Om ni vill bli rika

Risken ja ser är ju att Bit coin har ju egentligen bara gjort sin stora uppgång i år och har gått spikrakt uppåt och har blivit en grej nu precis som IT-bubblan.

Har blivit hippt och nu har vanligt folk gått in stort med.

Det skrivs om bit coin dagligen i finanstidningar i DN.no jag läser så är det minst 5 artiklar om Bit coin dagligen.
Nu hoppar alla in men samtidigt säger många stora investerare, investeringsbolag att det är den största bluffen genom tiderna.

Det är mer negativa artiklar än positiva om Bitcoin och vissa regeringar pratar om att reglera det, Kina har gjort det.

Samtidigt så värderar storbanker som Goldman sach att själva starta med Bit coin handel och en digital valuta börs.

Det kan lika gärna leda till nästa stora ekonomiska krasch.

"Derivatbørsen CME i Chicago vil gjøre det like enkelt å investere i bitcoin som olje, gull og andre råvarer. Eksperter frykter en gjentagelse av finanskrisen. Bitcoin-kursen har nådd en ny rekord."

Statoil håller på och utvecklar, analyserar för att också gå in och utveckla teknologi för att använda Bitcoin och slippa en 3:dje part.

Men även dom som är negativa till det säger att dom investerar i det nu för dom vill inte missa den här uppgången, dom skiter ju i valutan, dom ser möjligheten till stora pengar och tror själva på en krasch.

Ett pyramidspel som någon skrev, gäller bara att dra sig ur innan kraschen som @magunnar skriver ;)

Frågan är vilket kraschar först börsen eller Bitcoin, börsen kommer återhämta sig men gör bitcoin det?

Börsen har stigit i snart 10 år nu, sedelpresssarnas tidevarv...

de45326897116d1096e52de0ae7c401b.jpg

Var ju väldigt lätt att växla in sina bitcoin och ta ut pengar i ATM här i Thailand.
Skall man ha med banker att göra så är detta landet 100 gånger lättare än Sverige.

Traditionella banker är ju inte överförtjusta i bitcoin då de handlas utan mellanhand och avgifter. Köper man via mellanhand är man inte lika anonym.

Då bitcoin utges i begränsad mängd och det mesta redan är ute stiger ju valutan om fler vill vara med. Spekulanter eller kriminella. Man ska ju aldrig satsa mer än man kan förlora.

Valutan kan ju inte tryckas upp i fler antal eller devalveras etc.

Är det kanske en moralfråga också?

Traditionella banker är ju inte överförtjusta i bitcoin då de handlas utan mellanhand och avgifter. Köper man via mellanhand är man inte lika anonym.

Då bitcoin utges i begränsad mängd och det mesta redan är ute stiger ju valutan om fler vill vara med. Spekulanter eller kriminella. Man ska ju aldrig satsa mer än man kan förlora.

Valutan kan ju inte tryckas upp i fler antal eller devalveras etc.

Är det kanske en moralfråga också?
Ja men nu har tex. Japan öppnat upp för det.
I USA pratas det om införandet av en valuta börs med bla. Bitcoin.

Men precis som du säger, vem vet vad som sker och man skall inte satsa mer än man kan förlora men en Bitcoin kan ja testa ;)

Går dessa funderingar igenom så kan den stiga en bit till innan den stora kraschen, världens nästa finanskris 5555 ;)

https://www.di.se/nyheter/goldman-sachs-overvager-bitcoinhandel/

https://www.di.se/nyheter/cme-lanserar-bitcointerminer/

https://www.di.se/nyheter/bitcoin-passerar-annu-en-milstolpe/

Senast redigerad av en moderator:
Fast jag vet inte om ja skall köpa 1 bitcoin än, skall fundera på det över helgen.

Jag tillhör väl egentligen den negativa skalan och tror på en rejäl krasch.

Bitcoin är ju egentligen ingenting, man spekulerar väl bara i en digital siffra, finns väl absolut ingenting bakom som man investerar i.

Finns ingen utveckling som kan påverka den åt något håll, det enda som styr den och uppgången nu är att folk vill hoppa på tåget och inte missa chansen.

Men med en sådan rak uppgång den gjort 2017 så finns ju en stor risk för att det går spikrakt ner bara på några timmar om marknaden börjar bli lite orolig.

Är ju som om jag skulle gå och sälja en Monopol peng och säga att den är värd 50.000 kronor.

Fast jag vet inte om ja skall köpa 1 bitcoin än, skall fundera på det över helgen.

Jag tillhör väl egentligen den negativa skalan och tror på en rejäl krasch.

Bitcoin är ju egentligen ingenting, man spekulerar väl bara i en digital siffra, finns väl absolut ingenting bakom som man investerar i.

Finns ingen utveckling som kan påverka den åt något håll, det enda dom som arbetar inom Bit, det enda som styr den och uppgången nu är att folk vill hoppa på tåget och inte missa chansen.

Men med en sådan rak uppgång den gjort 2017 så finns ju en stor risk för att det går spikrakt ner bara på några timmar om marknaden börjar bli lite orolig.

Är ju som om jag skulle gå och sälja en Monopol peng och säga att den är värd 50.000 kronor.
Ja det är helt rätt börsen är bättre så tänk inte mer om det.:cool:

I
Ja det är helt rätt börsen är bättre så tänk inte mer om det.:cool:
Du som är B guru säg vad skall jag göra för får nästan dagligen påminnelser att jag har 27 tusen på bitcoinkontot. Det måste vara ett under jag som aldrig har köpt Bitcoin har så mycket vinst redan. Vad skulle jag tjänat om jag hade köpt en som Jonas funderar på?
Det är bara att skicka konto numret så de kan överföra pengarna. :police:

I

Du som är B guru säg vad skall jag göra för får nästan dagligen påminnelser att jag har 27 tusen på bitcoinkontot. Det måste vara ett under jag som aldrig har köpt Bitcoin har så mycket vinst redan. Vad skulle jag tjänat om jag hade köpt en som Jonas funderar på?
Det är bara att skicka konto numret så de kan överföra pengarna. :police:
Är ingen B guru bara "Simple" lekman så jag har inget att komma med som hjälper dig. Men har du 27000 bitcoin på ditt konto då är du väldig RIK :cool:;)

Finns ju inget som säger att det kommer fler bitcoinliknande valutor. Tror det finns, slår de igenom kanske bitcoinen går ner?

Finns ju inget som säger att det kommer fler bitcoinliknande valutor. Tror det finns, slår de igenom kanske bitcoinen går ner?
Finns många men bitcoin är väl fortsatt först och störst och den mest kända?
Läser man på nätet när storbolag, investeringsbolag och banker pratar om kryptovaluta så är det Bitcoin i huvudsak.

Men som det stod i en av dom tidigare artiklarna jag postade, till och med Sverige och Indien funderar på att starta en egen kryptovaluta.

Kinesiskt bolag starta en nyligen och bolaget aktiekursen har gått upp med 550% på 6 månader innan var dom nära konkurs.

https://www.dn.no/nyheter/2017/11/2...te-egen-digital-valuta-ble-hostens-borsvinner

Den finns många liknande, har en vän som gick in med 100.000€ efter ett fett arv i OneCoin, värdet har stigit med mer än hundra gånger, så han köpte en 110m2 condo på 111 våningen Burk Kalifa i Dubai och Lamborghini i fyllan för några år sedan. Condon gick på 5 millar €, bilen okänt. Det är hans hobby bara. Värdet på condon är nu nere i 3 millar €
Företaget han fick ärva är också lönsamt.

Jag har ett stående erbjudande att låna lägenheten i Dubai fritt, men det har inte passat än.

Verktygen för att spåra bitcoin handel finns men är i dagsläget för dyrt, när dom väl löser problemet med att spåra handeln så faller kursen pladask, detta sker i princip över en natt, rätt var det är så kommer det en nyhet och då blir det kabrak rätt ner i backen. Den som tror att det kommer en varning först eller att det blir en långsam nedgång så dom hinner sälja kommer bli chockade.

Tillbaka
Topp