Om ni vill bli rika

Acke

Forumräv
Verkar som du får ditt köpläge! ;)

"Bitcoin rasar ner under 50.000 dollar - Uppdaterad: 23 februari 2021, 09:50

Bitcoin fortsätter att bjuda på stora svängningar. På tisdagsmorgonen rasar kryptovalutan 14,2 procent och handlas kring 47.800 dollar per bitcoin. Sedan årsskiftet är bitcoin dock fortfarande upp omkring 65 procent, enligt Coindesk.

Även under måndagen bjöd bitcoin på stora rörelser och var under eftermiddagen nere på 50.600 dollar för att sedan stiga till omkring 55.000 dollar.
Under måndagen höjde USA:s finansminister Janet Yellen ett varningens finger för bitcoin som hon menar är väldigt spekulativ och uppmanar investerare att vara försiktiga.
Svenska Finansinspektionen varnade i sin tur för att riskerna med finansiella produkter kopplade till kryptotillgångar som myndigheten menar har ett svagt skydd för konsumenter, vilket Di tidigare rapporterat om."

PanPan

Forumveteran
Nja, tuffare och tydligare kritik igår och betydligt tydligare kring planerna på en egen CBDC. Hade det inte varit något nytt, hade inte crypto tvärs över hela linjen rasat igår heller...
Rasade väl pga overheated market, det varnades det ju om över redan i helgen att det gick för snabbt upp och valutorna överhettade.
Hennes uttalande har jag inte ens läst att det nämnts i samband med raset?

Rasade väl pga overheated market, det varnades det ju om över redan i helgen att det gick för snabbt upp och valutorna överhettade.
Hennes uttalande har jag inte ens läst att det nämnts i samband med raset?

Nämns till och med idag, dagen efter, på CNBC som är kända notoriska crypto-haussare.

PanPan

Forumveteran

PanPan

Forumveteran
Dock skicka rederiet ut nu att dom söker styrmän som är intresserade av temporära kontrakt under covid-19.
Funderar på att svara på det men med ultimatum bara till slutet av Augusti, kan hoppa mellan båtar och jobba hela tiden, sen skall jag hem och tillgänglig att segla 6 månader i sträck men med 1:1 och betalt för 12.
Får se.

PanPan

Forumveteran
Sen imorrn köp på varje hel och sälj på varje halv.
Torsd stabilisering och bara köp.
Men mina gissningar.
Hade jag vart bättre på att lyssna på mig själv hade det gått bättre.
Men jag är som alla andra, säljer för tidigt och köper för sent hade jag lyssnat på mig själv hade det sett bättre ut nu.
Varnade ju för det här i tråden redan i Lördags.

SatanG

Forumveteran
Dock är vi i stadiet som du skrev om en gång, gråter tills han spyr på yngste sonen om pappa drar.
Frugan får ringa konstant om jag kör iväg en sväng och visa videosamtal för sonen.
Har ingen lust att lämna nu.

Nä den är tung.
Lätt att man blir extra stressad att pengar måste in men is i magen, svårare att ta rätt beslut så skynda långsamt med dina kryptos.
De kommer inte försvinna i närmaste taget.

/ SatanG

PanPan

Forumveteran
Gjorde ju en tabbe idag.
Stressad, frugan gapar måste åka till skolan och hämta sonen.
Totalras, sålde allt på minuten utan att kolla varför.
Såg ju sen vid stoppljusen vad jag sålde på 48k gränsen på bc där dom flesta lagt in stop limit.
Blev så förbannad på mig själv men stressad, jobba och sköta familj samtidigt är inte alltid lätt.
Tog ju 52 limiten igår och gjorde bra på den men 48 limiten förstörde allt.
Skall man hålla på såhär behövs koncentration och fokus, därför jag drar till condon.

PanPan

Forumveteran
Ligger bara inne med 1 crypto nu men pga vad som sker så är det svårt att hålla koll på 7.
Kör på nåt jag kan kolla, inte lika vinstgivande, kommer fördela det bättre sen.
När det rör sig +-500k så får man par hjärtattacker, vafan, yes!!.
Hjärtat måste va starkt.

PanPan

Forumveteran
Att sitta och jämföra grafer som åå aktier funkar inte.
Eftersom det inte finns nån annan säkerhet än människans psyke så gäller när får du panik och säljer "köp"
När du tycker det gått för snabt upp "sälj"
En spik upp eller ner följs oftast av motsatsen men kan bli djupare eller lägre.
Det här är ju inte aktier där du kollar på hur företaget presterar.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kurant Fattiga och rika. Allmänt thailandforum 0

Liknande trådar

Topp