Om ni vill bli rika

Det var under året, inte ärligt att bara redovisa toppar.
Dessutom nu lämnar de kriminella Bitcoin för det finns 'säkrare' valutor.
Ingen dum tanke att följa dom kriminellas exempel om man vill tjäna stora pengar. :po_O
Nä jag tjänar för mycket på BC till att jag lämnar den. Är reggad sedan länge sen i USA så det är bara att betala skatten den är så liten jämfört om det skulle vara i Sverige. Men har inte hört ifrån IRS i US
så vi får se vad som händer:cool:

Kanske dags att ta rygg på Ubon?

Inte för att Ubon är kriminell, men han har ide"er...

Kan det vara så att kriminella lämnar kryptovalutorna av den enkla anledningen att myndigheterna vill ha insyn?

Utebliven deklaration? ,undanhållen information, upptaxering, skattetillägg, (läste om ett förslag ska höjas) skattefusk, åtal, dom?

Lycka till Ni förlorade själar, det som undanhålls i skatt, drabbar era åldrade föräldrar på ålderdomshemmet, vill Ni verkligen att era föräldrar som byggde landet ska ha det så dåligt i slutets skede, för att Ni jagar rikedomar? när besökte Ni era föräldrar sist? jämför den tiden Ni avsätter att besöka föräldrarna. med den tiden som era föräldrar avsatt för den tid när dom tog hand om er, under er uppväxttid...

Nu fick Ubon till det---
Har man jagat rikedomar så har man nog råd att se till att föräldrarna har det bra.

Nu är set 15 ifrån att nå målet som siarna sa på 1800 i år.

Thailand riskerar att sättas på USA currency watch list ihop med 10 andra länder.

Nä jag tjänar för mycket på BC till att jag lämnar den. Är reggad sedan länge sen i USA så det är bara att betala skatten den är så liten jämfört om det skulle vara i Sverige. Men har inte hört ifrån IRS i US
så vi får se vad som händer:cool:
Du som är insatt @magunnar

På vilken marknadsplats handlar du BC, köper du riktiga eller certifikat?

Tradar du aktivt, eller placerar långsiktigt?

Det börjar ju bli intressant med BC nu när volatiliteten är så hög, går göra stora vinster (och förluster). Finns et blankningar på BC, var?

Då BC handlas på många ställen har jag jämfört avslutspriserna på dessa i realtid (byggt ett litet program som läser alla avslut i realtid från de största marknadsplatserna). Kan ju skilja 20-30% på avslut i samma sekund, känns märkligt. Kan ju knappast vara onlinetrading på vissa av dessa. Kommentar?

Verkar som de japanska handelsplatserna har störst antal affärer och störst omsättning!

Kanske dags att ta rygg på Ubon?

Inte för att Ubon är kriminell, men han har ide"er...

Kan det vara så att kriminella lämnar kryptovalutorna av den enkla anledningen att myndigheterna vill ha insyn?

Utebliven deklaration? ,undanhållen information, upptaxering, skattetillägg, (läste om ett förslag ska höjas) skattefusk, åtal, dom?

Lycka till Ni förlorade själar, det som undanhålls i skatt, drabbar era åldrade föräldrar på ålderdomshemmet, vill Ni verkligen att era föräldrar som byggde landet ska ha det så dåligt i slutets skede, för att Ni jagar rikedomar? när besökte Ni era föräldrar sist? jämför den tiden Ni avsätter att besöka föräldrarna. med den tiden som era föräldrar avsatt för den tid när dom tog hand om er, under er uppväxttid...

Nu fick Ubon till det---

Tänker inte följa de kriminella som söker sig till den krypterade världen.
Däremot gläder det mig jättemycket att de höjer sink skatten så vi får vara med och finansiera den genomtänkta ekonomiska idén hur landet Sverige skall ta hand om alla äldre och sjuka. :rolleyes:
Att vi själva kan fråga; vad får jag? klingar rätt tomt i sammanhanget. :p
Mina föräldrar är tyvärr borta sedan länge men det ändrar ingenting.

Tänker inte följa de kriminella som söker sig till den krypterade världen.
Däremot gläder det mig jättemycket att de höjer sink skatten så vi får vara med och finansiera den genomtänkta ekonomiska idén hur landet Sverige skall ta hand om alla äldre och sjuka. :rolleyes:
Att vi själva kan fråga; vad får jag? klingar rätt tomt i sammanhanget. :p
Mina föräldrar är tyvärr borta sedan länge men det ändrar ingenting.
Vi som betalar full skatt i Sverige får inte så mycket heller längre, och har ju en ganska mörk bild av ålderdomen i Sverige!

Vi som betalar full skatt i Sverige får inte så mycket heller längre, och har ju en ganska mörk bild av ålderdomen i Sverige!

Du har rätt, sedan kan det vara värt att notera att de 25 % sink innebär att du har ingen avdragsrätt.
I verkligheten betalar vi egentligen full skatt också om man tittar på hela bilden.

Senast redigerad av en moderator:
Du har rätt, sedan kan det vara värt att notera att de 25 % sink innebär att du har ingen avdragsrätt.
I verkligheten betalar vi egentligen full skatt också om man tittar på hela bilden.
Om man tjänar under brytpunkterna så är det väl snudd på likvärdigt .. själv betalar jag väl drygt 61% på marginalen, så 25 hade ju varit bra :)

Nu är det för många bättre att skatta med inkomstmodellen istället för SINK, tabellerna är ute hos skatteverket så gör en beräkning med tabell 32 och räkna på ditt eget läge.
Tveksamt om någon under 20.000 i pension vinner på SINK, då även skatt på pensioner verkar komma att sänkas detta valår.
Nu är det ju lätt att ändra till normal beskattning, bara ett mejl räcker.

Du som är insatt @magunnar

På vilken marknadsplats handlar du BC, köper du riktiga eller certifikat?

Tradar du aktivt, eller placerar långsiktigt?

Det börjar ju bli intressant med BC nu när volatiliteten är så hög, går göra stora vinster (och förluster). Finns et blankningar på BC, var?

Då BC handlas på många ställen har jag jämfört avslutspriserna på dessa i realtid (byggt ett litet program som läser alla avslut i realtid från de största marknadsplatserna). Kan ju skilja 20-30% på avslut i samma sekund, känns märkligt. Kan ju knappast vara onlinetrading på vissa av dessa. Kommentar?

Verkar som de japanska handelsplatserna har störst antal affärer och störst omsättning!
@JKON jag är inte så förtjust att pråta om investeringar men
jag kan sägja var jag köper.
Har Coinbase och
CEX.IO dom tar Visa,Master Card o (SWIFT,SEPA)
Handlar CDF,S hos CBOE Global,
CME Group
Du kan vara Long or Short
XRP köpte jag i genom Bitsane lite krångligare än att köpa BC du måste som jag gör omvandla BC eller Ether til Ripple.
XRP ligger jag heavy har köpt för 3 BC när dom låg på 16,700usd o XRP var då när köpet blev av 50cent . Nu stoppar jag med detta inlägg vil inte att någon eller några ska börja köpa detta är som du säger kan skilja mycket på köp o avslut.
Jag är långsigtig i XRP
Både kort o lång i BC
Tradar väldigt aktiv ibland
Som @Jonas säger 2 skift, jag är uppe väldig länge på nätterna men nu har jag inga aktier til att kolla åxå.
Men detta är hobby hos mig:rolleyes: nu är det stop på babblet.

@JKON jag är inte så förtjust att pråta om investeringar men
jag kan sägja var jag köper.
Har Coinbase och
CEX.IO dom tar Visa,Master Card o (SWIFT,SEPA)
Handlar CDF,S hos CBOE Global,
CME Group
Du kan vara Long or Short
XRP köpte jag i genom Bitsane lite krångligare än att köpa BC du måste som jag gör omvandla BC eller Ether til Ripple.
XRP ligger jag heavy har köpt för 3 BC när dom låg på 16,700usd o XRP var då när köpet blev av 50cent . Nu stoppar jag med detta inlägg vil inte att någon eller några ska börja köpa detta är som du säger kan skilja mycket på köp o avslut.
Jag är långsigtig i XRP
Både kort o lång i BC
Tradar väldigt aktiv ibland
Som @Jonas säger 2 skift, jag är uppe väldig länge på nätterna men nu har jag inga aktier til att kolla åxå.
Men detta är hobby hos mig:rolleyes: nu är det stop på babblet.
Tack @magunnar

Jag ska experimentera med lite simuleringar för att hitta en teknisk analys som fungerar i realtid. Skulle vilja ha en marknadsplats där man kan handla elektroniskt. Jag återkommer på PM om jag vill ha lite mer diskussioner. Förstår att du inte vill prata om det här.

Tack ändå!

Tack @magunnar

Jag ska experimentera med lite simuleringar för att hitta en teknisk analys som fungerar i realtid. Skulle vilja ha en marknadsplats där man kan handla elektroniskt. Jag återkommer på PM om jag vill ha lite mer diskussioner. Förstår att du inte vill prata om det här.

Tack ändå!
Du kan ju handla elektroniskt, vet inte hur det är i Sverige men i Norge går det och bitcoinsidan jag har konto på går det.
Mitt bankonto är kopplat till mitt bitcoinkonto så jag kan göra direktöverföring.
Och i USA har det öppnats upp så kan handla bitcoin på börs nu och du kan blanka bitcoin.

Med elektroniskt menar jag via API automatiskt från min robot. Går ju i nödfall göra via program som läser av skärmen och fyller i som robotics.

Om ni gillar säkra kort så kan ni köpa facebook-aktier. Det är enligt mig 99% chans att den aktien kommer stiga. Idag ligger aktien på 168 dollar. vänta ett par månader så kommer den ha gått upp några procent.

facebook = 186,85 all time high. Det var ju några ljushuvuden som var helt säkra på att facebook-aktien skulle gå dåligt:rolleyes:

facebook = 186,85 all time high. Det var ju några ljushuvuden som var helt säkra på att facebook-aktien skulle gå dåligt:rolleyes:

Förmodligen kommer "ljushuvudena" få rätt, staten vill få större insyn, och sen är FB inte så värst bra på att betala sin skatt...men som allting, ibland går det upp, ibland ner.

Dom hade rabatt upp till 40% på Lego i leksaksaffärerna på Central idag, kanske skulle köpa lite och plasta in och gömma det i 20 år ;)

Men annars fy 17 va dyrt det är med Lego, helt otroligt.

Du kan vara tämligen säker att den kommer att dyka fast vill inte ta bort glädjen om du har tjänat pengar. Idag kan många bli stormrik på något helt galet men det gäller att inte börja spy galla över dom som har en längre perspektiv och kanske nöjer sig med bara hundra procents avkastning :p

Tillbaka
Topp