Liverpool-Manchester United ska mötas i Bangkok den 12 juli.

Hej

Ett tecken på att biljettpriserna ändå var för höga är väl att man tydligen började sälja biljetter till 50% lägre pris på måndagen, detta gjorde dom fans som hade köpt biljetter tidigare till fullpris förargade.

Mvh isan lover

Visst var det så, det var tydligt från början tyvärr. Det var nån på forumet som sa att han trodde klubbarna skulle gå in o sänka priset på biljetterna så att vanliga thailändare skulle kunna gå på matchen. Det hände inte och skulle aldrig hända. Det här är big businness inte korpfotboll
Var det inte ett korplag Manchester United mötte, trodde det när man läste resultatet?
Liverpool är ju en hyfsat stor stad, trodde en sådan stad skulle ha ett riktigt lag med?

Var det inte ett korplag Manchester United mötte, trodde det när man läste resultatet?
Liverpool är ju en hyfsat stor stad, trodde en sådan stad skulle ha ett riktigt lag med?
You never walk alone om walkingstreet. Det är det viktigaste.

Hoppas man kan se några hemmamatcher med Pattaya dolphins nästa gång man är nere!

You never walk alone om walkingstreet. Det är det viktigaste.

Hoppas man kan se några hemmamatcher med Pattaya dolphins nästa gång man är nere!
Seniorlaget la väl ner för några år sen eller om dem flyttade efter ett uppköp?
Ser nu att ett division 3 lag har tagit namnet sen 1 år tillbaks ett lag som hette Isaan Pattaya fc innan och spelsr i div 3.

Det Pattaya dolphins som spelade i högsta ligan har jag läst las ner eller köptes upp, var ett tag sen jag läste och la inte så mycket vikt i det så mins riktigt.

Vet inte hur intresserad du är, men man kan ju hoppas att ditt inlägg är med glimten i ögat.
Om du har missat det krossade vi dom med 9-0 på 2 matcher.
You never walk alone

Hej

Stolar ifrån matchen mellan United och Liverpool har stulits, några personer filmades när dom stal 2 st Liverpool stolar och
2 st United stolar.

1658087558169.jpeg

Mvh isan lover

Hej

En undersökning i Thailand visade att Liverpool är det populäraste laget av alla i Premier Leauge.

• 31.32% Liverpool;
  • 30.42% Manchester United;
  • 9.37% Chelsea;
  • 3.85% Arsenal;
  • 2.95% Manchester City;
  • 2.82% Leicester City;
  • 1.16% Fulham;
  • 2.83% combined named Wolverhampton Wanderers, West Ham United; Tottenham Hotspur, Nottingham Forest, New Castle United, Leeds United, Southampton, Brentford and Aston Villa.

Mvh isan lover

Hej

Hoppas att många av er såg matchen mellan Liverpool och Manchester United idag, det blev en riktig höjdare, jag hade bokat klubblokalen i den klubb jag är tränare, klubben bjöd alla 20 som kom på korv, bröd och dricka, det blev hög stämning efterhand som målen trillade in, Liverpool vann med hela 7-0, tyckte nästan lite synd om dom tre personer i lokalen som höll på United.

1678045393031.jpeg

PREMIER LEAGUE

Sju strutar fick Manchester United att längta hem​

Jürgen Klopp har varit nere för räkning som manager för Liverpool. Men efter söndagens insats mot ligarivalen Manchester United blåser omedelbart andra vindar hos ”The Reds”.
7–0 i prestigemötet är siffror som ger eko, långt utanför Englands gränser.
– Det är nästan tragikomiskt agerat av Uniteds försvar, sa Henrik Strömblad, kommentator på Viaplay, enligt Aftonbladet.
Det riktiga målfyrverkeriet började efter paus. Sex mål på en halvlek gjorde att Manchester United fick åka hem med den största förlustmarginalen, lagen emellan, någonsin.
Målen gjordes av tvåmålsskyttarna Cody Gakpo, Darwin Nunez och Mohamed Salah innan Roberto Firmino avslutade målskyttet i den 88 minuten.
Efter segern krympte avståndet mellan lagen, men med 14 omgångar kvar att spela skiljer det fortfarande tio poäng mellan lagen.

Mvh isan lover

Hej

Igår spelade Liverpool Final i Carabao Cup (Ligacupfinalen) mot Chelsea, Liverpool hade 11 spelare skadade inför matchen och tvingades ställa upp med ett hel drös ”juniorer”, trots skadekrisen lyckades Liverpool vinna finalen med 1–0. Stor hjälte blev Lagkapten Virgil van Dijk som nickade in avgörandet med två minuter kvar av förlängningen. En närmast osannolik händelse, vi var 7 st rödklädda framför TV här hemma hos oss igår, gissa om det jublades.

LIVERPOOLS SKADELISTA inför Finalen mot Chelsea.​

Mohamed Salah
Trent Alexander-Arnold
Alisson Becker
Diogo Jota
Thiago Alcantara
Darwin Nunez
Ben Doak
Joel Matip
Dominik Szoboszlai
Curtis Jones
Stefan Bajcetic

1708973186278.jpeg

Här firar dom många ”juniorerna” segern tillsammans med dom ej ombytta ordinarie men nu skadade spelarna.

1708973304101.jpeg

Extra roligt att det blev trotjänaren och Lagkaptenen Van Dijk som fick avgöra finalen.

Mvh isan lover

Hej

Igår spelade Liverpool Final i Carabao Cup (Ligacupfinalen) mot Chelsea, Liverpool hade 11 spelare skadade inför matchen och tvingades ställa upp med ett hel drös ”juniorer”, trots skadekrisen lyckades Liverpool vinna finalen med 1–0. Stor hjälte blev Lagkapten Virgil van Dijk som nickade in avgörandet med två minuter kvar av förlängningen. En närmast osannolik händelse, vi var 7 st rödklädda framför TV här hemma hos oss igår, gissa om det jublades.

LIVERPOOLS SKADELISTA inför Finalen mot Chelsea.​

Mohamed Salah
Trent Alexander-Arnold
Alisson Becker
Diogo Jota
Thiago Alcantara
Darwin Nunez
Ben Doak
Joel Matip
Dominik Szoboszlai
Curtis Jones
Stefan Bajcetic

1708973186278.jpeg

Här firar dom många ”juniorerna” segern tillsammans med dom ej ombytta ordinarie men nu skadade spelarna.

1708973304101.jpeg

Extra roligt att det blev trotjänaren och Lagkaptenen Van Dijk som fick avgöra finalen.

Mvh isan lover
Mycket kul, hur blev det denna gång? Sänkte de priserna på biljetterna som de skulle göra förra gången så att även vanligt thailändskt.folk hade råd att gå.på matchen?.

Mycket kul, hur blev det denna gång? Sänkte de priserna på biljetterna som de skulle göra förra gången så att även vanligt thailändskt.folk hade råd att gå.på matchen?.
Hej

Den här finalen spelades ju i London och på Wembley, så det var väl ordinarie engelska priser.

Men det var mycket reklam för Carabao energidryck och nya ölsorter över hela arenan, det hette ju också Carabao Cup och dom var huvudsponsorer, det fanns gott om reklam både på Thailändska och Engelska, så vi kan väl räkna med att Carabao kommer att försöka lansera sina drycker internationellt på samma sätt som Chang, Singha och Leo.

1709021945022.jpeg

Mr. Carabao själv Yuenyong Opakul fanns med på läktaren.

Mvh isan lover

Är väl Thailands kändaste musiker både bland thai och farang.
Carabao som även cupen heter och enegidrycken.

Hej

Ja gruppen Carabao är ju mer eller mindre kända i hela världen, redan första gången man besökte Thailand fick man snabbt klart för sig vad Caraboe var och dom är väl det populäraste bandet i Thailand än idag.

Mvh isan lover

Är väl Thailands kändaste musiker både bland thai och farang.
Carabao som även cupen heter och enegidrycken.

Jaså det var han men att det är en gigant som @Isan Lover skrev är väl lite fel, har inte sett att han har haft någon hits på billboardlistan eller gjort några världsturnéer.
Ja han kanske är gigant i Thailand men som musikälskare lyssnar jag nästa aldrig på thailändsk musik, om jag inte blir tvingad.
Men ölen ska jag testa om det är hög procent i den :).

Jaså det var han men att det är en gigant som @Isan Lover skrev är väl lite fel, har inte sett att han har haft någon hits på billboardlistan eller gjort några världsturnéer.
Ja han kanske är gigant i Thailand men som musikälskare lyssnar jag nästa aldrig på thailändsk musik, om jag inte blir tvingad.
Men ölen ska jag testa om det är hög procent i den :).
Hej

Testa gärna musiken också, jag är ganska säker på att det finns låtar du gillar.

Vad det gäller deras öl så gillade jag Weisbier bäst.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp