Nord och Sydkorea kommer att bli ett

Tack Pepsi, detta låter trevligt, sanktionerna kommer att lätta, vilket innebär att exporten kommer igång, jag ser en fara för Kim, sin egen säkerhet, det finns militärer som kommer att ogilla detta, och ser sin egen välfärd hotas.

Tack Pepsi, detta låter trevligt, sanktionerna kommer att lätta, vilket innebär att exporten kommer igång, jag ser en fara för Kim, sin egen säkerhet, det finns militärer som kommer att ogilla detta, och ser sin egen välfärd hotas.
Jaaa.. För allas bästa vore det nog bra om både Kim Jong Pung och andra som Syd Korea, Kina, USA, Ryssland mm slutar att bråka i sandlådan.. Optimala är nog om syd och Nord Korea blir vänner. Lite för mycket egenintresse.
Givetvis kommer militärer och andra som haft det bra förspänt sätta sig på tvären.
Det var lika dant i Irak när "skägg gubben" Saddam försvann. De som hade det fett med allt serverat, med fina hus och inkomster förlorade allt på en dag... Tro fasiken att de ville ha det tillbaka..:confused:
Alla var rädda för ledaren, men de som böjde sig fick bra betalt. ;)
De flesta vet att Kim Jong Pung är ett stolpskott... Samma gällde Saddam Hussein och Kaddafi pojken.
Men vad blev det efter det de försvunnit?? Kaos!!! Alla inom landet krigar om makten...
Vem vinner på det? Tror det är bättre att ha pajasen kvar som frontfigur... En ledare...
Utan ledare går de folket i krig inom landet... :(

55555 Där kommer vår underbara @Ubon in...!! :)
Ubons maskiner kommer att få en dålig ekonomi att bli rik!! Maskiner som är billiga i drift kommer att bidraga till ekonomisk tillväxt i NordKorea... Men det heter inte Kim Jong-Un, utan Kim Jong Pung...;)
Ubon Jong Pung... Arvtagare i NordKorea... :D (Glöm inte fixa frissan)
Phom rak khun Ubon!!!

Tror på att sälja Rögad ål i NordKorea... Fett och gott!! ;)
:wai::wai::wai:
:D:D:D:D

Ubon skrev tidigare om att ge credit till China.

Vid ett möte i Vita Huset med kongressledamöter menade den amerikanske presidenten Donald Trump att den senaste tidens handelskontroverser mellan USA och Kina inte påverkats den kinesiska samarbetsviljan kring Nordkorea.

-(Kina har) verkligen varit till stor hjälp vid gränsen med Nordkorea … De har varit verkligen fanatiska att hjälpa oss att få till någon form av lösning, sade Trump, som citeras av nyhetsbyrån Reuters.

Tror nog hjälp, stöd och bistånd kommer att delas ut av flera länder, en lång väg i detta är att hitta sysselsättning för dom militärer som kommer att friställas.

Det var nog varken Kina eller USA som fick till detta utan situationen inom Nord Korea.
Folk dör ju i hungersnöd, det finns inte ens en kommunist som kan få det att funka till slut.
Det finns redan mycket hjälp i landet som har blivit outnyttjad. Alla västerländska fabriker kanske kan komme igång igen och ge folk jobb.
Även Electrolux har fabriker där och flera lär dyka upp när det bjuds billig arbetskraft.
Skitsamma bara folket få mat på bordet och sedan stegvis bättre liv.
Så det kommer nog gå minst lika bra som i fallet med Tysklands återförening.
Asiater kanske t o m är snäppet bättre med omtanke när tillfället ges.

Får nästan uppfattningen att Kina och Sydkorea håller på att dra av brallorna på den kaxige Trump.
Kina är ändå lösningen på detta tillsammans med Sydkorea och det håller på att bära frukt.
Trump hotar Kina och resten av världen med ett handelskrig som bara stärker Kina för varje dag.
Nya avtal sluts hela tiden med Kina mens Trump brottas med valfusk samt Me#too och pr*stituerade i Ryssland.

För balansens skull är Sydkorea beroende av USA, och den du kallar kaxig, kommer att falla, och det kommer ingen ny efter honom...

USA går att byta ut ganska snart för Sydkorea, med eller utan den siste folkvalde aktören.
En ny världsordning är på gång, snabbare än någon trott och utan vapenskrammel.
USA:s ekonomi och dominans är som Bitcoin, en högrisk bubbla och brister den är halva USA i kinesisk ägo när panter och lån ska verkställas.

USA går att byta ut ganska snart för Sydkorea, med eller utan den siste folkvalde aktören.
En ny världsordning är på gång, snabbare än någon trott och utan vapenskrammel.
USA:s ekonomi och dominans är som Bitcoin, en högrisk bubbla och brister den är halva USA i kinesisk ägo när panter och lån ska verkställas.

Jag för min del tror inte att varken Kina eller Sydkorea klarar sig utan USA.
Kinas ekonomi är inte heller att hurra för, eller den är stor men riskfyllt eftersom landet är en av de mest skuldsatta liksom USA.
Kaxighet kanske inte går hem i Sverige men i detta fallet var det just det som fick det att mjukna lite.
Däremot är det inte över än för freden har bara fått in en trevare än så länge.
Om inte USA hade i stort sätt tvingat, sanktioner mot Nordkorea hade nog detta tagit längre tid. Även Kina fick ge med sig.
Tror inte på en ny världsordning, det kommer att vara fortsatt oordning.

Jag för min del tror inte att varken Kina eller Sydkorea klarar sig utan USA.
Kinas ekonomi är inte heller att hurra för, eller den är stor men riskfyllt eftersom landet är en av de mest skuldsatta liksom USA.
Kaxighet kanske inte går hem i Sverige men i detta fallet var det just det som fick det att mjukna lite.
Däremot är det inte över än för freden har bara fått in en trevare än så länge.
Om inte USA hade i stort sätt tvingat, sanktioner mot Nordkorea hade nog detta tagit längre tid. Även Kina fick ge med sig.
Tror inte på en ny världsordning, det kommer att vara fortsatt oordning.
Ja Hitler försökte ju, det gick så där!

Lite nya händelser...

Jag överger mina kärnvapen om USA inte invaderar"

Nordkorea tänker stänga sina testanläggningar redan i maj månad och dessutom ta in experter från USA och Sydkorea i processen.

Om NI inte invaderar, jaha, säger Ubon, det var där skon klämde, Nordkorea säger, vi har en jävla stor arme" fast våra vapen är ju inte dom bästa...

På denna har jag ingen källa, kanske mera ett rykte,

men det verkar som att Nordkorea har frigett 3 fängslade amerikaner...

Tack, då har vi en källa på att detta kan vara på gång...:)

Som en goodwill, eftergift till USA?.

Tillbaka
Topp