Om ni vill bli rika

Diskussion i 'Ordet är fritt' startad av Tulpan, 29 augusti 2017.

Taggar:
  1. magunnar

magunnar Forumräv

Har du börjat att bli gammal ingen "ACTION" i dej :rolleyes::cool:

2. Janne

Janne Gäst

Jag har lite svårt att förstå varför man begränsar vinsten och säljer i en uppgång, och fortsätter den går bra varför man först säljer och sen köper tillbaks?

Varför inte lägga en en stopp and loss order för att skydda sig mot en nedgång?

När jag byggde tradingsystem för internet så fanns inte stopporder för privatpersoner utan man var tvungen att ringa till en mäklare, men idag finns det väl?

SatanG och magunnar gillar detta.
  3. nmax

nmax Forumveteran

Jo självklart ska man sälja på toppen och köpa i botten, busenkelt...

Ledarn, Acke, Janne och 1 annan gillar detta.
  4. Janne

Janne Gäst

Teorin är ju busenkel och med teknik lättare att realisera. Att sätta gräns på uppsida har jag aldrig förstått. Dock om man ser på procentuell uppgång på tidsenhet dvs derivatet (matematisk term) förstår jag då en annan investering kan ge bättre avkastning på kort sikt.

magunnar gillar detta.
  5. Ledarn

Ledarn Forumräv

Då jag inte vet om det ska klättra mer så är jag nöjd med mitt mål på säg 3%..
    Men så ser jag att det verkar ju klättra vidare och det känns bra ett tag till framöver..
    Då återköper jag men ofta inte för alla pengar jag fick när jag sålde med 3% vinst..
    Allt som stiger sjunker ju så småningom...
    Och jag vill inte sitta kvar om det skulle sjunka och jag inte hinner med att sälja..
    Det kan ju gå upp till 3,5% och jag tror det ska stiga mer och jag sitter kvar och inte säljer vid målet.
    Men så helt plötsligt är det på 2,5% i en handvändning..
    Då får jag ju sitta där och hoppas på en ny vändning uppåt..
    Men har jag sålt med 3% vinst har jag i alla fall hämtat en vinst..
    Och om det återköpta skulle sjunka så blir det så helt enkelt..

Är du då med på hur jag tänker..??

6. nmax

nmax Forumveteran

Bara amatörer som kan pricka topp/botten Janne. Nybörjartur kallas det.
    Man ska se varje affär som en affär i sig, eftersom börsen hela tiden pendlar upp och ner så kan man glömma topp/botten, gäller bara att läsa marknaden rätt så man åker med åt rätt håll i svängningarna.

När börsen börjar bli överköpt så säljer jag oavsett hur stor vinsten är i kronor eller %, sitta och sura för att jag sålde lite för tidigt är stenkorkat, den som letar toppen missar oftast alltihop.
    Så för egen del så har jag inga gränser åt något håll, jag köper och säljer utefter hur marknaden känns och tar en affär i taget.

Tänker inte redogöra mer om hur jag handlar här men att hoppa på sk kallade raketer som media skriver om är värsta högrisken så det gör jag aldrig, lyssnar aldrig på någon annans placerings råd.
    Många som tjänade bra på ex Fingerprint men ännu fler som har förlorat stort.
    Jag är inte ute efter att tjäna stora pengar snabbt, jag vill göra säkra pengar hela tiden, varje tusing i vinst är en tusing i vinst.

Men regel no 1 på börsen som en del inte begriper är "Gift dig aldrig med en aktie"

Ledarn, magunnar och Atom gillar detta.
  7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Atom

Atom Aktiv medlem

Försöker man sig på day-trader som ett yrke så bör man förmodligen ha en massa regler man följer.

Om man ser sina investeringar som ett sätt att tjäna lika extra pengar på sina besparingar så anser jag att man bör ta det ganska lugnt. De extra pengarna vill man ju ha för att sätta guldkant på sitt liv men om man oroar sig så mycket över en förlust eller utebliven vinst på kort sikt så har ju det hela förverkat sitt syfte; guldkanten på tillvaron blir istället bara ytterligare ett måste.

Har man inte ett genuint intresse av business och finansvärlden ska man nog bara investera väldigt långsiktigt och låta allting ha sin gång; ska man lägga ned ofantligt mycket jobb kan man hu lika gärna jobba extra och köra budbil på DHL; det är iallafall garanterad vinst.

Mr.Jo, Ledarn och magunnar gillar detta.
  9. Mr.Jo

Mr.Jo Forumräv

Så är det, day trader är heltidsjobb och det kräver rätt stora kunskaper samt att man följer vad som händer.
    Några säkra investeringar finns inte, ok det har gått bra på aktiemarknaden när centralbankerna har finansierat verksamheten men tids nog är det slut med det.
    Det är bra att ha en strategi och något system att följa.
    Pratade med Avanzamannen som har verkligen tjänat stora pengar och han följer strikt på sin plan. Utan plan går det kanske bra nu när allting går på plus men sedan när det blir normalt igen blir det värre.

10. Jo-Be

Jo-Be Forumveteran

Om ni vill bli rika!

Var ju rubriken, men för tusan hitta ett pök som köper och säljer i Bitcoin..

Where's the problem...

11. Lyco

Lyco Forumveteran

Är du säker på det;);)

12. nmax

nmax Forumveteran

Funderar på om det är läge att börja korta omx nu..

magunnar gillar detta.
  13. SatanG

SatanG Aktiv medlem

Va fan är det för inställning? Köper du det?
    Är ni gifta eller är ni konkurrenter, hon verkar iaf främst jobba åt/för sig själv.

/ SatanG

14. SatanG

SatanG Aktiv medlem

Det ser väldigt ljust ut på aktiemarknaden, lite för ljust för att det ska kännas helt rätt.
    Har därför sakta börjat säkra upp och sälja av, lite mer räntefonder och hedgefonder.
    Får se hur det blir i framtiden.

/ SatanG

Ledarn och magunnar gillar detta.
  15. Phonta

Phonta Forumveteran

Man kan göra allt och mycket med glimten i ögat ,,hahaha:)

16. SatanG

SatanG Aktiv medlem

Ja eller ingenting om man inte vågar svara emot den starke i förhållandet.
    Stackars krake men man får ligga som man bäddar och det kanske passar att bli hunsad :)

/ SatanG

kurant gillar detta.
  17. Phonta

Phonta Forumveteran

Om du tror att jag är en krake så misstar du dig ordentligt 555555Det visar bara på att du inte har någon kolla på hur vi medlemmar är här , jag är en kille som är djäkligt principfast och står för mina åsikter , men tycker att det ibland är smidigare att nyttja min list för att undvika tjafs ... Ofta jag säger hemma , att "så blir det "den biten bestämmer jag ensam över pga att du inte känner till detta område .. Men att köra över min hustru verbalt , dettta kan hända, om jag måste :), men undviker faktiskt detta , och är ingen krake för det :):):)5555

Krille gillar detta.
  18. SatanG

SatanG Aktiv medlem

Du får börja med att säga det så att hon hör dig och inte när du står ensam framför badrumsspegeln :)

Vad det gäller principer så skulle jag nog aldrig acceptera en partner med inställningen att "vill aldrig att Farangen har rätt". Vad är det för jävla dumheter? Jag hoppas du skämtade.

/ SatanG

19. Phonta

Phonta Forumveteran

Och att du skämtade :) Men det bryr jag mig inte så mycket i , träffat mycket folk i Thailand under åren , och alla har vi olika syn på förhållanden samt även på livet , och tur är väl det ...
    Och visst var det delvis ett skämt , men även en del allvar , du borde veta att Thai gillar att ha rätt :):):)5555

20. Tulpan

Tulpan Medlem

FB 172,23
    dollar just nu

21. Micke.T

Micke.T Forumvärd TS-teamet

Vi som vågade köpte SAS för ett år sedan, ökat med 100%;)

Dela sidan

Laddar...
Liknande ämnen -
  1. Pjodd
    Svar:
    11
    Visningar:
    416
  2. Henrik90
    Svar:
    11
    Visningar:
    383
  3. Lyco
    Svar:
    0
    Visningar:
    312
  4. MartinAndersson
    Svar:
    125
    Visningar:
    6.696
  5. Pjodd
    Svar:
    19
    Visningar:
    1.347
  6. Lara Croft
    Svar:
    0
    Visningar:
    544
  7. TommyBangkok
    Svar:
    10
    Visningar:
    2.072
  8. Seaserpent
    Svar:
    6
    Visningar:
    867
  9. Jonas
    Svar:
    571
    Visningar:
    17.810
  10. Lara Croft
    Svar:
    3
    Visningar:
    497
Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?