Krister
Forumveteran
Thailand var inget för dig..? Så vart bär det hän?Vi sitter snart i ett varmare land med paraply drink. Inte många år kvar nu. Nedräkning! Om max fyra år så behöver jag inte tänka på ekonomi längre, hoppas jag![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Thailand var inget för dig..? Så vart bär det hän?Vi sitter snart i ett varmare land med paraply drink. Inte många år kvar nu. Nedräkning! Om max fyra år så behöver jag inte tänka på ekonomi längre, hoppas jag![]()
Thailand går fint men inte året om och inte på heltid. Sverige på sommaren. Kanske Europa på hösten och Thailand på vintern. Känns som en bra kombo just nu.Thailand var inget för dig..? Så vart bär det hän?
Är frun inne på samma spår? Måste vara skönt för henne att bygga upp en pension några år till.Thailand går fint men inte året om och inte på heltid. Sverige på sommaren. Kanske Europa på hösten och Thailand på vintern. Känns som en bra kombo just nu.
Är frun inne på samma spår? Måste vara skönt för henne att bygga upp en pension några år till.
Sedan är det bara de lilla kruxet med pojkens skolgång.
Men man skall ha visioner och drömmar. Lycka till!
Frun vill bo i Thailand på heltid. Ja jag kan inte resa runt hur som helst ännu då grabben bara är 13 år. Det jag skrev var en kombo i framtiden. Kan hinna att ändra sig. Just nu har jag inte ekonomiska förutsättningar att helt sluta jobba helt men det har jag om några år om allt går enligt plan. Gör det inte det så får jag knega på en stund till, inte svårare än så.Är frun inne på samma spår? Måste vara skönt för henne att bygga upp en pension några år till.
Sedan är det bara de lilla kruxet med pojkens skolgång.
Men man skall ha visioner och drömmar. Lycka till!
Ja Fed stärkte kronan idag.Fed-chefen Jerome Powell höll också en mjuk ton i samband med den efterföljande presskonferensen och gjorde i stort sett inga ansatser till att dämpa marknadens spekulationer på kommande räntesänkningar. I stället var beskedet att Federal Reserve nu börjat diskutera möjligheterna kring kommande räntesänkningar.
Fed-sänkning redan i mars inprisat | Placera
Federal Reserve har nu tydligt bytt fot och istället för räntehöjningar är det nu potentiella räntesänkningar som diskuteras. Det satte ytterligare fart på såväwww.placera.se
Thailand går fint men inte året om och inte på heltid. Sverige på sommaren. Kanske Europa på hösten och Thailand på vintern. Känns som en bra kombo just nu.
Fråga på tex avanza får man daglig utbetald ränta och sen ränta på det, alltså ränta på räntan.
Från min bank ser jag inte dagligt utbetalt utan årlig, ger inte vanliga banker ränta på ränta?
Norska kronan går forbi den svenska kronan i verdiDet fortsätter att gå utför för svenska kronan såg jag precis i Aftonbladet jämfört med Euron och går ju ännu sämre jämfört med Dollarn.
Ny bottennotering för kronan
11.56
Niklas Gustafsson
DELA
Den svenska kronan nådde under måndagen en ny bottennotering, då låg den svenska kronan på växelkursen 11:97 kronor per euro, det rapporterar TT.
I år har kronan tappat drygt 7 procent mot euron. De senaste tio åren ligger nedgången på nästan 40 procent.
![]()
Dollarn rekorddyr – så blev kronan en skräpvaluta
Dollarn noteras på torsdagen i 11 kronor och 10 öre – den högsta nivån någonsin. Kronan har även rasat i värde mot andra valutor. Förklaringen? Svenskarnas enorwww.aftonbladet.se
Tyvvär inte än, fortsatt ca2% svagare än svensk krona men lite han den stärkas innan jullönen kom vilket var bra.Norska kronan går forbi den svenska kronan i verdi
![]()
Snur etter tøft år: Kronen fortsetter å styrke seg
Kronen styrker seg videre mot dollar og euro etter den noe uventede rentehevingen i desember. Men det har vært et tøft år for kronen, og den er fortsatt uvanlig svak målt mot historiske nivåer.e24.no
Ja speciellt med tanke på att bilarna var vänsterstyrda om jag förstått rätt.Sverige röstade för att vi skulle behålla vänstertrafik och det var tur att vi växlade till högertrafik mot det svenska folkets vilja