Om ni vill bli rika

Yesss sir. Jag kommer sälja gammalt skräp på andra sidan pölen.

Messenger_creation_CA401813-46B1-4E34-ACF7-47E8020AB498.webp

Blodröd dag idag på börs och krypto.
Lagt 50% av ränte fonderna i pensionen på sälj så har om kommer köpläge.

Såssemedia Omni, gissar hur de väljer vilka nyheter de ska rapportera.

/ SatanG
Du behöver inte gissa, googla på Omni så får du svaret flera ggr om. Ogillar man faktabaserad kritik av Trumf så rekommenderar jag tex Fox News men det är väl din favorit sen länge....gissar jag.

Du behöver inte gissa, googla på Omni så får du svaret flera ggr om. Ogillar man faktabaserad kritik av Trumf så rekommenderar jag tex Fox News men det är väl din favorit sen länge....gissar jag.
Schibsted som äger Omni är en norsk mediekoncern som även äger Aftonbladet, Svenska Dagbladet och TV4 i Sverige och lever främst på reklamintäkter.
I Norge ingår VG, Bergens Tidenede, Stavanger Aftenblad och PodMe

Det ska man ta med i beräkningen också.

Nä kollar sällan på Fox, men @Tallviking länkade till den häromdagen så han gillar nog den kanalen.
Kollar du mycket på Fox news, eftersom du vet hur den är menar jag?
Eller har Shibstedt sagt till dig vad du ska hålla dig till?

Sant jag behöver inte gissa.

/ SatanG

Schibsted som äger Omni är en norsk mediekoncern som även äger Aftonbladet, Svenska Dagbladet och TV4 i Sverige och lever främst på reklamintäkter.
I Norge ingår VG, Bergens Tidenede, Stavanger Aftenblad och PodMe

Det ska man ta med i beräkningen också.
Vad menar du med det ? Sjunker Omnis trovärdighet för att koncernen är norsk ?

Nä kollar sällan på Fox, men @Tallviking länkade till den häromdagen så han gillar nog den kanalen.
Kollar du mycket på Fox news, eftersom du vet hur den är menar jag?
Eller har Shibstedt sagt till dig vad du ska hålla dig till?

Sant jag behöver inte gissa.

/ SatanG
Jag har kollat en del på Fox men blir bara illamående så jag har slutat. Vad har du för belägg att Omni är såssemedia (din stavning)?

Jag har kollat en del på Fox men blir bara illamående så jag har slutat. Vad har du för belägg att Omni är såssemedia (din stavning)?

Förstår dig, det är som första gången någon med synnedsättning sätter på sig glasögon, känns ovant och fel men det brukar sluta bra.
Ta det i etapper, först den dagliga dosen Omni, sedan en snabbtitt på Riks eller annan faktakanal. När du börjar känna att det blir för verkligt så fram med Omni igen. Ta det gradvis, så du inte trillar omkull eller nåt.

/ SatanG

Vad menar du med det ? Sjunker Omnis trovärdighet för att koncernen är norsk ?
Det kan den göra om man ser till Schibsted koncernens mål som helhet.

Syftet är att tjäna pengar och då väljs nyheter ut efter hur många tittare som lockas till att läsa.
Reklamfinaserade media är inte neutrala och objektiva.

Nu ingår en massa andra verksamheter också i moderbolaget, tex Blocket, Bytbil, Compricer, Mötesplatsen mm

Säkert hundra olika varumärken ingår.

Förstår dig, det är som första gången någon med synnedsättning sätter på sig glasögon, känns ovant och fel men det brukar sluta bra.
Ta det i etapper, först den dagliga dosen Omni, sedan en snabbtitt på Riks eller annan faktakanal. När du börjar känna att det blir för verkligt så fram med Omni igen. Ta det gradvis, så du inte trillar omkull eller nåt.

/ SatanG
Du undviker att svara på min enkla fråga utan svamlar på i vanlig ordning. Jag kollar inte in SD:s propagandakanal Riks, hur man kan lita på vad som sägs där är för mig en gåta.

Det kan den göra om man ser till Schibsted koncernens mål som helhet.

Syftet är att tjäna pengar och då väljs nyheter ut efter hur många tittare som lockas till att läsa.
Reklamfinaserade media är inte neutrala och objektiva.

Nu ingår en massa andra verksamheter också i moderbolaget, tex Blocket, Bytbil, Compricer, Mötesplatsen mm

Säkert hundra olika varumärken ingår.
Googla på "Omni trovärdigt". Jag tolkar ditt inlägg som att du anser att tex SVT och andra public serviceföretag är mer att lita på än reklamfinansierade kanaler, i så fall välkommen till klubben för oss minoriteter här på Thaisnack. :)

Omni är väl ok för att se nyhetssammanfattning, smidig :thumbsup:

Nedan från artikeln var dock lite kul. Frånsett den sista meningen (hans inlägg är ju alltid helt okommenterade) är det ju en exakt beskrivning av Rayong-skånken själv:afro:

Omni (RayongMannen) är en så kallad nyhetsaggregator[1] och sammanfattar nyheter från bland
annat svenska och internationella medier, sociala medier, livesändningar och
pressmeddelanden. Varje nyhetsartikel i Omni inleds med en kort sammanfattning

Tillbaka
Topp