Motobike

Broder Tuk Tuk

Forumveteran
Jag har inte åkt så mycket motorcykeltaxi i Thailand trots 5 års vistelse.

Vad är rimligt att betala ex från Jomtien beach Road till Pattaya Tai?

BTT

Jag har inte åkt så mycket motorcykeltaxi i Thailand trots 5 års vistelse.

Vad är rimligt att betala ex från Jomtien beach Road till Pattaya Tai?

BTT
Jomtien beach road är iof typ.7km.så.det kan skilja lite.

Nu för.tiden så kan man boka MC taxi via Bolt appen så får man rätt pris direkt!

Ladda.ner appen och kolla lite priser!

Och varmt välkommen ner hit!

Fan va bra det är här nu.....

Jomtien beach road är iof typ.7km.så.det kan skilja lite.

Nu för.tiden så kan man boka MC taxi via Bolt appen så får man rätt pris direkt!

Ladda.ner appen och kolla lite priser!

Och varmt välkommen ner hit!

Fan va bra det är här nu.....
Nä det är fast områdes taxa, inom pattaya en, mellan jomtien pattaya en, east side pattaya en.
Inte avstånd utan fastsatt taxa inom zone om du tar på gatan utan app.
Därför du inte får någon metermätare påslagen i metertaxi här, fasta avgifter uppdelat i zoner.

Om man åker ned år 2035 vad kan det tänkas kosta då? Vi har lite planer frugan å ja!:kewl_transparent:
Var det längesen jag åkte moppetaxi men tror inte det höjts nåt nämnvärt men kanske annorlunda nu efter bensinpriset gått upp. För mig var 40 baht inom zone 80 baht mellan zoner, för metertaxi 200 baht inom zone 400 baht mellan zoner.

Nä det är fast områdes taxa, inom pattaya en, mellan jomtien pattaya en, east side pattaya en.
Inte avstånd utan fastsatt taxa inom zone om du tar på gatan utan app.
Därför du inte får någon metermätare påslagen i metertaxi här, fasta avgifter uppdelat i zoner.
Är det nåt nytt påfund som är infört dom senaste dagarna ? Annars har det naturligtvis varit så att om man tar en motorbiketaxi inom Pattaya så blir det dyrare ju längre avståndet är. Tror att 40 battingar är det billigaste man kommer undan med och det vore märkligt om det inte vore samma princip om man åker från Jomtien.
Jag gissar att från början på Jomtien beach till korsningen Pattaya Tai kostar 60 battingar. Åker man från tex Pattaya Tai till busstationen på Pattaya Nua så får man räkna med en hundring.

Är det nåt nytt påfund som är infört dom senaste dagarna ? Annars har det naturligtvis varit så att om man tar en motorbiketaxi inom Pattaya så blir det dyrare ju längre avståndet är. Tror att 40 battingar är det billigaste man kommer undan med och det vore märkligt om det inte vore samma princip om man åker från Jomtien.
Jag gissar att från början på Jomtien beach till korsningen Pattaya Tai kostar 60 battingar. Åker man från tex Pattaya Tai till busstationen på Pattaya Nua så får man räkna med en hundring.
Nej inget nytt, till och med stått i tidningen om dom olika fasta priserna.
Vart så under dom 10 år jag åkt här, 40 baht inom zone, 80 baht mellan 2 zoner.
Jomtien till Pattaya Nua så har du åkt genom 3 zoner, räknas Jomtien, Pattaya och Naklua.

Nej inget nytt, till och med stått i tidningen om dom olika fasta priserna.
Vart så under dom 10 år jag åkt här, 40 baht inom zone, 80 baht mellan 2 zoner.
Jomtien till Pattaya Nua så har du åkt genom 3 zoner, räknas Jomtien, Pattaya och Naklua.
Och jag åker motorbiketaxi ett par gånger i månaden och betalar efter hur långt avståndet är. Konstigt, dom chaffisar jag åkt med har nog liksom jag inte läst tidningen du refererar till.

Och jag åker motorbiketaxi ett par gånger i månaden och betalar efter hur långt avståndet är. Konstigt, dom chaffisar jag åkt med har nog liksom jag inte läst tidningen du refererar till.
Ok, så dom räknar på avståndet när du tar en moppetaxi på gatan.
Och man betalar ju på avstånd 1 zone 40 baht, 2 zoner 80 baht 3 zoner 120 baht, stämmer ju rätt bra med priserna du uppgav.

De senaste "officiella" motorcykel taxi priserna jag sett publicerade är;

The official (2015) Thailand motorcycle taxi rates: 25 baht for the first 2 kilometers – over 2 kilometers up to 5 kilometers is and additional 5 baht per kilometer – after 5 kilometers up to 15 kilometers is an additional 10 baht per kilometer – after 15 kilometers is negotiable. (Verkliga priset är högre)

Det sitter oftast en skylt bakom moppekillarna där priset för ett antal destinationer skrivs ut (på thai).0, de priset brukar man få, i alla fall om man påpekar det. Jag ska ta en bild på min närmaste skylt och lägga ut när jag masat mig ur bingen.

Några zon priser har jag inte sett till.

Ok, så dom räknar på avståndet när du tar en moppetaxi på gatan.
Och man betalar ju på avstånd 1 zone 40 baht, 2 zoner 80 baht 3 zoner 120 baht, stämmer ju rätt bra med priserna du uppgav.

Jag har då betalt både 50, 60, 100 baht när jag åkt moppe... de killarna kunde tydligen inte din tabell.

De senaste "officiella" motorcykel taxi priserna jag sett publicerade är;

The official (2015) Thailand motorcycle taxi rates: 25 baht for the first 2 kilometers – over 2 kilometers up to 5 kilometers is and additional 5 baht per kilometer – after 5 kilometers up to 15 kilometers is an additional 10 baht per kilometer – after 15 kilometers is negotiable. (Verkliga priset är högre)

Det sitter oftast en skylt bakom moppekillarna där priset för ett antal destinationer skrivs ut (på thai).0, de priset brukar man få, i alla fall om man påpekar det. Jag ska ta en bild på min närmaste skylt och lägga ut när jag masat mig ur bingen.

Några zon priser har jag inte sett till.
Men det är ju Thailändska taxipriser, jag skriver inom Pattaya, är väl ingen moppetaxi som räknar km om jag skall från tukcom till central.

Äkta prislista nyss tagen f ån Jomtien second road.
IMG_20220413_122229.jpg

Det gör man väl upp med taxinissen, har betalt 100 Baht från Soi Diana till Soi Honey 5-600 meter för jag var för full för att gå hem, en som körde jag i mitten och en som satt bak och höll i mig.

150 Baht från Soi Honey till Foodland tur/retur och då har taxinissen väntat på mig när jag handlat.

Det gör man väl upp med taxinissen, har betalt 100 Baht från Soi Diana till Soi Honey 5-600 meter för jag var för full för att gå hem, en som körde jag i mitten och en som satt bak och höll i mig.

150 Baht från Soi Honey till Foodland tur/retur och då har taxinissen väntat på mig när jag handlat.
Ja men då har dom ju tagit rejält extra för dom 600m, över dubbelt pris.
Finns riktpriser att sen folk blir överprisade är en annan sak.

Tillbaka
Topp