Ubon
Forumveteran
Synd att ingen av dem fick sista ordet ^^
Jag förstår inte riktigt vad Du menar....

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Synd att ingen av dem fick sista ordet ^^
SSS instämmer något otydlig svar så sss har samma uppfattning som dig.Jag förstår inte riktigt vad Du menar....ähh, skit samma, Du behöver inte svara.
Ja står det i Pravda måste det vara rätt. Pravda lär ju betyda Sanning.Det ser ut att lyckas med Västernstil mot N Korea. Lite Dirty Harry över det hela.
Även för övrigt verkar Trump på något vänster ro hem olika saker framför näsan på andra.
Borde anat detta för allt som sågas totalt i Sverige brukas visa sig vara genialt. Det kanske säger mera om de svenska ledarna istället.
Enda delen i världen där koldioxidutsläpp går ner är just USA. De håller på o bli självförsörjande på olja och gas, häpp.
Och nu på köpet detta med N Korea, fast håller fortfarande fast med min första reflektion att situationen för folk i landet börjar bli eller är redan ohållbar.
Lägger in länken till artikeln från Pravda härnedan:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9mVQpM/tank-om-trump-lyckas-med-det-omojliga
Har förstått, har precis byggt mitt så det är ingen faraDet som Ubon beskrivit kommer att ske, se om ditt hus idag, senare är det försent...
Ja det går framåt som flickan sa! Hoppas Finland får tillbaka Karelen nu åxå!Det rullar på som en Jungman sa...
Ett sammanbitet möte, bilden finns på TT, jag kan inte kopiera, så Ni får leta på den själva, (2 sura gubbar) några datum som jag inte hittar, USA:s utrikesminister, vilket datum utsågs han som Minister? inte så viktigt just nu.
Ubon funderar på mötesplatsen, Mongoliet? kan det finnas något annat alternativ? hmm, kanske på ett fartyg från ett neutralt land, på internationellt vatten? ändock kanske inte så troligt med tanke på säkerhetspådraget.
China som mötesplats, knappast troligt, med tanke på vilken goodwill China skulle få.
Den första bilden på det hemliga mötet mellan USA:s nytillträdde utrikesminister Mike Pompeo och Nordkoreas diktator Kim Jong-Un har släppts. Bilden twittrades ut av Vita husets pressekreterare Sarah Sanders på torsdagen. Den visar hur de båda ledarna i något sammanbitna miner skakar hand.
"Underbart att ha utrikesminister Pompeo godkänd. Han kommer att göra ett fantastiskt jobb att hjälpa presidenten i våra ansträngningar att kärnvapennedrusta den koreanska halvön", skriver hon på Twitter.
Mötet ägde rum i största hemlighet under påskhelgen och bekräftades först senare av president Donald Trump på Twitter. När Pompeo reste till Nordkorea var han fortfarande chef för underrättelsetjänsten CIA men nyligen utsedd av Trump till att ta över Rex Tillersons jobb som utrikesminister.
"Mötet gick väldigt smidigt och en god relation skapades", skrev Trump då.
Under torsdagen godkändes Mike Pompeo som utrikesminister av den amerikanska kongressen med röstsiffrorna 57-42. Därmed får Trump en minister som står långt till höger som profilerat sig som en hök gentemot Nordkorea och Ryssland
Då återstår det bara att vänta på vulkanernas symfoni i D-moll!Vi får väl se var detta slutar...nu kan Sydkorea sova lite längre på morgonen.
Nyhetsbyrån AP skriver vidare att Sydkorea föreslagit att de två ledarna ska träffas igen och att Kim Jong-Un erbjudit sig att besöka det sydkoreanska presidentpalatset. Han ska också ha gett ett löfte gällande sina robottest.
– Jag ska inte avbryta er sömn mer, ska Kim Jong-Un ha sagt till den sydkoreanske presidenten.
Menar så här, två nordiska länder krigade mot varandra som fan förut, och nu är man bästa grannar, så varför skulle inte Nord och Syd kunna göra likadant?Då återstår det bara att vänta på vulkanernas symfoni i D-moll!![]()
Ekonomi är nog största hindret, Sydkorea är ett rikt och välmående och Nordkorea fattigt jordbruksland 50 år efter i utveckling .Menar så här, två nordiska länder krigade mot varandra som fan förut, och nu är man bästa grannar, så varför skulle inte Nord och Syd kunna göra likadant?
Ekonomi är nog största hindret, Sydkorea är ett rikt och välmående och Nordkorea fattigt jordbruksland 50 år efter i utveckling .
Befolkningen i Syd vill nog inte försörja Nord från sitt nuvarande välstånd.
55555 Där kommer vår underbara @Ubon in...!!Ekonomi är nog största hindret, Sydkorea är ett rikt och välmående och Nordkorea fattigt jordbruksland 50 år efter i utveckling .
Befolkningen i Syd vill nog inte försörja Nord från sitt nuvarande välstånd.