Nyårstrafiken.

 
Jag skulle köpa bankaktier i sverige men där är jag inte att investera.
Men Bangkok Bank vill jag ha här i Thailand
True Vision, PTT, och några hemlisa till när jag börjar:cool:
Det jag har i portföljen just nu är svenska bankaktier men är osäker på marknaden framöver för dem, dock bör det ju gynna dem en del om Yngves fortsätter höja räntan.

Skulle gärna investera på Thaibörsen men känns inte som rätt läge att växla in dom stackars kronorna nu, kanske ångrar det framöver men sånt får man ta.
 
Ju VOLVO är fin bil och vacker att titta på och billig här i Thailand.
Och skulle passa mig jag är ju nästan 1.90 över havet.
Tittade på Volvon xc90 och BMW har haft Volvo men aldrig en BMW.
Och Volvon var lite billigare än BMW ca 400.000tb
Volvo billig här?
Hahaha, ja vi har helt klart olika preferenser samt att jag dumt nog inte köpt några bc ;)
Volvo kostar nära dubbelt här mot i Sverige..
För mig fick det duga med billigaste fake suven, en tapetserad pickup :oops:
Va å finjustera lite på den idag.

IMG_20190103_194420.jpg
 
Vad snackar du om @PanPan s90 kostar från 3.2 och upp
XC 90 från 4.2mille tb och upp
Jag tror nu att det är jsg som har lite bättre koll på priser i den klassen än du.
Kollade på Volvo här i höstas och nu var det iofs inte billigaste modellen men jag jämförde med exakt samma motor, utrustning mm och den XC60 jag kollade på kostade ca 4milj här och ca 600k i Sverige.
Typ dubbelt upp.
 
Jag spelar i en annan division vad gäller bilar ser jag. Vår leasade Renault Kadjar skall lämnas tillbaka om exakt ett år, nästa gång lutar det åt en Peugeot 5008. Vi behöver en stor bil, dels för familjens skull och dels för att kunna lasta rejält med grejor. Det är en stor bil till ett ganska vettigt pris, jag bryr mig inte om grannarna blir imponerade och avundsjuka.
 
Volvo billig här?
Hahaha, ja vi har helt klart olika preferenser samt att jag dumt nog inte köpt några bc ;)
Volvo kostar nära dubbelt här mot i Sverige..
För mig fick det duga med billigaste fake suven, en tapetserad pickup :oops:
Va å finjustera lite på den idag.

IMG_20190103_194420.jpg
Skrev fel, volvo är svindyr mena jag.....
 
Kollade på Volvo här i höstas och nu var det iofs inte billigaste modellen men jag jämförde med exakt samma motor, utrustning mm och den XC60 jag kollade på kostade ca 4milj här och ca 600k i Sverige.
Typ dubbelt upp.
Ja det är rätt @nmax men det hjälper mig inte något vad den kostar i sverige.
Mina bilar är mycket billigare i tyskland än i thailand men vill jag ha vissa märken av bila då får jag betala vad de kostar här i landet jag bor i
Om jag ville ha mina bila billigare skulle jag bo i tyskland.
 
Ja det är rätt @nmax men det hjälper mig inte något vad den kostar i sverige.
Mina bilar är mycket billigare i tyskland än i thailand men vill jag vissa märken av bila då får jag betala vad de kostar här i landet jag bor i
Om jag ville ha mina bila billiga skulle jag bo i tyskland.
Lägg ner maggunnar, du ville inte köpa dyr bil här i vintras, vi har snackat om det på forumet och du sa själv att det är skitdyrt nu.
Svenska priser gått ner ok, mina polare från HA, samets grannar halverar dagens pris på en volvo, det är inte samma priser som förra nyår.
 
Volvo billig här?
Hahaha, ja vi har helt klart olika preferenser samt att jag dumt nog inte köpt några bc ;)
Volvo kostar nära dubbelt här mot i Sverige..
För mig fick det duga med billigaste fake suven, en tapetserad pickup :oops:
Va å finjustera lite på den idag.

IMG_20190103_194420.jpg
Jag tänkte skriva att volvo är billigare nu än förut xc90 gått ner ca 1mille tb @nmax
 
Lägg ner maggunnar, du ville inte köpa dyr bil här i vintras, vi har snackat om det på forumet och du sa själv att det är skitdyrt nu.
Svenska priser gått ner ok, mina polare från HA, samets grannar halverar dagens pris på en volvo, det är inte samma priser som förra nyår.
Nu fattar jag NADA @PanPan vad du snackar om.:eek:
 
Ja det är rätt @nmax men det hjälper mig inte något vad den kostar i sverige.
Mina bilar är mycket billigare i tyskland än i thailand men vill jag ha vissa märken av bila då får jag betala vad de kostar här i landet jag bor i
Om jag ville ha mina bila billigare skulle jag bo i tyskland.
Ja så är det ju, en annan som inte heller vill bo i Tyskland får välja fel bil istället, min pensionsplan skulle inte gilla en X5 ;)
 
 
 
Tillbaka
Topp