Nord och Sydkorea kommer att bli ett

Det ser ut att lyckas med Västernstil mot N Korea. Lite Dirty Harry över det hela.
Även för övrigt verkar Trump på något vänster ro hem olika saker framför näsan på andra.
Borde anat detta för allt som sågas totalt i Sverige brukas visa sig vara genialt. Det kanske säger mera om de svenska ledarna istället.
Enda delen i världen där koldioxidutsläpp går ner är just USA. De håller på o bli självförsörjande på olja och gas, häpp.
Och nu på köpet detta med N Korea, fast håller fortfarande fast med min första reflektion att situationen för folk i landet börjar bli eller är redan ohållbar.
Lägger in länken till artikeln från Pravda härnedan:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9mVQpM/tank-om-trump-lyckas-med-det-omojliga

Det ser ut att lyckas med Västernstil mot N Korea. Lite Dirty Harry över det hela.
Även för övrigt verkar Trump på något vänster ro hem olika saker framför näsan på andra.
Borde anat detta för allt som sågas totalt i Sverige brukas visa sig vara genialt. Det kanske säger mera om de svenska ledarna istället.
Enda delen i världen där koldioxidutsläpp går ner är just USA. De håller på o bli självförsörjande på olja och gas, häpp.
Och nu på köpet detta med N Korea, fast håller fortfarande fast med min första reflektion att situationen för folk i landet börjar bli eller är redan ohållbar.
Lägger in länken till artikeln från Pravda härnedan:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9mVQpM/tank-om-trump-lyckas-med-det-omojliga
Ja står det i Pravda måste det vara rätt. Pravda lär ju betyda Sanning. :eek:

Trumphi får bjussa på en Boäng 747 åt Kimson så kan han åka ut världen lite, kanske ta en sväng till lilla Sverige, vem vet?:cool: När han ser hur bra vi har det med:xmas_smiley: våra grannar så tänker han, ja men detta måste jag åxå ha!:rolleyes:

Inte vet jag hur Du tänker, vill Du verkligen ha ytterligare försämring för dom fattigaste i Nordkorea? vill Du verkligen att Kim ska ha visum till Sverige? den lilla skäggstubben.
en Boäng 747 till Kim? enligt min mening så ska han nog först betala för dom Volvobilarna som han köpte ifrån Sverige, som aldrig betalades, här hänger jag absolut inte med, om Kim tar en sväng till Sverige och ser hur bra vi har det, så vill Kim också ha det, Kim kommer nog att se vilket skattetryck Sverige har på sina slavar, nu tänker kim, wow, detta skattertryck vill jag också ha, är det något Ubon missat...? :)

Ska Kim ut och resa så är det till Mongoliet/China.

Det rullar på som en Jungman sa...

Ett sammanbitet möte, bilden finns på TT, jag kan inte kopiera, så Ni får leta på den själva, (2 sura gubbar) några datum som jag inte hittar, USA:s utrikesminister, vilket datum utsågs han som Minister? inte så viktigt just nu.

Ubon funderar på mötesplatsen, Mongoliet? kan det finnas något annat alternativ? hmm, kanske på ett fartyg från ett neutralt land, på internationellt vatten? ändock kanske inte så troligt med tanke på säkerhetspådraget.

China som mötesplats, knappast troligt, med tanke på vilken goodwill China skulle få.

Den första bilden på det hemliga mötet mellan USA:s nytillträdde utrikesminister Mike Pompeo och Nordkoreas diktator Kim Jong-Un har släppts. Bilden twittrades ut av Vita husets pressekreterare Sarah Sanders på torsdagen. Den visar hur de båda ledarna i något sammanbitna miner skakar hand.

"Underbart att ha utrikesminister Pompeo godkänd. Han kommer att göra ett fantastiskt jobb att hjälpa presidenten i våra ansträngningar att kärnvapennedrusta den koreanska halvön", skriver hon på Twitter.

Mötet ägde rum i största hemlighet under påskhelgen och bekräftades först senare av president Donald Trump på Twitter. När Pompeo reste till Nordkorea var han fortfarande chef för underrättelsetjänsten CIA men nyligen utsedd av Trump till att ta över Rex Tillersons jobb som utrikesminister.

"Mötet gick väldigt smidigt och en god relation skapades", skrev Trump då.

Under torsdagen godkändes Mike Pompeo som utrikesminister av den amerikanska kongressen med röstsiffrorna 57-42. Därmed får Trump en minister som står långt till höger som profilerat sig som en hök gentemot Nordkorea och Ryssland

Det rullar på som en Jungman sa...

Ett sammanbitet möte, bilden finns på TT, jag kan inte kopiera, så Ni får leta på den själva, (2 sura gubbar) några datum som jag inte hittar, USA:s utrikesminister, vilket datum utsågs han som Minister? inte så viktigt just nu.

Ubon funderar på mötesplatsen, Mongoliet? kan det finnas något annat alternativ? hmm, kanske på ett fartyg från ett neutralt land, på internationellt vatten? ändock kanske inte så troligt med tanke på säkerhetspådraget.

China som mötesplats, knappast troligt, med tanke på vilken goodwill China skulle få.

Den första bilden på det hemliga mötet mellan USA:s nytillträdde utrikesminister Mike Pompeo och Nordkoreas diktator Kim Jong-Un har släppts. Bilden twittrades ut av Vita husets pressekreterare Sarah Sanders på torsdagen. Den visar hur de båda ledarna i något sammanbitna miner skakar hand.

"Underbart att ha utrikesminister Pompeo godkänd. Han kommer att göra ett fantastiskt jobb att hjälpa presidenten i våra ansträngningar att kärnvapennedrusta den koreanska halvön", skriver hon på Twitter.

Mötet ägde rum i största hemlighet under påskhelgen och bekräftades först senare av president Donald Trump på Twitter. När Pompeo reste till Nordkorea var han fortfarande chef för underrättelsetjänsten CIA men nyligen utsedd av Trump till att ta över Rex Tillersons jobb som utrikesminister.

"Mötet gick väldigt smidigt och en god relation skapades", skrev Trump då.

Under torsdagen godkändes Mike Pompeo som utrikesminister av den amerikanska kongressen med röstsiffrorna 57-42. Därmed får Trump en minister som står långt till höger som profilerat sig som en hök gentemot Nordkorea och Ryssland
Ja det går framåt som flickan sa! Hoppas Finland får tillbaka Karelen nu åxå! :rolleyes:

Åsså, glömmer vi inte vem som skrev titeln till tråden, Karelen? är det ett systerkex till Pirogen?...:)

Vi får väl se var detta slutar...:) nu kan Sydkorea sova lite längre på morgonen.

Nyhetsbyrån AP skriver vidare att Sydkorea föreslagit att de två ledarna ska träffas igen och att Kim Jong-Un erbjudit sig att besöka det sydkoreanska presidentpalatset. Han ska också ha gett ett löfte gällande sina robottest.

– Jag ska inte avbryta er sömn mer, ska Kim Jong-Un ha sagt till den sydkoreanske presidenten.

Vi får väl se var detta slutar...:) nu kan Sydkorea sova lite längre på morgonen.

Nyhetsbyrån AP skriver vidare att Sydkorea föreslagit att de två ledarna ska träffas igen och att Kim Jong-Un erbjudit sig att besöka det sydkoreanska presidentpalatset. Han ska också ha gett ett löfte gällande sina robottest.

– Jag ska inte avbryta er sömn mer, ska Kim Jong-Un ha sagt till den sydkoreanske presidenten.
Då återstår det bara att vänta på vulkanernas symfoni i D-moll! :(

STOPPA PRESSARNA: senaste nytt från Ubon

Som jag skrev tidigare, detta kan gå fortare än vad någon anar...:) :)

Syd- och Nordkorea har enats om att försöka avsluta kriget och nedrusta, uppger Kim Jong-Un och Moon Jae-In i ett uttalande.

Kim Jong-Un och Moon Jae-In omfamnade varandra efter att ha skrivit under ett gemensamt uttalande om strävan efter fred mellan länderna. De båda ledarna har nu inlett en presskonferens.

Uttalandet från Nord- och Sydkoreas ledare förklarar att "det kommer inte längre att råda krig på Koreahalvön". Ledarna uppger även att de i år kommer att försöka nå en överenskommelse om fullständig fred.

Menar så här, två nordiska länder krigade mot varandra som fan förut, och nu är man bästa grannar, så varför skulle inte Nord och Syd kunna göra likadant?
Ekonomi är nog största hindret, Sydkorea är ett rikt och välmående och Nordkorea fattigt jordbruksland 50 år efter i utveckling .
Befolkningen i Syd vill nog inte försörja Nord från sitt nuvarande välstånd.

Ekonomi är nog största hindret, Sydkorea är ett rikt och välmående och Nordkorea fattigt jordbruksland 50 år efter i utveckling .

Tror nog hjälp, stöd och bistånd kommer att delas ut av flera länder, en lång väg i detta är att hitta sysselsättning för dom militärer som kommer att friställas.

55555 Där kommer vår underbara @Ubon in...!! :)
Ubons maskiner kommer att få en dålig ekonomi att bli rik!! Maskiner som är billiga i drift kommer att bidraga till ekonomisk tillväxt i NordKorea... Men det heter inte Kim Jong-Un, utan Kim Jong Pung...;)
Ubon Jong Pung... Arvtagare i NordKorea... :D (Glöm inte fixa frissan)
Phom rak khun Ubon!!!

Tror på att sälja Rögad ål i NordKorea... Fett och gott!! ;)
:wai::wai::wai:

Tillbaka
Topp