Levnadsimtyg

Levnadsintyget går vidare till samtliga utbetalare automatiskt så det behövs bara ett.
Missar man bekräfta detta intyg så stoppas alla utbetalningar efter 105 dagar från den sista dag det ska vara till myndigheten, tror det är i oktober

Där har du tyvärr fel.
Men det är nog inte alla utbetalare som kräver detta intyg.
Vet att allm. Pens. myd. och Amf kräver detta,
Numera går det utmärkt att göra det med Bank ID.
Skrev ett ironiskt mail till dom för 2 år sedan, och frågade om dom använde kulram då dom räknade.Eftersom dom inte använde Bank ID. Amf nappade direkt. För pensions mynd. blev det klart i år.
Gjorde min anmälan förra veckan, fick brevet i går.
Om man flyttar så skall man även om man bor i TH, och är utskriven meddela SKV sin nya adress i TH. eller var man avser att bo.Samma som i Swe.
SKV meddelar sedan alla myndigheter i Swe. Din bank meddelar du själv, det funkar ibland inte annars.

Senast ändrad:
Där har du tyvärr fel.
Men det är nog inte alla utbetalare som kräver detta intyg.
Vet att allm. Pens. myd. och Amf kräver detta,
Numera går det utmärkt att göra det med Bank ID.
Skrev ett ironiskt mail till dom för 2 år sedan, och frågade om dom använde kulram då dom räknade.Eftersom dom inte använde Bank ID. Amf nappade direkt. För pensions mynd. blev det klart i år.
Gjorde min anmälan förra veckan, fick brevet i går.
Om man flyttar så skall man även om man bor i TH, och är utskriven meddela SKV sin nya adress i TH. eller var man avser att bo.Samma som i Swe.
SKV meddelar sedan alla myndigheter i Swe. Din bank meddelar du själv, det funkar ibland inte annars.
Tror pensionmyndigheten tagit över detta helt numera åt alla eller att man bara lämnar ett intyg till antigen AMF eller pensionsmyndigheten.
Har du fått bekräfta levnadsintyg från mer än en, pensionsmyndigheten eller AMF i år?

Senast ändrad:
Jag måste lämna två levnadsintyg varje år.
Skickar ett till Pensionsmyndigheten, och detta går automatiskt till Alecta där jag har min tjänstepension.

Sedan har jag en pensionsförsäkring i Folksam, och de kräver ett separat levnadsintyg, men på min polisstation stämplar de intygen gratis.

Tillbaka
Topp