Ny ide om hur lösa kostnaderna för turisternas vårdbehov

Man har väl alltid råd med en hundring till, och en hundring till, och en hundring till, och en hundring till, och ....

Rätt som det är så blir det strået som knäckte kamelens rygg (eller "droppen som fick bägaren att rinna över", som vi sa i Sverige förr i tiden.) ;)
Men @Acke om du reser i Europa och i många städer där då betalar du skatt hela tiden hundring här och där.
In på ett hotell betala skatt dyrare hotell mer i skatt
Du kanske reser inte så mycket vad vet jag.
Men det är skatt på boende över allt i Europa.
Kanske inte hundring
Men skatt här och skatt där och skatt och skatt.

Eller så är han van och bortskämd med att man inte behöver krångla med att leta runt efter bra mat, den finns liksom överallt på andra platser utom i Phil...
I Phil skulle du svälta ihjäl, det finns inga 30 baths middagar så det är att lätta på lädret eller dö.

6-800 baht per dag är en lagom nivå om man har råd.
Annars finns lågbudgetalternativet att leva oförsäkrad ovanför järnvägen i HH för 100 baht per dag.

Skillnaden mellan att leva och överleva.

I Phil skulle du svälta ihjäl, det finns inga 30 baths middagar så det är att lätta på lädret eller dö.

6-800 baht per dag är en lagom nivå om man har råd.
Annars finns lågbudgetalternativet att leva oförsäkrad ovanför järnvägen i HH för 100 baht per dag.

Skillnaden mellan att leva och överleva.
Hahaha, nivån sjunker när argumenten tryter.
Prisa gud för välfärdskortet

Hahaha, nivån sjunker när argumenten tryter.
Prisa gud för välfärdskortet
Det var väl ett balanserat svar till den lille globetrottern från HH angående hans goda kunskaper om Phil.
Du borde vidga dina vyer på riktigt.

In med lite matbilder från de fina restaurangerna du frekventerar :cool:

Det var väl ett balanserat svar till den lille globetrottern från HH angående hans goda kunskaper om Phil.
Du borde vidga dina vyer på riktigt.

In med lite matbilder från de fina restaurangerna du frekventerar :cool:
Har träffat och känner massor av folk som varit i Phil och absolut ingen tycker att det var bra så va fn ska jag där å göra.
Nästa land för mig blir nog inte Asien, köpa en fet muskelbil och bo ett tag i USA lockar mer.

Att åka runt i så många länder man kan och bo på lopphotell för att kunna kalla sig berest är inget för mig och imponerar på få.

Har träffat och känner massor av folk som varit i Phil och absolut ingen tycker att det var bra så va fn ska jag där å göra.
Nästa land för mig blir nog inte Asien, köpa en fet muskelbil och bo ett tag i USA lockar mer.

Att åka runt i så många länder man kan och bo på lopphotell för att kunna kalla sig berest är inget för mig och imponerar på få.
Då var det detta med lättillgängliga brudar, barer, väder och billigt att leva, glöm USA men fortsätt ha drömmar.
Venezuela passar bättre.

Här ser det ut som att man blir försäkrad 2 gånger, för samma sak, med ett otroligt överpris...

turisters akutmedicinska behandling, om man kallar den ena för turistskatt och den andra för obligatorisk sjuk/olycksfallsförsäkring så ingår akutmedicin i båda, och båda har ett överpris om kanske 35-40 gånger mot den faktiska kostnaden, enligt dom siffror jag läst mig till, visst att det låter inte mycket med 100 b, tag då detta ggr. antal turister/besökare, ställ sedan detta i förhållandet till utgifterna, båda blir grovt överdebiterade och saltade.
100 thbt är fine förmig , och jag ser till mig själv i första hand , skiter i om de går kraftigt + på detta förslag , kör på med detta bara

Vi Svenskar tycks tåla oändligt mycket , blåsta varje dag och likförbannat får de största utsugarna sitta kvar i regeringen , så vad i helsike är 100 thbt att gnälla om , ta 200 eller 5000 thbt per resa, det skiter jag fullständigt i om jag kan slippa beta 25 sek om året för en ganska värdelös försäkring genom tillex Thai Pagan

Då var det detta med lättillgängliga brudar, barer, väder och billigt att leva, glöm USA men fortsätt ha drömmar.
Venezuela passar bättre.
Tycker Sydafrika verkar intressant , gillar dessa kvinnor som liksom Thaidamer verkligen älskar att vara kvinna ;)

Märks ju hur lite du vet om Thailand och dess skönheter ,, Nu avslöjade du dig ordentligt , En novis helt enkelt är vad du är
Sällsynt med kvinnor över 160cm och 50kg var det visst i Thailand för 2 år sedan i alla fall.
Nu kanske dom väger 75kg ;)

Min långa och feta fru på 160cm och 51kg såg ut som en jätte i Udon.

Sällsynt med kvinnor över 160cm och 50kg var det visst i Thailand för 2 år sedan i alla fall.
Nu kanske dom väger 75kg ;)

Min långa och feta fru på 160cm och 51kg såg ut som en jätte i Udon.
Är det bara i Manila damerna var kortare med, var också en sak jag reagera över kortväxten?
Klart det finns snygga brudar på Filippinerna men snittet jag sett har inte vart högt.

Vilken jävla tur att ni svenska män är så vackra och snygga.
Fattar ni inte att smaken är olika.
Det är så jävla förnedrande att läsa era skitsnack om kvinnor från Thailand och kvinnor från phillipinerna. Sen undrar någon idiot här om varför någon ser ner på hans fru från Asien, och en annan idiot säger att det beror på att svenska kvinnor är avundsjuka,
Det är ju ni män som har fördomnarna, det är ni män som snackar skit om varandras fruar.
för h*****e skärp er nu.
Er fru är inte värd ett dugg mer än mig eller tvärtom, vi är alla mäniskor med lika värde. Sen om någon är tjock och ful enligt dig så är hon vacker i någon annans ögon, du är inte bildskön själv.

Det är så jävla förnedrande att läsa era skitsnack om kvinnor från Thailand och kvinnor från phillipinerna. Sen undrar någon idiot här om varför någon ser ner på hans fru från Asien, och en annan idiot säger att det beror på att svenska kvinnor är avundsjuka,
Det är ju ni män som har fördomnarna, det är ni män som snackar skit om varandras fruar.
för h*****e skärp er nu.
Er fru är inte värd ett dugg mer än mig eller tvärtom, vi är alla mäniskor med lika värde. Sen om någon är tjock och ful enligt dig så är hon vacker i någon annans ögon, du är inte bildskön själv.

Bra skrivet @Kycklingen ! Slipper helst också detta dravel. Du är ju ”van” med gubbarna på detta forum men stackars kvinnor som kommer som nya besökare. Dom lär ju fly illa kvickt, tyvärr.

Den här tjejen är från Sydkorea. Förutom att vara vacker så sjunger hon jäkligt bra. Gillar tolkningen på Despacito, grymt gitarrspel.

för h*****e skärp er nu.
Så jäkla bra skrivet. Vad betyder det yttre om det inre är värdelöst? Inte ett skit! Respekt för ditt inlägg @Kycklingen !

Tillbaka
Topp