Om ni vill bli rika

Handlar du med krypto, köp en hardwallet (ledger) håll dom kontant, du får ränta ändå om du vet hur man skall göra.
Har du dom på kryptobörs har du gett bort dina krypto, precis som till en bank, en bank och kryptobörs kan bli hackad.
Ett kryptoblock har aldrig blivit hackad.
Jag har tagit 2 universitetskurser i det och hacka ett block kommer inte ske innan nano datorer om ens då.

Och säljer man på kryptobörs är dom inte direkt internationella idag.
Thailändare har inte lov att handla krypto på börser utanför Thailand.
Skall det handlas i Sverige behöver väl kryptobörsen vara godkänd av finansinspektionen?
Har aldrig handlat i Sverige inte kollat vad som gäller där.
30% skatt vad jag förstått handla å sälja i sverige

30% skatt vad jag förstått handla å sälja i sverige
Här är ju stor del av krypton minad, inte köpt då hon körde med datorer i Thailand som skapade krypton.
Dom hålls i kontanta krypto och eftersom minade i frugans hus, i Thailand på thailändsk elräkning och hon inte har skattehemvist i Sverige så antar jag att dom går under thailändska skatteregler.

Såhär ser en kontant kryptoförvaring ut.
Den är uttagen från banker och börser.
1709318547486.png

Som sagt legitimerad återförsäljare finns på Lazada.

Screenshot_20240302_015723_Lazada.jpg
Om du inte använt hardwallet innan kan jag ge hjälp via pm hur du får ränta utan att behöva ge bort din kontroll på dina ägor på en börs.
Du håller det utanför möjlig åtkomst för andra men får fortsatt ränta genom att ge dom rätten att visa att du har godkännt dina krypto till en node för rösträtt men dom får ingen tillgång.

Ja, men nu är det faktiskt så att bridge bara är inkörsporten till värre saker så som backgammon, Fia med knuff, och andra tunge spel.
Det där har jag redan beskrivit, roten till allt ont, börjar med lite bridge sen svartepetter, canasta, hash etc.
Men verkar som surkuken tar det mer humoristiskt när du skriver.
Som Eddie meduza sjung.
Kommer tage danielsson och säger samma sak så är det jätte roligt ;)

Ja, men nu är det faktiskt så att bridge bara är inkörsporten till värre saker så som backgammon, Fia med knuff, och andra tunge spel.
Men gällande hans del och åsikt ger jag inte mycket för.
Han ser inte en skillnaden på själv insikt och betygsätta sig själv.
Själv insikt är ju att man vet med sig tex på ett forum vad man skriver, att man vet hur det man skriver uppfattas, hur man själv uppfattas, hur folk uppfattar det man skriver, förstår att folk tar åt sig, förstår att folk blir kränkta etc.
Jag har självinsikt och förstår det vid varje inlägg.
Men bryr jag mig nej och då blir det jag bryr mig inte, skiter faktiskt helt och hållet i det men har självinsikt till den grad att jag vet att har stört på flera med många av mina inlägg.

Det där har jag redan beskrivit, roten till allt ont, börjar med lite bridge sen svartepetter, canasta, hash etc.
Men verkar som surkuken tar det mer humoristiskt när du skriver.
Som Eddie meduza sjung.
Kommer tage danielsson och säger samma sak så är det jätte roligt ;)

Ja, fast att har tar min humor är väl även det lite konstigt. Jag skriver väl tillräckligt överdrivet så att det inte går att missförstå.

För att vara helt ärlig så ska man nog inte ta forumpersonen på allvar. Det gäller både dig, mig och @Fritz
Jag trycker att Fritz är ytterst korrekt och tråkig…på forum och du framstår oftast som en alkoholiserad och aggressiv varelse.

Nu har jag träffat dig åtminstone och du är nog varken alkoholiserad eller någon aggressiv människa…även om du säkert kan bli förbannad och dra till med några fyllor då och då.

Själv är jag nog inte så dryg, förnedrande och överlägsen som jag oftast framstår på forum.
Däremot så gillar jag att få fram tankar och synsätt hos andra och att provocera funkar faktiskt riktigt bra. Fast reaktionerna kan många gånger bara vara en ”forumreaktion” där folk skriver på grund av tristess och bara vill ha lite hjärngymnastik eller öva på argumentationsteknik och annat trams.

Ja, fast att har tar min humor är väl även det lite konstigt. Jag skriver väl tillräckligt överdrivet så att det inte går att missförstå.

För att vara helt ärlig så ska man nog inte ta forumpersonen på allvar. Det gäller både dig, mig och @Fritz
Jag trycker att Fritz är ytterst korrekt och tråkig…på forum och du framstår oftast som en alkoholiserad och aggressiv varelse.

Nu har jag träffat dig åtminstone och du är nog varken alkoholiserad eller någon aggressiv människa…även om du säkert kan bli förbannad och dra till med några fyllor då och då.

Själv är jag nog inte så dryg, förnedrande och överlägsen som jag oftast framstår på forum.
Däremot så gillar jag att få fram tankar och synsätt hos andra och att provocera funkar faktiskt riktigt bra. Fast reaktionerna kan många gånger bara vara en ”forumreaktion” där folk skriver på grund av tristess och bara vill ha lite hjärngymnastik eller öva på argumentationsteknik och annat trams.
Jag har också en udda humor och skrattar ofta för mig själv när jag skrivit, vem retar jag upp nu.

Jag har också en udda humor och skrattar ofta för mig själv när jag skrivit, vem retar jag upp nu.

Ja, det att finna tonen är lite knepigt. Till och från så är faktiskt avsaknaden av detta det som är tjusningen.
Jag har svårt för en hel del forumpesonligheter och jag kan knappast påstå att jag framstår som den jag egentligen är som människa.
Det är iofs det som gör att jag hänger på forum. I verkligheten så är jag ganska så ”formbar” beroende på sällskap.

Tillbaka
Topp