Om ni vill bli rika

Hur gammalt är vad, vi har haft ministrar i lång tid nu som tagit oss dit vi inte ville.
När jag var barn gick jag från 5 år till skolan, ingen rädsla.
När jag började i årskurs 7 började komma in från olika nationaliteter.
När årskurs 9 var jag en värsting som slogs på skolan, slogs mot utlänningar som slogs mot mig.
Tror inte ditt urskogsliv är bevis på vart gick åt helvette.
För min del blev det hade huvvet, tog 2 terminer på komvux + högskoleprov och kom in på universitet/högskola.
Hur gammalt är vad, vi har haft ministrar i lång tid nu som tagit oss dit vi inte ville.
När jag var barn gick jag från 5 år till skolan, ingen rädsla.
När jag började i årskurs 7 började komma in från olika nationaliteter.
När årskurs 9 var jag en värsting som slogs på skolan, slogs mot utlänningar som slogs mot mig.
Tror inte ditt urskogsliv är bevis på vart gick åt helvette.
För min del blev det hade huvvet, tog 2 terminer på komvux + högskoleprov och kom in på universitet/högskola.
Inlägg 8208 du måste läsa lite före du kommer med dina
komentarer att du var en värsting det har inget med mitt
inlägg att göra har vi läst det förut även dina höga studier

Inlägg 8208 du måste läsa lite före du kommer med dina
komentarer att du var en värsting det har inget med mitt
inlägg att göra har vi läst det förut även dina höga studier
Jag har inga direkt höga förstudier
Jag började klättra på tak som lärling 15 åring och plåtslagare.
Dåliga betyg bara - förutom teknik, matte +4, all annat streck.
Hoppa på fiskestrålare när jag var 16 år jobbade med det till 30.
Läste in gymnasiet på komvux när 30 var rätt lätt kom in på sjökaptensutbildningen gick bra, fått jobb så behöver inte svälta.
Jag är byggnadsarbetare som bytte till fiske och jobba mig upp och aldrig gnällt pga arbete.

Senast ändrad:
2,2 är ju ett nytt rekord
2,0 är väl max
Ok kan varit 1,8-1,5 eller nåt då iaf på den tiden tiden var +0,4 eller 0,5 i yrkeskvallifikationspoäng som matros då, 2009 hade sjökapten väldigt höga intagningskrav pga många ville.
Som sagt tagit min grundutbildning via komvux.
Kan säga att inte så kunnig men högskolepoäng + yrkeskvalifaktionspoäng gav mig ingång till dagens lön.

Ok kan varit 1,8-1,5 eller nåt då iaf på den tiden tiden var +0,4 eller 0,5 i yrkeskvallifikationspoäng som matros då, 2009 hade sjökapten väldigt höga intagningskrav pga många ville.
Som sagt tagit min grundutbildning via komvux.
Kan säga att inte så kunnig men högskolepoäng + yrkeskvalifaktionspoäng gav mig ingång till dagens lön.
Och grundutbildningen var typ 4 teknik, 4 matte, 4 träslöjd, 1 i nåt resten streck då jag hellre brännde med moppe och motorcross 7-9, drack sprit och gjorde dumt.
Men fisket när 16 fick mig i yrkesbana och komvux plus högskoleprovet fick mig förstå inte helt korkade och läste 4 år sjökapten

Idag bara pappa och kan erkänna 0 kunskap svensk betygsats men fått ett jobb och en utbildning men noll grundskolekunskaper.

20250310_070654.webp

Idag bara pappa och kan erkänna 0 kunskap svensk betygsats men fått ett jobb och en utbildning men noll grundskolekunskaper.

20250310_070654.webp
Intelligens är inget man bara kan studera sig till i någon skola. Men visst hade ditt liv sett annonlunda ut om du bott på ett annat ställe och umgåtts med andra kompisa. I grundskolan hade vi en grymt bra klass.. . Så ja det e lite skillnad på årgång också. Vi måste haft samma lärare annars du o jag

Intelligens är inget man bara kan studera sig till i någon skola. Men visst hade ditt liv sett annonlunda ut om du bott på ett annat ställe och umgåtts med andra kompisa. I grundskolan hade vi en grymt bra klass.. . Så ja det e lite skillnad på årgång också. Vi måste haft samma lärare annars du o jag
Det hade vi säkert dock låg jag mest i kapprummet och såg inte mycket av klassrummet, 0 skolintresse 7-9, såg inte insidan av klassrum många gånger.
Mesta efter 7:an är självlärd kunskap, sen komvux men det kunde man ju innan, normal kunskap. Sen på riktig skola.
Läs och skrivkunskap har jag väl fått pga gillar läsa böcker på eng och sve därför den säkerligen haltar för gick i Svenska obsklass.
Läst böcker sen 3an men skiter i substantiv, adjektiv och fan va det heter.
Klarar mig utan den kunskapen.

Hoppas på snabb återhämtning av marknaden.
Tror på ännu större nedgång, tullarna mot Europa är inte införda än men Trump har i uttalande sagt att kommer denna månaden.
Dock gick jag in på börsen lite igår och köpte Novo Nordisk, den har fallit en del och många riktkurser säger 30-100% +.
Hoppas inte på börsåterhämtning nu och tror att börsen slutar på minus i år, hoppas på en rejäl krasch, världen behöver det.

Tror på ännu större nedgång, tullarna mot Europa är inte införda än men Trump har i uttalande sagt att kommer denna månaden.
Dock gick jag in på börsen lite igår och köpte Novo Nordisk, den har fallit en del och många riktkurser säger 30-100% +.
Hoppas inte på börsåterhämtning nu och tror att börsen slutar på minus i år, hoppas på en rejäl krasch, världen behöver det.
Tullarna mot eu slog in kl 5 i morse

Jag skulle tro att dessa tullarna redan är taget med i dagens kurser oavsett om tullar är införda eller inte.
Däremot så tror jag att daytraders har väldigt mycket att hämta på volatiliteten.

Jag har varit i USA några gånger och märkte stor prisskillnad på vissa saker.
Tex Levis jeans som kostar närmare 1000kr här kostade runt 200kr där.

Tillbaka
Topp