Om ni vill bli rika

Ja det var månadspeng här med :)
Indexfonder är nåt jag länge rekat men i dessa oroliga tider har jag gått över mer på aktivt förvaltade fonder (inkl hedgefonder) som kan bromsa nedgångar och skapa mindre volatilitet, samt långa obligationer. Vart handlar du, själv använder jag Nordnet/SEB.

Var försiktig, visserligen är trendlinjen nedåt bruten nu men mycket pekar på nedgångar och stor volatilitet.

/ SatanG
Shortar nu så hoppas på 30 ned 555.

I juli tänkte ja handla mer

Skall inte sälja nåt på 10-20 år, allt går upp i slutändan och tima in det är svårt.
Sitta och hänga vid skärmen blir tråkigt i längden, nä köpa och sen stänga ner, skita i att kolla ;)
Får man bara fastanställning så sätta av 30% av lönen i månaden på sparande på ned och uppgång.
20% krypto, 20% fonder, 20% guld, 40% aktier.
Det är en plan om den följs är en annan sak ;)
Men först ett jobb annars svår att följa.

Var det igår Binance UK stängde ner insättningar/uttag för alla kunder, ver inte hur det spelade ut men inget bra tecken.

/ SatanG
Är inte hos binance problemet ligger utan bank som är nojjig.
Krypton finns ju kvar, är ju sälj köp i pund som stoppats.
Är ju samma i Thailand, binance är inte tillåtet för thai måste vara en av dom godkända.
Men är ju bara att köpa på tex bitkub och sen skicka till binance.

Är inte hos binance problemet ligger utan bank som är nojjig.
Krypton finns ju kvar, är ju sälj köp i pund som stoppats.
Är ju samma i Thailand, binance är inte tillåtet för thai måste vara en av dom godkända.
Men är ju bara att köpa på tex bitkub och sen skicka till binance.

Såg bara på Bloombergs underrubriker (igår tror jag ) att insättningar/uttag stoppats på Binance UK så det var nog inte bara "Business as usual" men har inte kollat upp något om det.

/ SatanG

Såg bara på Bloombergs underrubriker (igår tror jag ) att insättningar/uttag stoppats på Binance UK så det var nog inte bara "Business as usual" men har inte kollat upp något om det.

/ SatanG
Banken har stoppat så nej inte som vanligt men krypton funkar ju som vanligt men går inte längre göra banköverföring.

Börsen har slaktats ganska hårt den senaste veckan. Svider men det är så det funkar.
Behöver inga cash ändå så inget att panika om, har dock stuvat om lite för ev. fortsatt kräftgång/nedsida med mer hedgefonder.

/ SatanG

Börsen har slaktats ganska hårt den senaste veckan. Svider men det är så det funkar.
Behöver inga cash ändå så inget att panika om, har dock stuvat om lite för ev. fortsatt kräftgång/nedsida med mer hedgefonder.

/ SatanG
Jag kommer nog inte köpa nåt mer förrän i juli. Det brukar vara som billigast då. Mycket som inte krashat än som jag tror kommer. Men vi får väl se

2023 lär bli ett turbulent år

Screenshot_20230316_190326_Twitter.jpg

Tillbaka
Topp