Myndigheter jagar olagliga verksamheter som drivs av utlänningar

Hej

Guvernören i Krabi-provinsen och den provinsiella polischefen ledde en gemensam operation för att genomsöka och gripa operatörer av en israeliskägd cannabisfarm som anklagades för att ha använt thailändska medborgare som nominerade aktieägare för att kringgå thailändsk lag.

Mvh isan lover
Va!!!!
Finns det verksamheter i Thailand som använder thailändska medborgare som nominerade aktieägare för att kringgå thailändsk lag?

Vilket scoop du grävt fram! Guldspaden nästa..... :afro:

Hej

THAI POLICE RAID 25 SITES ON KOH PHANGAN, CHARGE 35

By Khaosod English - January 22, 2026.

1769089307951.webp

Mvh isan lover

Hej

Thai Authorities Raid Unlicensed Private School on Koh Phangan, Discover 89 Mostly Israeli Children and Illegal Foreign Workers​

Saturday, 2 May 2026

1777868701025.webp

Surat Thani, Thailand

Joint Thai security forces conducted a raid on an unlicensed private school operating as a childcare center on Koh Phangan, uncovering significant violations including far more children than permitted and numerous illegal foreign workers.

Mvh isan lover

Hej

Koh Phangan beskrivs som en laglös ö med illegala skolor, utländska samhällen, utländska affärsnätverk som drivs via nominerade.

1778136953002.webp

Mvh isan lover

Det fanns ingen artikel men en bild på fiskar på en grill så jag gissar att Talipa ska vara någon fisk.
Ja det var en länk där i inlägget om polisen som gripit fem ryska medborgare för olaglig verksamhet på Phuket respektive Surat Thani så jag förutsätter att de sålde grillad och saltad Talipa.

Det är ett yrke som kan utföras av en Thailändare så att de skulle ha arbetstillstånd för att sälja grillad och saltad Talipa finner jag osannolikt.

Men OP av inlägget har säkert mer information.

Ja det var en länk där i inlägget om polisen som gripit fem ryska medborgare för olaglig verksamhet på Phuket respektive Surat Thani så jag förutsätter att de sålde grillad och saltad Talipa.

Det är ett yrke som kan utföras av en Thailändare så att de skulle ha arbetstillstånd för att sälja grillad och saltad Talipa finner jag osannolikt.

Men OP av inlägget har säkert mer information.
VARENDA JÄVLA HÅL I VÄGGEN BAR DRIVS JU AV FARANGER

Hej

Russians from Phuket Arrested for Illegal Work as Electricians on Koh Samui​

Thursday, 7 May 2026

1778304634776.webp

Mvh isan lover

Hej

När man ser hur stor den utländska omfattningen är just på dessa relativt små områdenl förstår man ju Thailändarnas oro. Över 11 000 utlandsägda företag är nu verksamma på öarna Samui och Phangan, och regeringen slår ner på nomineringsverksamhet i regionen. Detta representerar 67,97 % av de totala företagen i området, vilket uppgår till totalt 16 811 företag. Trots att dessa företag verkar både lagligt och med potentiella nomineringsstrukturer har det uppstått oro kring användningen av thailändska medborgare som nominerade för att låta utländska investerare kringgå lagen om utländska företag.

Proxy war – Samui and Phangan see over 11,000 foreign-controlled companies​

SATURDAY, MAY 09, 2026

IMG_0219.webp
Over 11,000 foreign-invested businesses now operate on Samui and Phangan islands, with government cracking down on nominee operations in the region

Foreign investment on Thailand’s renowned islands of Samui and Phangan has surged, with 11,426 foreign-owned companies now registered on the two islands.

This represents 67.97% of the total businesses in the area, which amounts to 16,811 companies in total. Despite these companies operating both legally and with potential nominee structures, concerns have arisen regarding the use of Thai nationals as nominees to allow foreign investors to bypass the Foreign Business Act.

According to Poonpong Naiyanapakorn, director-general of the Department of Business Development, the government has launched a comprehensive operation to scan and investigate foreign investment in the area. This comes in response to growing concerns that foreigners have effectively taken control of the islands through nominee arrangements.

Preliminary findings show that foreign investments are concentrated in Phangan and Samui, where investors from France, Israel, Russia, Germany, and others have expanded their businesses in key sectors. A particular concern lies in the real estate and accounting sectors, where nominee practices are believed to be most prevalent.

In Surat Thani, where both islands are located, the department has also flagged 34 large real estate companies with assets exceeding 100 million baht. These companies are suspected of being involved in nominee operations and have been referred to the Anti-Money Laundering Office (AMLO) for further scrutiny. Under the Foreign Business Act, individuals found guilty of supporting nominee practices could face imprisonment of up to three years, a fine of 1 million baht, or both.

The government is not only focusing on Samui and Phangan, but has expanded its investigation to other popular tourist provinces, including Chonburi, Chiang Mai, Phuket, Krabi, and Prachuap Khiri Khan. These regions are under review to assess risks related to nominee businesses, especially those with foreign ownership of 50% or more.

In response, the Department of Business Development is working closely with allied agencies to eradicate nominee businesses in all sectors, both foreign and domestic. The effort is aimed at ensuring a level playing field for local Thai entrepreneurs and reducing economic inequality.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Hej

Authorities Crack Down on Four Suspected Nominee-Owned Hotels in Koh Phangan​

Saturday, 9 May 2026, 22:02

1778477815968.webp

Mvh isan lover

Det är MÅNGA tillslag för närvarande. Jag och frugan driver för närvarande en konsultfirma och jag har personligen varit noga med:

1. Att inte använda "nominees" när vi startat våra företag (Company Limited).

2. Att ha ett arbetstillstånd med rätt arbetsbeskrivning innan jag satt mig bakom skrivbordet. Det finns nämligen de som torskat för att de arbetat med uppgifter som inte finns beskrivna i arbetstillståndet.

3. Att kolla upp markpapper på det lokala "landkontoret" innan vi köpt mark, samt att vara noga med alla tillstånden innan man bygger hus, kontor, garage osv.

Personligen tycker jag det är bra att myndigheter är på tårna och rensar upp lite i träsket. Så jädrans svårt är det inte att följa regler. Sedan är det naturligtvis många faranger som inte känner till gällande lagar och regler och låter sig anställas av "skumraskfigurer". Men samma där, man bör studera lagarna på minimum basic-nivå, innan man bosätter sig i ett annat land och tar anställning. Tycker jag.

Gör man rätt från början så slipper man (förhoppningsvis) problemen...

Liknande trådar

Tillbaka
Topp