Nord och Sydkorea kommer att bli ett

Vi får väl se i morgon Tisdag var det barkar hän... Trumpen och Pungen skall ju träffas då.
För Trump är det bara en lek med Kim-jung.. Han har andra saker att ta hand om.. Som ett handelskrig mellan USA och andra länder.. Meen Trump är en vinnare... Han vet hur man spelar ut olika personer mot varandra..
Han är en extrem affärsman som aldrig vill förlora.. ;) Och av någon anledning är han världens mäktigaste man just nu.. :cool::cool: Kim-Jung är bara en liten skit i hans ögon... Kim-Jung är livrädd att åka dit som Kadaffi gjorde.. Han pinkar i brallorna nu antagligen.. :( Hoppas de kan bli vänner !!! Och kramas lite!!! :wai::wai::wai: :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

North Korean Leader Kim Jong Un just stated that the “Nuclear Button is on his desk at all times.” Will someone from his depleted and food starved regime please inform him that I too have a Nuclear Button, but it is a much bigger & more powerful one than his, and my Button works!

Man ska nog inte ha så stora förväntningar...

De verkar dock likvärdigt omogna och oprofessionella så de kanske kan finna varandra via det på något sätt. :D

Man ska nog inte ha så stora förväntningar...

De verkar dock likvärdigt omogna och oprofessionella så de kanske kan finna varandra via det på något sätt. :D
På något sätt känns det att de är mycket mera professionella än t ex LöFvin. Jag tror faktiskt som jag förresten har gjort hela tiden (Ubon kan kolla:rolleyes:).
Att det låter mycket är ungefär som en terrorist Ahmed säger att, i kil you. De menar inte det på riktigt och möter det riktig motstånd så gör dom på sig nästan säkert
Det kommer att gå rätt bra, fast om det blir bra är en annan fråga.:wai:

Det kommer att gå rätt bra, fast om det blir bra är en annan fråga.:wai:

Du får lyssna på Trumps egen utsaga efteråt så kommer du att få veta att det var ett storartat möte och att han gjorde fantastiskt bra ifrån sig där. :D

Vi har nog inte annat att göra än att vänta och se hur det blir. Går det inte över styr på något vis så är det ju bra att de träffas iaf.

Som jag skrev innan... Jag hade rätt!!! Trumpen och Kim-Jung kommer att "kramas"... Nu hyllar de varandra...
Trumpens taktik var klockren.. Stressa den lille in i hörnet... Han fick den lille att vara vänlig.. :) Utan Trumps krav hade det aldrig blivit av ett möte mellan väst och Nord Korea.. Det har bråkats i över 50 år... Nu får Trumpen säkert Nobelpriset om allt går i lås..;) Nu hyllas Trumpen av flera länder. :reta:
55555 Di mak mak!! Tjupp tjupp !! :wai::wai:

Som jag skrev innan... Jag hade rätt!!! Trumpen och Kim-Jung kommer att "kramas"... Nu hyllar de varandra...
Trumpens taktik var klockren.. Stressa den lille in i hörnet... Han fick den lille att vara vänlig.. :) Utan Trumps krav hade det aldrig blivit av ett möte mellan väst och Nord Korea.. Det har bråkats i över 50 år... Nu får Trumpen säkert Nobelpriset om allt går i lås..;) Nu hyllas Trumpen av flera länder. :reta:
55555 Di mak mak!! Tjupp tjupp !! :wai::wai:
Nu har du tagit något Pepsi för så otroligt var det inte. Att Trump hyllar sig själv kan bero på att så få andra gör det. Kim skulle säkert vinna alla grenar på olympiaden som hans far nästan gjorde.
Visst är det fantastiskt med skådespel för det är just det vi har bevittnat.
Däremot håller med att det är skitbra att norskoreaner bjuds in i något sådär human levnadsstandard som kan bli följden av detta skådespel får man hoppas i alla fall.
Fast när kommunismen byts till kapitalism är det fler som får det sämre än bättre åtminstone i början.

Nu har du tagit något Pepsi för så otroligt var det inte. Att Trump hyllar sig själv kan bero på att så få andra gör det. Kim skulle säkert vinna alla grenar på olympiaden som hans far nästan gjorde.
Däremot håller med att det är skitbra att norskoreaner bjuds in i något sådär human levnadsstandard som kan bli följden av detta skådespel får man hoppas i alla fall.
Fast när kommunismen byts till kapitalism är det fler som får det sämre än bättre åtminstone i början.
55555 Kim-jung Pung skulle möjligtvis göra en framtid som mannen med den roligaste frisyren.. ;) Sedan om hans pappa vann något var kanske med hjälp av Rysslands dopingpreparat.. ? Man lär bli djäkligt stark om man tar gott om steroider.. :cool:
Med tanke på ditt inlägg att de kommer att få det svårare i början om man frångår kommunism, så kan de flesta i Nordkorea knappast få det sämre?? De flesta lever knappt.. Bara eliten har mynt.. Resten har gått till galningen.. :confused:

Det känns som en bra strategi att inte förvänta sig just något av mötet. Tack vare det kan jag känna mig positivt överraskad, även fast det verkar oklart om något av vikt egentligen har uppnåts. :-)

Det känns som en bra strategi att inte förvänta sig just något av mötet. Tack vare det kan jag känna mig positivt överraskad, även fast det verkar oklart om något av vikt egentligen har uppnåts. :)

Annat vore det om Löfvet mötte Un... eller Gustav (skolfixaren) Fridolin...*

5555

Nej vänta er inget av Trump.. han åker ju hellre å spelar golf... hahaha*

*ironi

Annat vore det om Löfvet mötte Un... eller Gustav (skolfixaren) Fridolin...*

5555

Nej vänta er inget av Trump.. han åker ju hellre å spelar golf... hahaha*

*ironi

Så man är fel ute att vara skeptisk mot Trumps sätt att styra bara för att ens eget land inte har någon bra regering då, menar du?

Han har ju inte startat något krig ännu, och det är ju en viktig positiv sak iallafall. :-)

Så man är fel ute att vara skeptisk mot Trumps sätt att styra bara för att ens eget land inte har någon bra regering då, menar du?

Han har ju inte startat något krig ännu, och det är ju en viktig positiv sak iallafall. :)
Visst kan man vara skeptisk till allting.. han kanske inte sänkt skatten tillräckligt eller gjort landet tillräckligt säkert eller skapat tillräckligt måga nya jobb eller avslutat tillräckligt många konflikter.

Jag har följt vitahuset på fb i ett antal år och tycker att han jobbar otroligt hårt och knappt har en ledig dag så det kan man nog inte klaga på iaf.. jo visst kan man det:cool:

Visst kan man vara skeptisk till allting.. han kanske inte sänkt skatten tillräckligt eller gjort landet tillräckligt säkert eller skapat tillräckligt måga nya jobb eller avslutat tillräckligt många konflikter.

Jag har följt vitahuset på fb i ett antal år och tycker att han jobbar otroligt hårt och knappt har en ledig dag så det kan man nog inte klaga på iaf.. jo visst kan man det:cool:

Du har inte förstått vad jag menar isf. Det är ju inte bagateller som någon procent skatt hit eller dit som gör att man blir skeptisk mot honom.

Att Trump och Kim möttes har ganska logiska förklaringar. Kim är en utstuderad maktmänniska som ser sig själv som Gud och han vet att Trump är samma skrot och korn, båda är väldigt medvetna om att de inte går i traditionella tåg utan är kapabla att göra vad som helst, därav Kims nu beslut att ta ett möte med sin jämlike mentalt sett, för han vet att Trump om han är på det humöret inte skulle dra sig för att jämna Nordkorea med marken oavsett vad övriga världen tycker.

Att Obama eller någon tidigare president inte haft framgång i Nordkoreafrågan beror ju på att de varit traditionella politiker med traditionella, konventionella och konsensusmentaliteter, allt skall gå den gängse diplomatiska rutten, här har ju allt sedan Trump tillträdde gjort avsteg från detta i princip i allt.

Kim känner sin like i Trump och Kim är inte sen om det gäller ingå en allians med USA och Kina är ju nu redan orolig över detta, Kim är inte dum utan kan ha få fördelar och njuta frukter gör han det. Man får tycka vad man vill men själv har jag sedan länge förstått och det ser man ju även i den svenska politiken, traditionella politiker är historia, de som får något att hända är just sådana som Trump, de som tar okonventionella vägar.

Nu är jag neutral i mitt tycke om Trump eller tillvägagångssätt men jag är pragmatiker, medan traditionella politiker dravlar om sin ideologi där inget händer och de står men fingrarna i pungen, får i alla fall Trump något att hända som kanske kan vara en lösning.

Ta mellanösternfrågan te x, har aldrig hänt något med traditionell diplomati, evig kräftgång.

Tillbaka
Topp