Om ni vill bli rika

ulflan

Aktiv medlem
BC steg inatt till nästan 14k.
Uppgång sedan i des ifjol med över 300%
Bättre fart i den , än i Svenska kronan
Jag kan snart pensionära mig:p:p:xmas_smiley:
@Micke.T :eek:
Jag önskar en uppgång av den svenska kronan men inser att BC i det korta perspektivet kan vara mer glädjande och upphetsande. Riksbanksfullmäktige har hittills varit utrustade med elefanthud och okänsliga för allt utom deras eget sätt att beräkna inflationen. Förutom dyrare import och semestrar riskerar vi att få en generation som aldrig upplevt "normala" räntor på eget sparande och lån. Alla är ju inte roade av investeringar i BC, aktier eller olja. Trots allt kräver många investeringar kunskap och omdöme. Som diskuterats på detta forum kan ett thailändskt sparkonto vara ett alternativ med begränsad risk.

magunnar

Forumveteran
Jag önskar en uppgång av den svenska kronan men inser att BC i det korta perspektivet kan vara mer glädjande och upphetsande. Riksbanksfullmäktige har hittills varit utrustade med elefanthud och okänsliga för allt utom deras eget sätt att beräkna inflationen. Förutom dyrare import och semestrar riskerar vi att få en generation som aldrig upplevt "normala" räntor på eget sparande och lån. Alla är ju inte roade av investeringar i BC, aktier eller olja. Trots allt kräver många investeringar kunskap och omdöme. Som diskuterats på detta forum kan ett thailändskt sparkonto vara ett alternativ med begränsad risk.
Det är rätt @ulflan var och en ska investera sina slantar med den risken, de är villiga att göra.
Ett Thaikonto är ett av alternativen till ett sparande.

Ubon

Forumveteran
Nää BC är på väg till höjder som vi har inte sett förut.
20k släng dig i väggen:cool:

Dags att anställa folk till kolkällaren? Kanske magunnar@ behöver transporthjälp till Ubon:s kolkällare?;) skulle inte förvåna mig om BC ramlar ner under 3000----magunnar@ varför inte spekulera i Bath?

Bitcoin tappar även under tisdagen och är nu ned under 10 000 dollar. Det motsvarar ett tapp på 25 procent från toppen i förra veckan.

På Coindesk handlas bitcoin till 9 852,25 dollar, vilket är tio procent lägre från måndagen.

Kryptovalutan passerade den 22 juni för första gången 10 000 dollar i år och nådde som högst 13 000 dollar i förra veckan.

Men nu har en utförslöpa tagit vid och förutom bitcoin är även andra kryptovalutor rejält ned på tisdagen. Ethereum handlas back 16,2 procent medan litecoin tappar 8,5 procent för dagen.

Trots tisdagens nedgång är bitcoin fortfarande upp 154 procent i år. Kryptovalutan toppade på 20 000 dollar i december 2017.

SatanG

Forumräv
Dags att anställa folk till kolkällaren? Kanske magunnar@ behöver transporthjälp till Ubon:s kolkällare?;) skulle inte förvåna mig om BC ramlar ner under 3000----magunnar@ varför inte spekulera i Bath?

Bitcoin tappar även under tisdagen och är nu ned under 10 000 dollar. Det motsvarar ett tapp på 25 procent från toppen i förra veckan.

På Coindesk handlas bitcoin till 9 852,25 dollar, vilket är tio procent lägre från måndagen.

Kryptovalutan passerade den 22 juni för första gången 10 000 dollar i år och nådde som högst 13 000 dollar i förra veckan.

Men nu har en utförslöpa tagit vid och förutom bitcoin är även andra kryptovalutor rejält ned på tisdagen. Ethereum handlas back 16,2 procent medan litecoin tappar 8,5 procent för dagen.

Trots tisdagens nedgång är bitcoin fortfarande upp 154 procent i år. Kryptovalutan toppade på 20 000 dollar i december 2017.
Handlar man på 3k usd och det någon månad senare ligger, trots nedgång på slutet, på 10k usd så är det nog hjälp med skottkärra till banken och inte kolkällaren som behövs.

/ SatanG

Ubon

Forumveteran
Handlar man på 3k usd och det någon månad senare ligger, trots nedgång på slutet, på 10k usd så är det nog hjälp med skottkärra till banken och inte kolkällaren som behövs.

/ SatanG
Herr petnoga, jag håller mig till min kulram, Du får hållas med din miniräknare, vad gör Du när inga batterier finns? jag tittar på nutid, och Du håller på och ältar om Hedenhös tid, kanske vi ska gå tillbaka när BC stod i runt 18.000 sedan tappet ner till dryga 3000....;)

magunnar

Forumveteran

Med facit i hand skulle man ha sålt när det nosade 14K
Sålde vid 12, 900usd.
Gick in i shortisa då och ut vid 10K
Köpt vid 10K och ligger inne nu igen
Mycket jobb för lite peng men sånt är livet.
Men ligger på +
Så jag behöver inte kölkällaren
Den kommer att pendla mellan 10K och 14K
Par månader och kanske nosa 20K vid årskiftet men det är bara jag som tror det
Men jobbar för fullt med den
@Ubon

Senast ändrad:

andrejsdenruskige

Forumveteran
Angående BC så behöver det inte betyda så mycket om den går ner eller upp.
Volatiliteten gör att man kan tjäna mer pengar på BC än om man endast glor på värdet idag och värdet om 1 månad.
Alla svängningar däremellan har nog mycket större betydelse.

andrejsdenruskige

Forumveteran
En klyftig kille som förstår hur jag jobbar och tänker:cool:
Klyftig vet jag inte, det är väl ganska känt sätt att tjäna pengar på.
Bara för att ICA butiken sålde smör förra året till samma pris som idag, så betyder ju inte det att han inte har tjänat ett skit.
Säljer man dyrare än det man köper varan för, så genererar det pengar.
Daytrading ger oftast mycket mer än att lägga en klumpsumma på en aktie och vänta i 30 år

magunnar

Forumveteran
Klyftig vet jag inte, det är väl ganska känt sätt att tjäna pengar på.
Bara för att ICA butiken sålde smör förra året till samma pris som idag, så betyder ju inte det att han inte har tjänat ett skit.
Säljer man dyrare än det man köper varan för, så genererar det pengar.
Daytrading ger oftast mycket mer än att lägga en klumpsumma på en aktie och vänta i 30 år
Därför sover jag inte :p:p:p
Näää!
Nu jobba och ragga kunder i SIN i 2 daga
Hoppas det går lika bra som i KL.
jobba och jobba:cool:
Frugan får ränna här på hotellet, där kommer hon att ha fullt upp .
Vi ska äta där lunch vid två tiden:p:eek:

SatanG

Forumräv
Herr petnoga, jag håller mig till min kulram, Du får hållas med din miniräknare, vad gör Du när inga batterier finns? jag tittar på nutid, och Du håller på och ältar om Hedenhös tid, kanske vi ska gå tillbaka när BC stod i runt 18.000 sedan tappet ner till dryga 3000....;)
Herr Kolkällare, att BC någon gång stått i 18k och senare i 3k är nog inget bekymmer för den som köpte vid 3k och sålde på 10k.
Som någon sa, det är ju svängningarna som antagligen är det intressanta för Magunnar och det verkar ju ha funkat bra.

/ SatanG

andrejsdenruskige

Forumveteran
Herr Kolkällare, att BC någon gång stått i 18k och senare i 3k är nog inget bekymmer för den som köpte vid 3k och sålde på 10k.
Som någon sa, det är ju svängningarna som antagligen är det intressanta för Magunnar och det verkar ju ha funkat bra.

/ SatanG
Jag gillar Ubons ”sura” inlägg. Skeptikern Ubon är rätt kul.
Hade Ubon dock gjort som magunnar så hade han kunnat bygga en mycket större kolkällare för alla pengar det genererat.

Själv håller jag mig långt borta från BC, då jag inte riktigt är den typen som ska hålla på med sådant.

Jag själv får försöka hitta ett vettigt betalt jobb, för någon affärsman är jag definitivt inte.

Liknande trådar

Topp