Relationen mellan svensk man och thailändsk fru/flickvän

• Trådstartare Trådstartare anonymous
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

anonymous

Gäst
Sitter man pa flygplatsen dags att dra pa jobb i 4 veckor. Hade varit skont om inte frugan var sa jobbig varje gang det ar dags bara. samma visa var gang nar jag far flygbiljetten blir hon deppig och sista dagen nar jag val ska flyga sa ar hon sur hela dagen omojlig att kommunicera med.

Sent from my Galaxy Note 10.1 using Tapatalk HD

Det var tråkigt att höra, Jonas. Sådan är inte min trots att hon är gravid och trött, hon är väl medveten om att det är nödvändigt att jag åker. Annars vore det skitjobbigt tycker jag.

ja det blir ju valdigt jobbigt. Hon vet ju sjalv for alltid efter hon slappt av mig vid flygplatsen och ar pavag hem igen ringer hon och ber om ursakt for hon betett sig illa.

"ledarn " sa:
Du är gift med min fru !!!! :o :o

Hon drabbas alltid av dåligt samvete när man inte är i närheten.. :laugh: :laugh:

Det var skit jobbigt på den tiden hon bodde i Thailand och jag här hemma...
Nu för tiden har jag lärt mig hennes varianter och bryr mig inte..

Hon kan få sitta i köket och sura om hon vill :laugh: :laugh:

Hon kommer sen smygandes som en liten kattunge när hon lugnat ner sig..

(Tror en del kvinnor behöver lite tjafs ibland) ?

Nog kan det vara så men min gumma behöver faktiskt väldigt lite av den varan. Hon kan visst tjura men det går snabbt över. Visst beklagar hon sig ibland att det är tråkigt när jag inte är hemma, men en timme senare är allt bra igen. :)

Jag skall faktiskt ta legolas på orden och starta en ny tråd om detta ämne. Här kan vi kanske utbyta diverse erfarenheter och dela med oss av tips om hur det skall fungera bäst med våra älsklingar.

Jag börjar med att flytta hit några inlägg från "Vad gör du" - tråden.

Jag som är en svensk kvinna kanske inte ska skri a i denna tråden men gör det ändå.
Jag reagerade på ledarns inlägg i början av tråden där han skrev att "tror en del kvinnor behöver lite tjafs".
Jag tackar dig för dom raderna, då är det inte bara mig det är fel på. :)

För min del kommer dom där "tjafsperioderna" en gång i månaden. Dom går lika fort över som dom kommer. Oftast har jag dåligt samvete efter, eftersom jag är helt medveten om vad jag har gjort men ändå inte kan låta bli.
När jag var yngre så var jag inte medveten om detta, men jag har lärt känna mig själv med åren.

Funderar lite

Varför dra upp detta uråldriga ämne?

Själv skrev jag igår i en ny tråd, om detta med olika kontraktsavtal, en viss skribent la in sitt, som jag ser det, veto, detta är redan avhandlat i andra forum och trådar, inga problem för min del, varför dela med sig?

Mysteriet med kvinnans psyke har väl funnits i alla tider, och ingen har väl än idag kunnat finna ut något svar vad som befinner sig i dom olika hjärnorna......

Som jag påpekade i mitt PM så är Juridiken en färskvara, kvinnans hjärna är en......

Nja, handen på hjärtat. Nu är det väl inte alltid som bara kvinnans psyke är ett mysterium. Även vi män kan väl vara lika goda kålsupare ibland, eller hur?

En relation mellan två människor från så pass olika kulturer som det är Sverige/Thailand måste bygga på ömsesidig förståelse för varandra. Svårt, men det går!

"legolas " sa:
Ännu värre! Varför gifter sig FOLK med FOLK, ursäkta inget illa menat nu Jonas!!

legolas

Ämnet var nog fundersamt nog, nu blev det än värre konstigt, först startar Jonas en tråd,
sen straxt efter startar Legolas en tråd med samma namn?? och tar med sig ett citat från första tråden??

Varför män gifter sig med kvinnor, klä av kvinnan naken så har Du svaret......

Jag vet inte hur detta har gått till men jag sammanfogar båda trådarna till en. Annars blir det alltför förvirrande.

"Ubon " sa:
Ämnet var nog fundersamt nog, nu blev det än värre konstigt, först startar Jonas en tråd,
sen straxt efter startar Legolas en tråd med samma namn?? och tar med sig ett citat från första tråden??

Varför män gifter sig med kvinnor, klä av kvinnan naken så har Du svaret......

Jag starta inte en ny tråd min låg i vad gör ni CM. Har blivit överfört.
Min påmönstring sammandrabbas med en viss känslig period som kvinnor upplever varje månad kan ha med det att göra också.

"Jonas " sa:
Jag starta inte en ny tråd min låg i vad gör ni CM. Har blivit överfört.
Min påmönstring sammandrabbas med en viss känslig period som kvinnor upplever varje månad kan ha med det att göra också.

Jag startade tråden men när jag överförde inläggen så hamnade ditt överst och därmed får du äran av att vara trådskapare. Inte illa! ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp