Jag förstår att du redan är försiktig med BC och läser på, personligen tycker jag det är klart vettigt tänk. En investering som kan vara så volatil kan ju vara intressant för många även om det inte riktigt passar mig. Är isf mer intresserad av blockkedjetekniken som BC använder sig av och kommer det köpläge framöver så blir det möjligen några stackars procent i t.ex.
BLOK - Amplify Transformational Data Sharing ETF - Amplify ETFs eller liknande.
Den verkar följa BC, av det lilla jag sett hittills, men har långt större användningsområde, så känns lika bra men säkrare. Den tekniken tror jag kommer fortsätta slå igenom på många stora områden oberoende av hur BC går framöver.
Hade gärna sett mig ligga än tyngre i aktier/aktiefonder, gillar fonder i aktiemarknader spritt globalt. Då behöver jag inte vara aktiv alls utan bara flyta med, kommer det en eller två krascher på vägen ser jag inga problem med utan det kommer tillbaka förr eller senare.
För många investerare är det svårt att tajma upp/nedgångar och ofta är det mer lönsammare över tid att bara sitta still i båten sas ;-)
Vi kör dessutom med sammanbunden ekonomi, frugan är totalt ointresserad av aktier och kör mest diverse pensionsförsäkringar, mark, fastigheter, guld och cash. Därför jag hade velat ligga än tyngre i aktier/aktiefonder men skitsamma det funkar rätt hyffsat som det är.
Lycka till med investeringarna.
/ SatanG