Om ni vill bli rika

Din idol einar kan inte verifiera ditt påstående, så än så länge blir ditt inlägg klassat som ren och skär lögn.
Ja då är det nån annan som bor, arbetar och skattar i Norge som har verifierat det.

Det är tyvärr högre skatt i Norge om man har nån inkomst så välja att skatt där verkar dumt. Då är det ekonomiskt smartare att betala svenska TV avgift, om man nu inte vill gynna det land och befolkning man hatar vilket återigen känns som en kontraindiktion.

Ja då är det nån annan som bor, arbetar och skattar i Norge som har verifierat det.

Det är tyvärr högre skatt i Norge om man har nån inkomst så välja att skatt där verkar dumt. Då är det ekonomiskt smartare att betala svenska TV avgift, om man nu inte vill gynna det land och befolkning man hatar vilket återigen känns som en kontraindiktion.

Inkomstskatten är lägre i Norge (beroende på hur mycket man tjänar).
Jag själv hatar inte landet Norge, eller för den delen invånarna.
Däremot är norrmännen duktiga på att ha en enorm överrepresentation av folk som är osedvanligt korkade.

Inkomstskatten är lägre i Norge (beroende på hur mycket man tjänar).
Jag själv hatar inte landet Norge, eller för den delen invånarna.
Däremot är norrmännen duktiga på att ha en enorm överrepresentation av folk som är osedvanligt korkade.
Som jag skrev;

Om man tjänar nåt så är inkomstskatten högre i Norge.

En svensk medborgare i Spanien betalar 25% skatt på pension, skatt på ränta, aktieutdelningar och aktievinster.
En f.d. svensk medborgare i Spanien betalar bara skatt på aktieutdelningar, som dras av i Spanien)
Hur fungerar det för en svensk medborgare som blir thailändare?

En svensk medborgare i Spanien betalar 25% skatt på pension, skatt på ränta, aktieutdelningar och aktievinster.
En f.d. svensk medborgare i Spanien betalar bara skatt på aktieutdelningar, som dras av i Spanien)
Hur fungerar det för en svensk medborgare som blir thailändare?

Ganska hypotetisk fråga eftersom det är extremt svårt att bli thailändsk medborgare

Öh, se ovan jämfört med Sverige och om man tjänar nåt.

Nä skatta i Norge det är inte så ekonomiskt, bättre att skriva sig i Sverige!

Om du jämför skatt på arbete så har Norge en fördelaktig skattenivå, från löntagaren, om man jämför om man skulle få lik lön i Sverige.

Låginkomsttagare har fördelaktigare skatt i Sverige.
Vid vilket belopp det tippar över vet jag inte.

Kärringen har jobb och tjänar sina egna pengar och det är inte mycket som skickas till hennes familj.
Jag har ut ungefär samma summa per år som dig, fast i norska kroner, så det är över medianlön.
Så du tar fel, även denna gång.

Hur mycket tjänar din kärring?
En hushållerska i Bangsaen har ingen lön.Hon lever på dom slantar hon får när hon serverar öl klockan 5 på morgonen

Om du jämför skatt på arbete så har Norge en fördelaktig skattenivå, från löntagaren, om man jämför om man skulle få lik lön i Sverige.

Låginkomsttagare har fördelaktigare skatt i Sverige.
Vid vilket belopp det tippar över vet jag inte.

När man räknar skattekvot i förhållande till BNP.

Högst skattekvot i världen · 1. Frankrike. 46,1% · 2. Norge. 44,3% · 3. Österrike. 43,1% · 4. Finland. 43,0%

Skattetryck ligger både Danmark och Finland högre än Svenska.

En hushållerska i Bangsaen har ingen lön.Hon lever på dom slantar hon får när hon serverar öl klockan 5 på morgonen
Klokken 5 på morgonen servera kjerringen meg kaffi på terassen . Og om kvelden servera kjerringen meg en ol på terassen . Jeg har en kjerring som gjor alt for jeg skall trives og ha det godt . I dag morgen var det eitt stort insekt på ca 10 cm som låg på terassen ,når kjerringen provde å kosta det vekk , så hoppa det flere meter , og gjomte seg bakom noen skap .Navnet på insekten på Thai =
" Khiat " sa kjerringen .

Klokken 5 på morgonen servera kjerringen meg kaffi på terassen . Og om kvelden servera kjerringen meg en ol på terassen . Jeg har en kjerring som gjor alt for jeg skall trives og ha det godt . I dag morgen var det eitt stort insekt på ca 10 cm som låg på terassen ,når kjerringen provde å kosta det vekk , så hoppa det flere meter , og gjomte seg bakom noen skap .Navnet på insekten på Thai =
" Khiat " sa kjerringen .
Groda Frogg va det som hoppa iväg

Tillbaka
Topp