilja riskera att bli påkommen. Ärlighet varar längst!

Jag kan bara hålla med, jag tror faktiskt att de flesta har en hög moral och känner vad som är rätt och fel. Det allra enklaste är att låta bli att ljuga så har man inga problem. För dem som trasslar in sig i lögner får ju oftast fortsätta med det av ren självbevarelse. Eller som man sa förr "det börjar med en knappnål och slutar med en silverskål..."

Tyvärr är det väl så att det finns en relation mellan beloppens storlek och när gemene man på allvar börjar tumma på moralen, någonstans runt miljonen verkar alla skrupler försvinna hos de flesta, men långt ifrån alla.

Tror att fler än vad ni tror är skrivna i Sverige , men bor år efter år i Thailand , de har NOLL koll på detta ,, skriva sig hos en kompis samt ha ett Myndighetspost konto på internet , då kan man övervaka alla viktiga brev från Thailand ..massor av sådant , det är jag riktigt säker på , ändå mer lär det bli om sink-skatten höjs till 25 % , då finns det ju som ålderspensionär inget att tjäna på att vara utskriven ...

Tillbaka
Topp