Nybilsköp?

Varför fråga om man vet exakt vad man vill ha och kan allt om dessa bilar?
Tja Spången, ska man på ålderns höst betala en årslön för en ny bil så blir man lite funderande. Ibland är det bra att rådfråga andra. En del av min livserfarenhet säger mig detta. Hade jag fortfarande varit ung och vacker kanske jag bara trampat in till närmaste bilhandlare och cashat upp. Man blir ofta lite sentimental med åren och har, svårt att skiljas från stålarna. 5555[emoji3]

Tja Spången, ska man på ålderns höst betala en årslön för en ny bil så blir man lite funderande. Ibland är det bra att rådfråga andra. En del av min livserfarenhet säger mig detta. Hade jag fortfarande varit ung och vacker kanske jag bara trampat in till närmaste bilhandlare och cashat upp. Man blir ofta lite sentimental med åren och har, svårt att skiljas från stålarna. 5555[emoji3]
Du verkar ju påläst så du lyckas nog bra med ditt bilköp!

Nu är den beställd, det blev en Ford Ranger Wildtrak 2,2 liter. Leverans nästa vecka.
Att kliva in hos en handlare i Thailand och berätta att man vill köpa kontant ger inget bra för handlingsutrymme. Det verkar som handlarens övervägande förtjänst ligger på hur han kan sälja kontraktet på avbetalningen. Pruta är inte ens möjligt, då det är riktpriser från tillverkarna. Lite tillbehör kan man möjligen få...

Nu är den beställd, det blev en Ford Ranger Wildtrak 2,2 liter. Leverans nästa vecka.
Att kliva in hos en handlare i Thailand och berätta att man vill köpa kontant ger inget bra för handlingsutrymme. Det verkar som handlarens övervägande förtjänst ligger på hur han kan sälja kontraktet på avbetalningen. Pruta är inte ens möjligt, då det är riktpriser från tillverkarna. Lite tillbehör kan man möjligen få...
Lite plast chrome 5555:rolleyes::D:D

Vad blir skillnaden om man slår på med 3,2 liters motorn..??
Då får man väl all möjlig utrustning på köpet..??

Aluminium metallic heter den i brochyren. De två senaste har varit vita, skulle vilja ha den röda, men den finns inte på Wildtrak modellen.

Röda Wildtrack finns att köpa i Sverige i alla fall..??
Men är inte rött en dålig färg för solen..??
Har för mig att rött bleks ganska fort..??

Fattar inte varför så många envisas med att köpa pick-up. Hade jag bott på landet hade jag nog hellre köpt SUV.
Blev istället en Honda Accord 2017 som vi är mer än nöjda med.

IMG_2239.JPG

IMG_2241.JPG

/ SatanG

Fattar inte varför så många envisas med att köpa pick-up. Hade jag bott på landet hade jag nog hellre köpt SUV.

IMG_2239.JPG

IMG_2241.JPG

/ SatanG
Snygg men en pickis är praktisk på landet, vi kör ofta grejor när vi är därnere och svärfar likaså. Men vi har också en Chevrolet Trailblazer med några år på nacken, den är väldigt bekväm på lite längre turer. Snart färdigbetald dessutom så den skall vårdas ömt.

Vanliga personbilar typ din Accord funkar dåligt på sämre vägar tycker jag, större hjul underlättar och är säkrare.

Skulle kunna tänka mig en bra släpvagn som alternativ. Men en pickup som klarar 80 cm djupt vatten har sina fördelar under regnperioden.

Snygg men en pickis är praktisk på landet, vi kör ofta grejor när vi är därnere och svärfar likaså. Men vi har också en Chevrolet Trailblazer med några år på nacken, den är väldigt bekväm på lite längre turer. Snart färdigbetald dessutom så den skall vårdas ömt.

Vanliga personbilar typ din Accord funkar dåligt på sämre vägar tycker jag, större hjul underlättar och är säkrare.

Visst, behöver man en pickis så ska man naturligtvis ha det. Min tanke var mer att det verkar vanligt att många köper det för att frugan ska kunna transportera hela tjocka släkten runt byn med den.
Själva kör vi, förutom 2 gånger om året till Buriram, enbart i stan.

/ SatanG

IMG_2239.JPG

IMG_2241.JPG

/ SatanG
Testade först ett antal vanliga bilar typ din men kom snabbt på att här nere är det många fördelar med en högre bil.
Men får betydligt bättre översikt över trafiken och behöver inte bekymra sig om höga kanter stenar å hålor eller översvämningar.
Sämre väghållning men varken vägar eller trafik inbjuder till race körning iaf.
Sen så är framvagn och fjädring mycket kraftigare konstruerat så håller bättre.

Ja pick-up behövs så man kan köra grejer, dock vill jag ha en 2wd och inte en hög 4wd.

Tillbaka
Topp