Om ni vill bli rika

PanPan

Forumveteran
Krister har börjat gå in kraftigt i Etherum. Här finns fortfarande chans att göra ett klipp

Det är vad tråden handlar om nämligen. Bli rik. Trevlig helg
Läs på nu i krypto, har du läst dom betalbreven jag vidarebefodrat till dig? Det är från världens ledande cryptospekulanter och betal brev från seriösa spekulanter, för inte fan är dom investerare.
Men läs det noga Krister, köp inte på vad du ser idag eller igår eller för ett år sen.
Men tror du på det gå in i det, men jag skulle inte gå in mer än 10% på dagens pris.

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
Läs på nu i krypto, har du läst dom betalbreven jag vidarebefodrat till dig? Det är från världens ledande cryptospekulanter och betal brev från seriösa spekulanter, för inte fan är dom investerare.
Men läs det noga Krister, köp inte på vad du ser idag eller igår eller för ett år sen.
Men tror du på det gå in i det, men jag skulle inte gå in mer än 10% på dagens pris.
Framförallt, gör inte affärer på fyllan ;) kan bli dyrköpt, jag vet:rolleyes:

PanPan

Forumveteran
Tell me about it mr.
Höll ju på och göra den missen, la in 500.000 på aktie i fyllan för par veckor sen.
Dyngrak köpte på Fredag.
Glömde av.
Men hade tur fick sålt på 14% plus på Måndagen och aldrig fyllehandel igen ;)
Vart orolig för rent fyllespekulantköp mot nåt utan värde.

Nam Falang

Forumveteran
Ha! Satt i Thailand och beställde en sprillans ny KTM Superduke 1290 GT zippandes på just en GT. Fick grunda med några innanför västen först innan jag vågade trycka på knappen men 190 brak senare :)

911DB86C-DF86-4AEE-B540-A751C919A827.jpeg

PanPan

Forumveteran
Konstigt att jag vaknar kl 04. Går o pissar och skriver ett inlägg om Ethereum...

Vaknar 5 timmar senare (nu) och sett den gått upp med 8.5 % sedan jag skrev inlägget.

Precis som om Buddha vill säga en nåt. ;)
Ja det går bra nu och som sagt crypto kan göra en rik och lycka till.
Det jag är orolig för att sist gick BC upp till 20k och sen stöp ner till 3k på 3 dagar, för stora rörelser för jag skall våga som arbetslös kör på min uppdelning och funderar på dom andra 10%.
Men helt klart har den gjort miljoner människor ekonomiskt oberoende, se på @magunnar som ståtar med lyxigare merca än dig, stor condo i Bangkok, singapore och villa i Isaan där BMW:n står som han skrivit här men sålänge man gjort som han tagit ut så har man nåt.
Nu har du en investerad summa, samma gäller aktier kan stå plus eller minus imorrn, så länge dom står som investering så rör sig värdet.
Du måste hänga med nu framför datorn för 8% plus kan snabbt bli -8%.
Köpte vietnamfond i Torsd, starta med 10% plus sluta med 5% plus på Fredagen.
Stora rörelser nu överallt efter nyår.

SatanG

Forumveteran
Men tänkt ändra på det och kommer ett litet ras i crypto ta 50% av cash och lägga på det.
Så har som dig för ett år fram.

Jag förstår att du redan är försiktig med BC och läser på, personligen tycker jag det är klart vettigt tänk. En investering som kan vara så volatil kan ju vara intressant för många även om det inte riktigt passar mig. Är isf mer intresserad av blockkedjetekniken som BC använder sig av och kommer det köpläge framöver så blir det möjligen några stackars procent i t.ex. BLOK - Amplify Transformational Data Sharing ETF - Amplify ETFs eller liknande.
Den verkar följa BC, av det lilla jag sett hittills, men har långt större användningsområde, så känns lika bra men säkrare. Den tekniken tror jag kommer fortsätta slå igenom på många stora områden oberoende av hur BC går framöver.

Hade gärna sett mig ligga än tyngre i aktier/aktiefonder, gillar fonder i aktiemarknader spritt globalt. Då behöver jag inte vara aktiv alls utan bara flyta med, kommer det en eller två krascher på vägen ser jag inga problem med utan det kommer tillbaka förr eller senare.
För många investerare är det svårt att tajma upp/nedgångar och ofta är det mer lönsammare över tid att bara sitta still i båten sas ;-)
Vi kör dessutom med sammanbunden ekonomi, frugan är totalt ointresserad av aktier och kör mest diverse pensionsförsäkringar, mark, fastigheter, guld och cash. Därför jag hade velat ligga än tyngre i aktier/aktiefonder men skitsamma det funkar rätt hyffsat som det är.

Lycka till med investeringarna.

/ SatanG

PanPan

Forumveteran
Jag förstår att du redan är försiktig med BC och läser på, personligen tycker jag det är klart vettigt tänk. En investering som kan vara så volatil kan ju vara intressant för många även om det inte riktigt passar mig. Är isf mer intresserad av blockkedjetekniken som BC använder sig av och kommer det köpläge framöver så blir det möjligen några stackars procent i t.ex. BLOK - Amplify Transformational Data Sharing ETF - Amplify ETFs eller liknande.
Den verkar följa BC, av det lilla jag sett hittills, men har långt större användningsområde, så känns lika bra men säkrare. Den tekniken tror jag kommer fortsätta slå igenom på många stora områden oberoende av hur BC går framöver.

Hade gärna sett mig ligga än tyngre i aktier/aktiefonder, gillar fonder i aktiemarknader spritt globalt. Då behöver jag inte vara aktiv alls utan bara flyta med, kommer det en eller två krascher på vägen ser jag inga problem med utan det kommer tillbaka förr eller senare.
För många investerare är det svårt att tajma upp/nedgångar och ofta är det mer lönsammare över tid att bara sitta still i båten sas ;-)
Vi kör dessutom med sammanbunden ekonomi, frugan är totalt ointresserad av aktier och kör mest diverse pensionsförsäkringar, mark, fastigheter, guld och cash. Därför jag hade velat ligga än tyngre i aktier/aktiefonder men skitsamma det funkar rätt hyffsat som det är.

/ SatanG
Köpte för 200.000 på denna fonden i Torsd. E1VFVN3001 den som var uppe i 10% på ett dygn men sen hamna på 5% efter första dygnet.
Liknande BMSCITH men inriktad mot dom 30 största bolagen i Vietnam och tror på dom i år.

PanPan

Forumveteran
Köpte för 200.000 på denna fonden i Torsd. E1VFVN3001 den som var uppe i 10% på ett dygn men sen hamna på 5% efter första dygnet.
Liknande BMSCITH men inriktad mot dom 30 största bolagen i Vietnam och tror på dom i år.
Ingen risk för förlust i valutakursförändring då fonden handlar och ger i baht.

PanPan

Forumveteran

/ SatanG
Men som du säger jag skall avsätta 10% till crypto, håller på och följer nu men skall fördela lite på olika crypto.
Lägger inte 100% i crypto det är en 10 i risk och kan kosta.

PanPan

Forumveteran
Men som du säger jag skall avsätta 10% till crypto, håller på och följer nu men skall fördela lite på olika crypto.
Lägger inte 100% i crypto det är en 10 i risk och kan kosta.
Måste bara läsa på vilken, BC är ju klart utdaterad och säljs bar pga namnet då den är så omodern en crypto kan bli, 20 år gammal programvara så den kommer inte överleva, om 20 år finns inte BC då den inte går att uppdatera utan är låst.
Däremot kommer det säkerligen finnas en stor crypto om 20 år, bara att gissa på vilken. ;)

magunnar

Forumveteran

/ SatanG
ATDS ETF
Jag hoppas du vet @SatanG att ingen EFT säljs på en NAV Kurs
Ha det så bra.
Och lycka till med dina investeringar

PanPan

Forumveteran
Skall man handla ETF så skall man ju självklart ha ett aktiekonto, öppna den som fond på banken och gå via dom kan kosta.
Krävs snabba handlingar som med en aktie.
Jag har ju köpt och sålt bmscith etf ett bra tag, men dumpade den i veckan och köpte etf Vietnam för dom pengarna då jag tror Thaibörsen kan mycket väl nåt årets topp veckan som var, möjligt den går mer upp men då hamnar den inom hög risk fram till Juni iaf enligt mig.
Fast jag trodde inte den skulle gå så bra som den gjorde i veckan.
Men får man kontroll nu över covid-19 och börjar vaccinera som sagt nästa månad tror jag den kan nå 1650 till Songkran.

PanPan

Forumveteran
Thaibörsen veckan som var, va en bra vecka.
67% tror bull på thaibörsen.
Jag tror kraftig bull på några aktier som jag köpt och tror på upp till +40% i år på några av dom.
Jag köper säljer IVL, Gulf och PTT.
Men det är för jag har märkt att Thaibörsen är extremt vårdslös, helt plötsligt rusar en av dom med 5-8% då är det sälj för dagen efter rasar dom 3-6% och köp igen.
Thaibörsen är väldigt förutsägbar.
Sen har jag 7 aktier som jag låter stå.

Screenshot_20210110-141825.jpg

Screenshot_20210110-141928.jpg

OsoPolar

Aktiv medlem
Hur ligger det till med insättningsgaranti i Thailand?
Sverige har höjt nu till 1.050.000 SEK
Vår spansk bank BBVA tänker ta betalt om man har mer än 100.000 Euro på kontot. Om två äger kontot gäller 200.000 Euro. Det handlar uteslutande om kunder med ett stort sparkapital på konton, sådana som inte har någon annan produkt på banken typ automatisk betalning av räkningar. Banken försäkrar att denna grupp representerar 0,2% av sina kunder i Spanien.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kurant Fattiga och rika. Allmänt thailandforum 0

Liknande trådar

Topp