Någon med enskild firma som har flickvän som sökt uppehållstillstånd?

Sanger

Nykomling
Hej!

Som rubriken antyder så undrar jag om någon mer med enskild firma har redovisat månadslön eller årsinkomst för uppehållstillståndet för flickvännen.

Många med mig tar ju ut "eget uttag" när pengar behövs. Behövs specifikation på månadslön eller räcker det med vad du deklarerat för inkomst föregående år.

Mvh
Peter

Bra fråga ,, Egentligen i min tanke skulle bara en bra Raiting behövas , Men tror inte Mig godkänner det så blir nog o lämna så mycket du kan , Berätta gärna hur det går

Ingen egen erfarenhet då jag är anställd. Men har vänner som driver eget och tagit hit sina flickvänner. Mig ville ha några extra papper i övrigt inga problem.

Du skall ju visa att du har nog med inkomst eller finansiella medel för att kunna ta hand om henne. Deklaration, kontoutdrag osv... över en längre tid för att visa på stabil inkomst.

Så har du bara sett till att ta nog med lön så skall det inte vara några problem.

Inga problem om firman går bra och inte är allt för ny. Nystartad så kan det bli klurigt.

Så här säger Migrationsverket:
Din försörjning
Du behöver visa att du har regelbundna arbetsrelaterade inkomster så att du kan försörja dig själv och de familjemedlemmar som ansöker om uppehållstillstånd. Som arbetsrelaterad inkomst räknas till exempel

• lön från arbete
  • arbetslöshetsersättning
  • sjukpenning
  • inkomstgrundad ålderspension.
Du kan också uppfylla kravet på försörjning om du har en tillräckligt stor förmögenhet som du och de familjemedlemmar som ansöker om uppehållstillstånd kan leva på.

Med vänlig hälsning Roffe

Ok tack för svar, jag tror det skall räcka men om det skulle bli ett nej ändå för visumet, vart hittar man en bra advokat för att kunna överklaga?
Mvh Peter

Ok tack för svar, jag tror det skall räcka men om det skulle bli ett nej ändå för visumet, vart hittar man en bra advokat för att kunna överklaga?
Mvh Peter

Blir det avslag på en ansökan om UT finns det skäl för det. Antingen har man gjort något fel eller så bedöms inte ärendet som att finns nog med skäl för ett bifall.

Då får man snarare jobba med felen/skälen för avslaget än att tro att ett överklagande som skall bedömma samma information skall ha ett annat utfall.

Rolf på Thaikosult är väldigt hjälpsam om du behöver vägledning och råd. Kontakta honom och snacka lite.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp