Matt82
Forumveteran
Hej
Samma här, mår illa av att höra dom slingra sig i TV, när skolbarnen inte längre kan läsa och räkna, äldre svälter och vanvårdas på privata vårdhem, köerna till den offentliga vården växer samtidigt som rika köper sig förbi köer o.s.v så har välfärden kollapsat och folkhemmet raserats.
Skattepengar till vård, skola och omsorg ska inte försvinna till utländska skatteparadis utan gå till dom som är i behov av dom här i Sverige.
Mvh isan lover
Jag visste inte att jag kunde betala mer för att gå före i kön på Sahlgrenska. Synd att jag inte kryssade i det alternativet och sparade några månaders lidande. Men visst även jag köper mig loss för att få vård.
Du menar kanske att man åker utomlands eller går till privat sjukvård som du finansierar ur egen ficka eller arbetsgivaren köper in åt dig? Då köper du dig knappast förbi vårdkön, du köper dig loss och lämnar den förbannade skitkön vi kör med i Sverige idag.
Det är dessutom inte bara "rika" som gör det. Ja om inte definitionen av rik är att du har ett jobb... Farsans fru är städerska och fått åka utomlands ett flertal gånger för operationer och vård då Sverige inte har just vård. Anser du att städerskor tillhör höginkomsttagare? Ja det kanske är farsan som är den rika, gammal bilmekaniker/chaffis (numera sjukpensionär) så det var väl nästan som att sitta på en sedelpress... Jag är inte rik och då tjänar jag mer än både farsan och hans fru tillsammans.
En mekaniker på jobbet fick åka till Turkiet för att operera hjärtat. Tyvärr gjorde han det för sent då Svensk tortyrvård bollat honom så länge att han inte längre kunde bli helt återställd. Nu var han bara på väg mot landslaget i fotboll så ingen större karriär som sket sig för honom(hade det varit en hockeyspelare hade jag varit förbannad!). Finns dessutom många fler fall och i mina ögon är "vanliga kollektivare" inte definitionen av rika överklassmänniskor som "köper sig före i kön". Det är snarare exempel på att vi är på väg mot förfall i Sverige.