Nicknamn

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Haha, nej mitt svenska efternamn är inte l*dyboy eller bög. Då hade jag bytt namn omgående...jag hittade en annan översättning på vad gae blir på svenska. Får se om nån som kan "pasa thai" vet vad det betyder.

Det enda jag har kunnat klura ut under dagen är att ditt "nick" betyder växel (i bilen) på engelska, och det hjälpte ju inte ett dugg när det gäller ditt efternamn.

Jag har fått fram att det skulle betyda mörk. Jag heter alltså Mörk. Är det någon som har rätt översättning nu när ni vet?

Mörk=Mud (U_et ska vara med 2 prickar på som ett tyskt U)

Kanske någon annan har hört att Gae betyder Mörk, jag har inte hört det innan.

Blev kallad Gari i många års tid dock då visste jag inte att det betydde ett sådant fult ord på thailändska då :o

Enligt Googe
l'Meaning and name origin
Gae \gae\ as a girl's name is a variant of Gay (Old French), and the meaning of Gae is "glad, lighthearted".

The baby name Gae sounds like Gaea, Gaye and Gai.
::)
Rolf

Ja แก่ gaae[sup]L[/sup], mörk (om färg), betyder också gammal (om person).

เก่า gao[sup]L[/sup], gammal om det gäller ett objekt, t ex hus eller föremål.

Du skulle ju kunna ha detta som nikname också มืด meuut[sup]F[/sup], mörkt, mörk (om natten, utomhus, utan ljus), kanske inte lika effektfult. ::)

Det om detta :)

Mvh Peter

Lysande insayt! Och tack även till kycklingen, du var ju också på rätt spår där.

Men i så fall Gazton, skulle jag vilja ha ett a till i mitt nick, en pytteändring...kan det gå för sig tro? :wai:

"Gae " sa:
Lysande insayt! Och tack även till kycklingen, du var ju också på rätt spår där.

Men i så fall Gazton, skulle jag vilja ha ett a till i mitt nick, en pytteändring...kan det gå för sig tro? :wai:

Fixat! :)

Varför nickar jag Zetterberg måntro... jo det är nämligen så att det är mitt efternamn.

"Kycklingen " sa:
Vi har ju fått en hel del nya medlemmar som skriver här nu, fyll på denna tråden är ni snälla.

Håller med dig Kycklingen, det skulle vara jättekul att läsa varför och orsak till att våra nya medlemmar valde sitt"NICKNAME"...

SÅ NYA MEDLEMMAR PÅ CM:et, LÄMMNA ETT SVAR TILL TRÅDEN VARFÖR!!!

Eftersom jag heter Mats i förnamn blir jag ofta kallad matte och Surin denna underbara stad i thailand ;) där har jag tänkt att spendera andra halvlek av mitt liv :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
45
Visningar
13 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp