Antalet olyckor i nyårstrafiken 2020.

Det är en oerhörd tragedi som försiggår i det tysta i Thailand. Vart ser man de tusentals och åter tusentals trafikskadade med bestående skador??? De göms undan av familjerna och kommer sällan ut i samhället..

Hej

Jag håller med dig, med tanke på alla olyckor borde man nog se fler med bestående skador och handikapp än man gör, tar jag min by som exempel så handlar det mest om synliga ärr på lemmar och huvud, men vi har knappast några som hoppar runt på kryckor eller sitter i rullstol.

Mvh isan lover

Hej

Jag håller med dig, med tanke på alla olyckor borde man nog se fler med bestående skador och handikapp än man gör, tar jag min by som exempel så handlar det mest om synliga ärr på lemmar och huvud, men vi har knappast några som hoppar runt på kryckor eller sitter i rullstol.

Mvh isan lover
Tror dom har ett hem här i Pattaya där rullstolsbundna tas om hand.
Några 100m från Big-C pattaya klang ser man alltid många rullstolsbundna, ibland kommer dom på karravan ner till Big-C.
Dom ser ut att ta hand om varandra, ibland ser man svårt halta men kan fortsatt gå ta hand om och putta runt dom som inte kan gå.

Än sålänge har vi haft ovanligt lite trafik norröver, hemma var det helt öde på vägarna och villagen var helt tom.
Hoppas dom flesta redan kört till sina destinationer och det blir såhär hela resan, fast blir väl mer när vi kommer till Korat.

Det är en oerhörd tragedi som försiggår i det tysta i Thailand. Vart ser man de tusentals och åter tusentals trafikskadade med bestående skador??? De göms undan av familjerna och kommer sällan ut i samhället..

En del är nog de lemlästade som sitter och tigger på olika ställen.

Hej

Här är siffrorna för dag tre och här blev det en rejäl minskning av antalet döda med 44% och även antalet skadade sjönk med 15%, kanske blir det en märkbar förbättring i år ?

1577755091709.jpeg

Mvh isan lover

Hej

Här är en skylt som har lett till lite uppmärksamhet och munterhet, på den står det tydligen ”Kör sakta om du är berusad” och skyltarna med denna text finns i Korat.

1577755925724.jpeg

Mvh isan lover

Hej

Här är en skylt som har lett till lite uppmärksamhet och munterhet, på den står det tydligen ”Kör sakta om du är berusad” och skyltarna med denna text finns i Korat.

1577755925724.jpeg

Mvh isan lover
Skyltarna?
Är en och samma bild som sprids på nätet, tjejens reaktion var direkt att det är nån som skojar, knappast nån myndighet som satt upp skylten.

Skyltarna?
Är en och samma bild som sprids på nätet, tjejens reaktion var direkt att det är nån som skojar, knappast nån myndighet som satt upp skylten.

Hej

Så kan det ju vara, men själv skulle jag inte bli speciellt överraskad om det visar sig att någon myndighet ligger bakom den heller.

Mvh isan lover

Vore ju ren idioti om en myndighet gick ut med en skylt som i princip uppmanar till eller i vart fall normaliserar fyllekörningar. Ansvarig borde avskedas på plats om det vore sanning...

Hej

Om man ska tro på det som står skyltens så är det en lokal myndighet på Opotor nivå som ligger bakom skylten.

Mvh isan lover

Hej

Om man ska tro på det som står skyltens så är det en lokal myndighet på Opotor nivå som ligger bakom skylten.

Mvh isan lover

Lysande i så fall...

Kanske lite fler skyltar som kan hjälpa till? "Om du ska råna affären var vänlig att se till att den är försäkrad" och "När du ska skjuta grannen, försök att inte träffa någon annan än det avsedda målet" eller "När du kastar handgranater i bostadsområden, försök att inte träffa barnens sovrum".

Hej

Även dag 4 resulterade i både mindre döda och skadade i trafiken, även antalet olyckor är färre i år, kanske får vi det genombrott i olycksstatistiken som så många har väntat på.

1577837554740.jpeg

Mvh isan lover
Hade nog tur med helgdagarna i år, eftersom nyår inföll på Tisd, blev det långhelg och folk åkte Lörd-Sönd, när vi körde i Måndags var det inte mer trafik än en vanlig vardag.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp