Ja i mina trakter hade det väl stått som spön i backen med utvisningar, minst ett trettiotal,inklusive undertecknad. Men har inte hört talas om en ända som åkt dit. Då har det byggts hela hus samt arbetat med ris sk¨rdHej
Men frågan kvarstår då varför inget enda känt fall där någon har gripits eller åtalats för detta verkar finnas i Thailand historiskt sett?
Först den dagen polis eller immigration uttalar sitt missnöje över att falanger hjälper sin familj genom oavlönat arbete på familjens mark, säger sig se detta som ett brott och börjar gripa falanger för detta kommer jag själv att se detta som ett problem.
Ännu så länge är intresset ifrån polis och immigration för att ingripa mot detta dock obefintligt.
Själv får jag mer ett intryck av att det är falanger som inte är verksamma inom jordbruket som är avundsjuka på att andra falanger kan försörja sina familjer och klara sina vistelser i Thailand på pengar intjänade i Thailand, i dom flesta andra branscher är ju immigration och polis väldigt aktiva, vilket kan tyckas vara orättvist.
Mvh isan lover