Om ni vill bli rika

 
Vi har nog olika syn på vad Sossepolitik är.
När det börjas pratas om hur man själv och sin partner ska få ut mesta möjliga bidrag i Sverige är det sossesnack även om dom röstar på något annat parti.

Att utnyttja välfärden maximalt är typiskt vänster och sossar.

Dags för en pudel. Utlandsboende, inte bara i Thailand, är nog i klart mindre andel Socialdemokrater.

Bidrag från Sverige känner jag ingen som får. Håller iaf med om att många verkar tycka bidragen och skatter är helt upp å ner i Sverige. Ingen vettig person tycker nog det nuvarande systemet är bra när folk som jobbat hela livet får ut liknande en nykommen bidragsturist.

/ SatanG
 
Ingen vettig person tycker nog det nuvarande systemet är bra när folk som jobbat hela livet får ut liknande en nykommen bidragsturist.
Ja och bidragen har ökat med runt 10% de båda senaste åren när heltidsjobb och inkomstpension bara gett någon enstaka procent.

Systemfel att bidragen ska ha skydd för inflation men inte de som betalar för kalaset.

Respektgapet mellan inkomst och bidrag är nästan helt borta för de som går i pension.
I vissa fall får de som valt soffan bättre per månad.
 


Jobba 4 måner i året og bo i Thailand 8 måner . og en lonn på over en miljon

Ja, om du läser andras inlägg så kanske du skulle ha fångat upp att det finns folk som har eller har haft en del välbetalda jobb och man har pendlat mellan Thailand och arbetet.

För att ge dig lite mer info angående pengar och Thailand så kan man dessutom jobba i Laem Chabang och håva in mycket mer än man gör på en plattform.
12.000Nok/dag för några år sedan. Blir ca 3 miljoner per år.
En del skatt i Thailand med man tar inte hela lönen där.
Ungefär samma pengar får man i Singapore och Sydkorea. I Kina verkade man få mycket mer, men jag har inga siffror på det.

De flesta verkar dock sakna Sydkorea mest
 


Jobba 4 måner i året og bo i Thailand 8 måner . og en lonn på over en miljon


Tidigare sa du att man inte tjänade över en miljon, då du länkade till en 15år gammal artikel.
Jobba på plattform är ok under hook-up faser och modifikations projekt.
Att gå på underhåll är så jävla tråkigt så sådant får man eventuellt hoppa på när det närmar sig pension.
 
Dags för en pudel. Utlandsboende, inte bara i Thailand, är nog i klart mindre andel Socialdemokrater.

Bidrag från Sverige känner jag ingen som får. Håller iaf med om att många verkar tycka bidragen och skatter är helt upp å ner i Sverige. Ingen vettig person tycker nog det nuvarande systemet är bra när folk som jobbat hela livet får ut liknande en nykommen bidragsturist.

/ SatanG
För dom som inte inser att det är fakta så rekommenderar jag er att logga in på MPR där inget modereras och kolla igenom humortråden ett antal sidor tillbaka. Ni kommer att hitta ca: femtielva hånfulla bilder med elaka kommentarer om Magdalena Andersson och andra s-politiker medans dito bilder på dagens regering lyser med sin frånvaro. Att påstå något annat är ju bara löjligt !!
 


Jobba 4 måner i året og bo i Thailand 8 måner . og en lonn på over en miljon
Jag jobbar inte alls och jag lever ett underbart liv i Phuket. :thumbsup:
 
Största nackdelen med just Thailand är ju ändå alla svenskar. En sosse i varje buske och bar. Aldrig får man slippa dem.
Det klagas ofta på speciellt en medlem som drar in politik i alla trådar på det öppna forumet.
Det verkar som du är på god väg att ta över den rollen.
Nu vet jag inte om du bor i Sverige eller Thailand?

Har man sådan problem så man ser svenska sossar i varje buske och bar som en större nackdel än Invasionen av ryssar, indier och kineser när man befinner sig i Thailand så är det väl bara att undvika Thailand som semestermål?
Ryssland kanske skulle passa..tror inte det är så många sossar där.;)

Jag tycker mer det verkar som du lider av någon form av fobi.
 
Det klagas ofta på speciellt en medlem som drar in politik i alla trådar på det öppna forumet.
Det verkar som du är på god väg att ta över den rollen.
Nu vet jag inte om du bor i Sverige eller Thailand?

Har man sådan problem så man ser svenska sossar i varje buske och bar som en större nackdel än Invasionen av ryssar, indier och kineser när man befinner sig i Thailand så är det väl bara att undvika Thailand som semestermål?
Ryssland kanske skulle passa..tror inte det är så många sossar där.;)

Jag tycker mer det verkar som du lider av någon form av fobi.

Jag tycker mer det verkar som du lider av avsaknad av humor.
 
Jag tycker mer det verkar som du lider av avsaknad av humor.
Det enda som var någotsånär allvar i mitt inlägg var att jag tycker det är onödigt att blanda in politik i var och varannat inlägg.
Det finns ju en politisk tavla för det.

Om du sen tog det inlägget så allvarligt tycker jag nog mer det är du som lider av avsaknad av humor.
Till skillnad från dig la jag till en emoji ;) i mitt inlägg.
Eller man kanske ska lägga till en ;) i varje mening för att det ska nå fram?

Men för den delen..sett till en del av dina tidigare inlägg så skulle det väl inte vara så underligt att undra om inlägget var menat som allvar eller humor?:unsure:
 
Det enda som var någotsånär allvar i mitt inlägg var att jag tycker det är onödigt att blanda in politik i var och varannat inlägg.
Det finns ju en politisk tavla för det.

Vad var politik i mitt inlägg?

Om du sen tog det inlägget så allvarligt tycker jag nog mer det är du som lider av avsaknad av humor.

Vad har jag tagit allvarligt?

Till skillnad från dig la jag till en emoji ;) i mitt inlägg.
Eller man kanske ska lägga till en ;) i varje mening för att det ska nå fram?

Men för den delen..sett till en del av dina tidigare inlägg så skulle det väl inte vara så underligt att undra om inlägget var menat som allvar eller humor?:unsure:

Utgå bara från att allt jag skriver är antingen på blodigt allvar eller ren humor så får du garanterat rätt.
 
Hittade en sedelräknare i materialförrådet, kanske nått för Einar?

20240317_064743.jpg
 
Se där. Sossar hela bunten. :rolleyes:

I rest my case.


Rekord i bidragsfusk bland utlandssvenskar
Publicerad idag kl. 06:16 - Uppdaterad idag kl. 06:58

Anders Humlebo/TT

Polisanmälda utbetalningar från Försäkringskassan, miljoner kronor.
Fuskande svenskar utomlands plockar hem barnbidrag, föräldrapenning och bostadsbidrag för enorma summor. Förra året polisanmälde Försäkringskassan fusk för över en miljard kronor. Mer än en fördubbling på ett år.
– Det handlar om stora belopp, säger Thomas Falk på Försäkringskassan.”
 
I rest my case.


Rekord i bidragsfusk bland utlandssvenskar
Publicerad idag kl. 06:16 - Uppdaterad idag kl. 06:58

Anders Humlebo/TT

Polisanmälda utbetalningar från Försäkringskassan, miljoner kronor.
Fuskande svenskar utomlands plockar hem barnbidrag, föräldrapenning och bostadsbidrag för enorma summor. Förra året polisanmälde Försäkringskassan fusk för över en miljard kronor. Mer än en fördubbling på ett år.
– Det handlar om stora belopp, säger Thomas Falk på Försäkringskassan.”

Gaza"svenskar"?

/ SatanG
 
Säger man A, får man säga B. Utlandssvenskar är ett vitt begrepp. Här tycks det handla om grupp yngre personer med barn. De har svenskt medborgarskam men är inte mantalsskrivna i Sverige. Klara inte myndigheterna av att kontrollera det?
Fast är det inte just det som de är, "mantalsskrivna i Sverige"?

Och på sä.sätt kan uppbära bostadsbidrag, barnbidrag mm trots att de bor utomlands?

Det är ett vanligt knep att man inte "skriver" sig där man faktiskt bor.
 
 
 
Tillbaka
Topp