Misshandel i skolan

Äldsta grabben går ju på Sarasas Suvarnabhumi, en av deras 49? branches. Har aldrig hänt något där, som vi vet iaf, men vi ruttnade på att gynna en ägare som så totalt missuppfattat vad skolan går ut på.
Har nu passerat test och intervju samt betalat in alla avgifter för en annan skola där han kommer börja 4:an i Maj. Inget mer Sarasas i denna familjen.
Tycker dock synd om alla lärare och anställda som sköter sig, nästan alla alltså, men sån här skit får inte tolereras av ett management som inte är friska i huvet.

/ SatanG

Hej

Tycker ni gjorde helt rätt, jag hade själv gjort likadant för att visa mitt missnöje, men jag håller med dig om att det är tråkigt för dom som är oskyldiga och nu drabbas, det bästa hade kanske varit om ägarna hade sålt skolorna och låtit någon ny ägare starta om i ny regi.

Mvh isan lover

Hej

Ännu ett fall med övergrepp på en elev, den här gången i Sarasas Witaed Samut Prakan School, den här gången var det en 6 åring som råkade illa ut, läraren tejpade igen hans mun och slog honom i ryggen, eleven fick inte heller besöka toaletten utan fick hålla sig tills lektionen var slut.
Föräldrarna har gjort en polisanmälan och Skolan har bett föräldrarna om ursäkt, men eleven är livrädd och vill inte gå till skolan.

School Apologizes After Teacher Taped 6 Year-olds Mouth Shut​

PublishedDecember 26, 2020
By CTN News
grade 1,School , student, tape, mouth, Thailand
https://www.chiangraitimes.com/thai...-after-teacher-taped-6-year-olds-mouth-shut/#

A teacher at Sarasas Witaed Samut Prakan School in central Thailand has apologized after taping a grade 1 student’s mouth shut. The 6-year-old was abused by the teacher who also punched his back and didn’t allow the boy to use the bathroom.
Parents of the student went to file a report with the local Police. They also notified the media after the 6-year-old was abused by a teacher at the school. Si the teacher taped the student’s mouth shut and punched his back. The boy still has pain around the mouth area and was not allowed to use the bathroom until class finished. He is terrified of returning to school.

Mvh isan lover

Hej

Den här veckan har man kunnat läsa om flera nya fall där lärare har använt våld mot elever, i Bansattahip School belägen i Sattahip slog en lärare en 5 åring så att läppen sprack och pojken inte kunde äta, rektorn ville inte att föräldrarna skulle polisanmäla läraren eftersom skolan då kunde få dåligt rykte, men mamman anmälde ändå.

1613632376485.jpeg

Mvh isan lover

Hej

En 10-årig pojk i Pattaya misshandlades av sin lärare som tyckte att han frågade för mycket, hans mamma upptäckte vad som hänt och eftersom skolan inte tänkte vidta några åtgärder mot läraren så valde hon att polisanmäla händelsen.

1646856029934.jpeg

Mvh isan lover

Hej

Ett undersökning utförd i Thailand av Thailand’s National Statistics Office och UNICEF visade att 58% av alla barn under 14 år straffas psykiskt och fysiskt i sina hem, så det är inte bara i skolan våld mot barn förekommer.

UNICEF and Ministry of Public Health launch innovative platform to protect vulnerable children from violence in Thailand​

By Adam Judd
-
Thursday, 10 March 2022
BANGKOK, 10 March 2022 – The Regional Health 8th Office, Ministry of Public Health, and UNICEF signed an agreement to launch Primero, an innovative web platform for case management, in an Udon Thani Provincial hospital. With Primero, social workers will be able to better respond to cases of violence, abuse and neglect by providing timely and quality support to vulnerable children and families.

Violence against children is widespread in Thailand, with 58 percent of children under 14 facing physical and psychological punishment at home according to the 2019 Multiple Indicator Cluster Survey (MICS 6) by the National Statistical Office and UNICEF. Many cases go unreported, and the situation has only worsened during the COVID-19 pandemic with children remaining at home and isolated from support.

Läs hela artikeln här: https://thepattayanews.com/2022/03/...ulnerable-children-from-violence-in-thailand/

Mvh isan lover

Hej

En 11-åriga flicka våldtogs av en 12-årig pojke i klassrummet på en skola i Wichian Buri-distriktet tisdagen den 21 juni. Offret sprang till skoldirektören för att få hjälp men hon sa åt flickan att hålla det hemligt och sa: ”Du kommer inte att bli gravid.” Skolchefen tillade att händelsen skulle förstöra anseendet för både henne och skolan. Förståeligt nog är offrets familj, föräldrar och lokalbefolkning, rasande på skolchefen för att ha försökt dölja det sexuella övergreppet.

Pojken ska tidigare ha begått sexuella övergrepp på 5 andra elever, så det här var inte första gången, pojkens föräldrar erbjöd den 11-åriga flickans familj 10 000 baht i kompensation, men föräldrarna har valt att polisanmäla händelsen.

Rektorn som försökte mörklägga händelsen har tagits ur tjänst och skolmyndigheten ska utreda dennes handlande.

Mvh isan lover

Men du kan väl ändå inte påstå att aga är försvarbart? I så fall blir i varje fall jag djupt besviken. Det finns betydligt bättre metoder för uppfostran än misshandel, för aga är inget annat.
Vad förespråkar du i stället, korvgrillning i skogen eller liknande? Ungar går i skolan för att lära sig något, hyfs borde ingå i detta eftersom de flesta föräldrar klarar uppenbarligen inte av detta.

Fick du aldrig ett rapp med pekpinnen av läraren för att du gjorde något dumt?
Nej!
Vad förespråkar du i stället, korvgrillning i skogen eller liknande? Ungar går i skolan för att lära sig något, hyfs borde ingå i detta.
Inte aga och eller misshandel i alla fall. Du verkar inte ha följt med i utvecklingen, all aga är och SKALL vara förbjuden. Barn kan mycket väl klara skolan utmärkt, en bra lärare behöver knappt höja rösten ens.

Nej!

Inte aga och eller misshandel i alla fall. Du verkar inte ha följt med i utvecklingen, all aga är och SKALL vara förbjuden. Barn kan mycket väl klara skolan utmärkt, en bra lärare behöver knappt höja rösten ens.
Misshandel! Vad pratar du om? Om man har varit besvärlig, otrevlig, stört lektionen eller liknannde, så anser jag att det är helt befogat med en tillrättavisning. Behöver ju inte innebära spöstraff på torget, men jag antar att du fattar vad jag menar.

Misshandel! Vad pratar du om? Om man har varit besvärlig, otrevlig, stört lektionen eller liknannde, så anser jag att det är helt befogat med en tillrättavisning. Behöver ju inte innebära spöstraff på torget, men jag antar att du fattar vad jag menar.
Du frågade om rapp med pekpinnen, hur skall man tolka det? Jag är allergisk mot våld, särskilt när det gäller barn.

Hej

Jag är ju född 58 och när jag gick i skolan var det inte särskilt ovanligt att lärarna örfilade elever, slog med pekpinnar och linjaler men i samtliga fall förtjänade dom som drabbades i.o.f.s detta, det värsta som förekom var en lärare som tog en elev i håret och dunkade hans huvud i bänken så blodet skvätte ifrån hans näsa, men då protesterade hela klassen hos rektorn, det slutade med att läraren fick en varning, men han kunde fortsätta jobba.

Mvh isan lover

Hej

Jag är ju född 58 och när jag gick i skolan var det inte särskilt ovanligt att lärarna örfilade elever, slog med pekpinnar och linjaler men i samtliga fall förtjänade dom som drabbades i.o.f.s detta, det värsta som förekom var en lärare som tog en elev i håret och dunkade hans huvud i bänken så blodet skvätte ifrån hans näsa, men då protesterade hela klassen hos rektorn, det slutade med att läraren fick en varning, men han kunde fortsätta jobba.

Mvh isan lover
Jag är 9 år äldre än dig och jag kan intyga att det var både örfilar, rapp med både pekpinnar och linjal.
Jag blev själv drabbad..även om jag var ett busfrö så tycker jag inte att jag gjorde mig förtjänt av att bil slagen av en vuxen man.
Det var många gånger ren pennalism.
Klagade man hemma så fick man sig en hurring av farsan också.

Jag är 9 år äldre än dig och jag kan intyga att det var både örfilar, rapp med både pekpinnar och linjal.
Jag blev själv drabbad..även om jag var ett busfrö så tycker jag inte att jag gjorde mig förtjänt av att bil slagen av en vuxen man.
Jag var väl en välartad gosse eller så var min fröken snäll. Hon drog på sin höjd någon i håret och då inte särskilt hårt.

Hej

Visst var det så, lärarna visste ju att eleven riskerade en omgång till om man gick hem och klagade, nu får lärarna inte ens avhysa en elev som är så störig att denne förstör hela lektionen för övriga klassen, så förr var set för mycket och nu är det nog snarare för lite.

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp