Notification of stayin in Kingdom over 90 days

Ja många inlägg blev det i natt i denna tråd. Men vad kom vi fram till. Att det enda fel Nmax gjorde var att inte rapportera när hon kom tillbaks till HH sin nya adress utan han väntade till det var dags för nästa 90-dagars rapportering och körde då med en vit lögn att han precis flyttat tillbaks.

Så inget nytt.

Läste dock i morse att man nu ska börja med 30 dagars rapportering för att undvika dylika problem, skulle börja gälla 1 oktober. Länk.

Janne läs om,,,, och Nmax fel igen......

Janne, felet han gör är som jag sagt 77 gånger nu, Han påstår att man kan rapportera sina 90 dagars utan att ändra sin adress, och göra detta hipp som happ i detta land.
Lagen säger att vid varje adress-ändring så skall man fylla i en TM 28 och ELLER en TM 30 (med oflyt), och sedan kan man rapportera.

Så ingen påstår det du säger Janne, du har bara ramlat i fällan. Ingen säger att Nmax gjorde fel som rapporterade som han gjorde, det är upp till honom, utan felet var hans helt felaktiga påstående...... Jösses hur många gånger skall man upprepa detta..

Nmax, det blev för dig igen.... Den korrekta gången är som jag beskrev för Janne ovan. Adress-ändring skall ske via TM 28 och eller TM 30, och SEDAN kan du 90 dagars rapportera på det nya stället.

Om nu du eller andra, lyckas att komma undan vad lagen säger,,, upp till Er... Varför fortsätta att tjafsa om något om inte existerar mer än i din hjärna...

Janne, felet han gör är som jag sagt 77 gånger nu, Han påstår att man kan rapportera sina 90 dagars utan att ändra sin adress, och göra detta hipp som happ i detta land.
Lagen säger att vid varje adress-ändring så skall man fylla i en TM 28 och ELLER en TM 30 (med oflyt), och sedan kan man rapportera.

Så ingen påstår det du säger Janne, du har bara ramlat i fällan. Ingen säger att Nmax gjorde fel som rapporterade som han gjorde, det är upp till honom, utan felet var hans helt felaktiga påstående...... Jösses hur många gånger skall man upprepa detta..

Nmax, det blev för dig igen.... Den korrekta gången är som jag beskrev för Janne ovan. Adress-ändring skall ske via TM 28 och eller TM 30, och SEDAN kan du 90 dagars rapportera på det nya stället.

Om nu du eller andra, lyckas att komma undan vad lagen säger,,, upp till Er... Varför fortsätta att tjafsa om något om inte existerar mer än i din hjärna...
Han säger ju det också ... ni bråkar ju om ingenting!

Janne, felet han gör är som jag sagt 77 gånger nu, Han påstår att man kan rapportera sina 90 dagars utan att ändra sin adress, och göra detta hipp som happ i detta land..
Nej det har jag aldrig påstått, det är som vanligt bara du som lägger ord i munnen på mig i ett desperat försök att vinna en debatt som du redan förlorat för länge sen.

1. Man skall göra 90-dagars rapport på den IM där man är registrerad.

2. Man har rätt att registrera sig var man önskar i Thailand och skall göra det inom 24 timmar efter man kom dit.

När jag var i Chiang Mai registrerade jag mig där innan jag gjorde rapporten. När jag kom hem igen registrerade jag mig där igen. Fungerade fint.

Vad är problemet?

Jag som novis på detta område har egentligen bara haft nytta av ett enda inlägg och det är detta, tack @mackes

Hela denna diskussion har som vanligt bara handlat om en inbördes fight mellan folk som inte gillar varandra och detta problemet att man utelämnar för många saker och detaljer hela tiden som gör att allt bara blir luddigt och oklart, istället för att skriva klart och tydligt. Ibland får jag känslan av att man gör detta medvetet just för som man uttrycker det "platta" till någon.

Jag som novis på detta område har egentligen bara haft nytta av ett enda inlägg och det är detta, tack @mackes

Hela denna diskussion har som vanligt bara handlat om en inbördes fight mellan folk som inte gillar varandra och detta problemet att man utelämnar för många saker och detaljer hela tiden som gör att allt bara blir luddigt och oklart, istället för att skriva klart och tydligt. Ibland får jag känslan av att man gör detta medvetet just för som man uttrycker det "platta" till någon.

Helt rätt, det finns ju en allsmäktig på detta forum, det var ju fridsamt och lugnt ett tag, men nu har det eldats på igen.
Din sista mening stämmer väldigt väl, och det vet alla som har läsförstålse.

Berra skall jag svara Långeman eller låta det bero????
Är väl bättre att vi lägger ner ,dåalla tycks vara less påatt läsa trådarna ;)
Speciellt dem som aldrig själva ellermycket sällan startar en tråd eller tillför något ....
Så hur gå det då ...........:thumbsdown:

Ja håller med dig... Egentligen är ju nästan 90% av tråden lite off topic känns det som.. Och kanske man skulle ta bort alla dessa inlägg som inte har med saken att göra..

Senast redigerad av en moderator:
1,a april idag eller och ingen reagerade, folk har nog somnat Janne, ledsen jag tänkte aldrig på det..

Ja håller med dig... Egentligen är ju nästan 90% av tråden lite off topic känns det som.. Och kanske man skulle ta bort alla dessa inlägg som inte har med saken att göra..
Ja om vi tar bort alla dina och alla mina och låter Mackes stå kvar så vet ju alla vad som gäller, dvs att man kan göra 90 rapport var som helst [emoji12]

Tillbaka
Topp