Om ni vill bli rika

.

Screenshot_20260416_231626_Chrome.webp

Slump eller skicklighet, sedan vi för 25 år sedan slutade jobba har vi haft större årsinkomster än när vi arbetade.
Vi aktiesparade redan medan vi arbetade vilket gjorde att vi kunde säga upp jobben och flytta till ett mildare och tryggare klimat.
Aktieutdelningar och vinster har naturligtvis beskattats i såväl Sverige som i Spanien.
Nu har vi sålt av allt och äger bara kapital och värdepapper i guld. När vi senast deklarerade blev resultatet att vi inte betalar någon skatt alls. Märklig känsla! Hade vi behållit våra svenska medborgarskap hade vi betalar SINK på våra svenska pensioner.
Tack Spanien för att neka dubbelt medborgarskap!

För varje million jag gör på börsen så brukar jag fira med Champagne. Fast Champagne dricker jag oftare än så dock bara för att det är gott.

Hur som helst, när Trumpen vann valet i så blev det uppåt i mina depåer och passerade ännu en miljon. Det var i december 2024. När han sedan startade sitt tullkrig loosade jag 3 mille. Idag är tappet hämtat plus en mille till och det slog om i million kolumnen :p

Just nu kör jag healthy style så Champagnen får vänta till midsommar men firas skall det :)

För varje million jag gör på börsen så brukar jag fira med Champagne. Fast Champagne dricker jag oftare än så dock bara för att det är gott.

Hur som helst, när Trumpen vann valet i så blev det uppåt i mina depåer och passerade ännu en miljon. Det var i december 2024. När han sedan startade sitt tullkrig loosade jag 3 mille. Idag är tappet hämtat plus en mille till och det slog om i million kolumnen :p

Just nu kör jag healthy style så Champagnen får vänta till midsommar men firas skall det :)
Kör norrländsk skumpa, hempa i sodastreamen.
Bra drag där :beer:

Och ,,Ska de följa med i graven, Eller ? Själv ger jag ungarna efter hand det e ju nu de behöver , O darlingen får sitt när jag trillar av pinn .

Nä det är inte tanken att dom med i graven. ”Kommer inte åt” stålarna just nu men om drygt ett år så gör jag det och då skall det spenderas ;)
Gott , Ligger typ i samma sits , Förbereder just nu försäljning av företag , Sen pension. Kuska runt i husbilen när darlingen jobbar i Sverige sommarmånaderna ..Sen ner till huset I Thailand tre månader ev längre i framtiden .

Bedragare nyttjar AI-hajpen – FI varnar för 66 aktörer​

AI-hajpen på börsen ger bedragare nya möjligheter – och nu varnar Finansinspektionen för 66 aktörer som inte finns i FI:s företagsregister.

Företagen utlovar alla snabba vinster med hjälp av olika algoritmer och AI-lösningar, exempelvis en AI-driven automatiserad handelsplattform. Till en början ser det ut som att investeringarna går som tåget, men när pengarna ska plockas ut uppstår problem. Nu krävs nya inbetalningar för att få loss pengarna, heter det då.

– Det här är gamla bedrägerier i ny förpackning, säger FI:s konsumentskyddsekonom Moa Langemark.

Ofta marknadsför sig företagen på sociala medier.

Tillbaka
Topp