Munk dödades av vild elefant.

Hej

Ännu en man har dödats av elefanter i Chantaburi, det var det 5 dödsoffret på en månad, det var en 54-årig man dom trampades ihjäl av en vild elefant i Chanthaburi, detta inträffadenära Klong Hang Maews i tambon Khun Song i Khaeng Hang Maew-distriktet på lördagen, uppgav polisen.

Concern over jumbo attacks in Chanthaburi​

PUBLISHED : 29 NOV 2021 AT 09:28

A 54-year-old man was trampled to death by a wild elephant in Chanthaburi, in the fifth such case this month.
The incident took place near Klong Hang Maew catchment project in tambon Khun Song of Khaeng Hang Maew district on Saturday, Pol Capt Kritsakorn Kamolphob, deputy inspector of Khaeng Hang Maew police, said on Sunday.

Mvh isan lover

Hej

Här är kanske en anledning till att vilda elefanterna ibland är aggressiva och dödar människor, den här elefantungen hade fångats i en snara och sen skjutits med flera skott, men den räddades och vårdas nu av veterinär och får mjölk ifrån elefanter på Nong Nooch Tropical Garden.

Baby elephant rescued after being shot in the shoulder while leg caught in trap​

Published Friday, December 3, 2021 11:17
By Maya Taylor
Fahsai_injured-elephant_Facebook_Siete-Generos-Cancun.jpg

PHOTO: Facebook/Siete Géneros Cancún

An injured baby elephant has been rescued and is receiving medical treatment in the eastern province of Chon Buri, according to a Reuters report. Fahsai, whose name means, “fair sky” is thought to be around 3 months old. She was rescued after getting her leg caught in a hunter’s trap and then being shot in the shoulder several times.
The baby elephant was found by passersby on Sunday. Her right foot was caught in the trap and she had a number of gunshot wounds on her shoulder. She was rescued by wildlife officials and is now being cared for by veterinarian Padet Siridumrong.

Mvh isan lover

Hej

Här är kanske en anledning till att vilda elefanterna ibland är aggressiva och dödar människor, den här elefantungen hade fångats i en snara och sen skjutits med flera skott, men den räddades och vårdas nu av veterinär och får mjölk ifrån elefanter på Nong Nooch Tropical Garden.

Baby elephant rescued after being shot in the shoulder while leg caught in trap​

Published Friday, December 3, 2021 11:17
By Maya Taylor
Fahsai_injured-elephant_Facebook_Siete-Generos-Cancun.jpg

PHOTO: Facebook/Siete Géneros Cancún

An injured baby elephant has been rescued and is receiving medical treatment in the eastern province of Chon Buri, according to a Reuters report. Fahsai, whose name means, “fair sky” is thought to be around 3 months old. She was rescued after getting her leg caught in a hunter’s trap and then being shot in the shoulder several times.
The baby elephant was found by passersby on Sunday. Her right foot was caught in the trap and she had a number of gunshot wounds on her shoulder. She was rescued by wildlife officials and is now being cared for by veterinarian Padet Siridumrong.

Mvh isan lover
Tjejen berättade att de flesta olyckor med elefanter är när hannarna går i brunst , Om det e rätt eller fel vet jag inte , Sen gillar jag inte djur i bur eller uppvisningar av djur ,, Så många gånger jag stannat hemma eller gjort något annat när kompisarna besökt typ djurparker...

Tjejen berättade att de flesta olyckor med elefanter är när hannarna går i brunst , Om det e rätt eller fel vet jag inte , Sen gillar jag inte djur i bur eller uppvisningar av djur ,, Så många gånger jag stannat hemma eller gjort något annat när kompisarna besökt typ djurparker...
Hej

Ja just brunsten gör elefanterna farliga och jag har för mig att det kallas Must, då kan man inte använda dom till uppvisningar och arbete m.m.

Mvh isan lover

Med tanke på att de flesta djur blir agressiva när hormonerna gör sig påminda så låter det logiskt. gäller även människor.

Hej

Ännu en person har dödats av en elefant, men den här gången var det en Mahout (elefantskötare) som stampades till döds av sin egen 25 åriga elefanthanne.

The bull elephant known as Phlai Jumbo, 25, is sedated and captured on Thursday night, after earlier killing his mahout in Phipun district, Nakhon Si Thammarat. (Photo supplied: Nujaree Rakrun)
The bull elephant known as Phlai Jumbo, 25, is sedated and captured on Thursday night, after earlier killing his mahout in Phipun district, Nakhon Si Thammarat. (Photo supplied: Nujaree Rakrun)

Mvh isan lover

Hej

Ännu en person har dödats av en elefant, men den här gången var det en Mahout (elefantskötare) som stampades till döds av sin egen 25 åriga elefanthanne.

Mvh isan lover
Han ruttnade väl på att bli hunsad och gjorde processen kort. Jag håller på elefanten

Hej

Den elefantunge som räddades ur en snara och som hade beskjutits har veterinärer nu plockat ut 14 kulor på i dess framben, mer fragment ifrån kulor finns kvar men dessa kommer att stötas ut enligt veterinären.

Mvh isan lover

Hej

Den elefantunge som räddades ur en snara och som hade beskjutits har veterinärer nu plockat ut 14 kulor på i dess framben, mer fragment ifrån kulor finns kvar men dessa kommer att stötas ut enligt veterinären.

Mvh isan lover
Var det inte hagel? och då framstår det lite annorlunda än 14 skott!

Hej

Ännu en elefant har dödats, den här gången handlade det om en 18 årig hanne som har varit på rymmen i flera år, han dödades av ett elstängsel som skyddade en fruktodling, man kan ju lätt räkna ut vad som händer om ett barn eller liknande rör staketet..

The dead bull elephant, killed by an electric fence around an orchard in Chanthaburi's Pong Nam Ron district, believed to be Sidor Daeng, who fled from an elephant detention centre in Sa Kaeo province in June 2018. (Photo supplied)
The dead bull elephant, killed by an electric fence around an orchard in Chanthaburi's Pong Nam Ron district, believed to be Sidor Daeng, who fled from an elephant detention centre in Sa Kaeo province in June 2018. (Photo supplied)

Mvh isan lover

Hej

Den elefantunge som räddades i början av december ha dött, när den räddades hade den fångats med en snara runt ena benet och den hade även skottskador, man klarade att hålla den vid liv i en månad, men nu är den tyvärr död, den blev 4 månader gammal.

Phang Fasai, a four-month-old elephant, died at Nongnooch Garden in Pattaya. (Photo: Chaiyot Pupattanapong)
Phang Fasai, a four-month-old elephant, died at Nongnooch Garden in Pattaya. (Photo: Chaiyot Pupattanapong)

Mvh isan lover

Brunst gäller väl bara honor män är väl redo för betäckning alltid

Brunst gäller väl bara honor män är väl redo för betäckning alltid
Hej

Låter märkligt men elefanthannarna får något som kallas must och det är då dom blir aggressiva.

Vad exakt är must hos elefanter?​

Trots att elefanter vanligtvis är fredliga djur blir elefanthanar (tjurar) väldigt aggressiva när de går igenom ett tillstånd som kallas för “must” när de är brunstiga. I den här artikeln får du lära dig mer om det intressanta fenomen som är elefanttjurens must.

Under denna period i en elefanttjurs liv ökar dess testosteron till nivåer som är flera gånger mer än normalt. På grund av dessa förhöjda nivåer av testosteron blir elefanttjuren aggressiv, och det förekommer att den anfaller och attackerar andra djur – den kan till och med attackera människor. Tro det eller ej, men även träd kan hamna i dess skottlinje.

Även om det verkar rimligt att tro att elefanttjurens must sker i anslutning till att elefanthonan (kon) löper, är det faktiskt osannolikt att så är fallet. Anledningen är att elefanttjurens must inte korrelerar rent tidsmässigt till när elefantkon löper. Under elefanttjurens must tenderar den att producera en utsöndring från sina tinningskörtlar, som ligger bakom ögonen.

Mvh isan lover

Hej

Två studenter som campade vid Doi Mon Jong vandringsled som är belägen ca 4 mil ifrån Chiang Mai vaknade kl 1 på natten av konstiga ljud och att deras tält släpades iväg, den kvinnliga studenten fick smärtor i bröstet och en arm.
Dom hade attackerats av minst två elefanter, dom kunde själva ta sig tillbaka och fick sedan vård på Omkoi distriktets sjukhus, vandringsleden är nu stängd tillsvidare.

1641193008175.jpeg

Mvh isan lover

Hej

En 48 årig kvinna som skulle gå under en elefant för att enligt traditionen få tur dödades av elefanten, detta inträffade i Chiang Mai provins.

Mvh isan lover

Hej

En 48 årig kvinna som skulle gå under en elefant för att enligt traditionen få tur dödades av elefanten, detta inträffade i Chiang Mai provins.

Mvh isan lover
Människan utnyttjar verkligen sin hjärnkapacitet till något viktigt :rolleyes: Hoppas inte elefanten gjorde illa sig.

Liknande trådar

A
Svar
11
Visningar
2 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp