Om ni vill bli rika

Min definition på rik är ekonomiskt oberoende. Du kan göra vad du vill och köpa vad du vill utan att bekymra dig för din ekonomi.

Ja det är ju en riktig reflektion, sen är ju definitionen på "ekonomiskt oberoende" olika. Vet finns ju folk som enbart lever på egenbruk av land, brukar jord, odlar helt utan pengar, så vad är oberonde.

Det som vi ser då är ju miljonär, biljarder men det finns ju olika ekonomiska oberoende!

Tid är det mest värdefulla som finns och rik anser jag att man är när man har tillräckligt mycket pengar för att bestämma 100% över sin egen tid.
Då handlar det inte om hur mycket slantar längre , utan om hur jag vill använda min tid och till vad ,, Jag kan vara rik med inga slantar alls mer än till föda ,dvs om jag valt spendera min tid att sitta på arslet hela dygnet :)

Då handlar det inte om hur mycket slantar längre , utan om hur jag vill använda min tid och till vad ,, Jag kan vara rik med inga slantar alls mer än till föda ,dvs om jag valt spendera min tid att sitta på arslet hela dygnet :)
Jo men så är det ju.
Den som måste gå till ett jobb som hen inte älskar som en hobby är fattig oavsett hur mycket prylar hen har.

Det intressantaste är att de bestämmer men lägger fram det på ett sätt så man tror att man själv tog beslutet. De har en chefstalang ;)
Skulle nog vända på det , eftersom jag vet att Thai alltid vill bestämma så lägger jag ett absolut vansinnigt förslag enligt min mening , då säger min fru att jag är en "koko Farang " , "Så här skall vi göra säger hon , detta är det bästa " Ok säger jag och fick som jag ville 5555555555555555555:):):)Hon ären klok och försiktig dam,men vill aldrig att Farangen har rätt , gäller därför att klura lite på hur man skall få som man vill , det gjorde jag nu när det var resa på tal... jag sade , vi åker båda två med hunden ,, det kostar bara ca 15 tusen kr ,,,,, Nej Nej !! Du kan åka själv , flyg Norwegian de är billiga ,, så jag flyger den 16e Januari , köpte bara en enkel, då kan jag välja när jag vill flyga hem , 1900 kr är billigt , riktigt billigt ,, Sen tar jag dagen som den kommer under en månad , skall bli sååå djäkla skönt att bara rå sig själv :)

Senast redigerad av en moderator:
Skulle nog vända på det , eftersom jag vet att Thai alltid vill bestämma så lägger jag ett absolut vansinnigt förslag enligt min mening , då säger min fru att jag är en "koko Farang " , "Så här skall vi göra säger hon , detta är det bästa " Ok säger jag och fick som jag ville 5555555555555555555:):):)Hon ären klok och försiktig dam,men vill aldrig att Farangen har rätt , gäller därför att klura lite på hur man skall få som man vill , det gjorde jag nu när det var resa på tal... jag sade , vi åker båda två med hunden ,, det kostar bara ca 15 tusen kr ,,,,, Nej Nej !! Du kan åka själv , flyg Norwegian de är billiga ,, så jag flyger den 16e Januari , köpte bara en enkel, då kan jag välja när jag vill flyga hem , 1900 kr är billigt , riktigt billigt ,, Sen tar jag dagen som den kommer under en månad , skall bli sååå djäkla skönt att bara rå sig själv :)
Du vet att din fru alltid vill bestämma menar du eller menar du att det något genetiskt?

Du vet att din fru alltid vill bestämma menar du eller menar du att det något genetiskt?
Min bestämda uppfattning är att kvinnor har en stark vilja att bestämma ,och i synnerhet Thaikvinnor ,och min fru är ju Thai ,, men hon är en ganska mjuk men bestämd kvinna , inte så att hon försöker dominera utan mer därför att jag vill hon skall vara nöjd med att hennes vilja var avgörande , därför får hon ofta tro att hon satte ribban :):)lol

Men givetvis är de inte alla stöpta i samma form ,olika kan de naturligtvis vara

Min bestämda uppfattning är att kvinnor har en stark vilja att bestämma ,och i synnerhet Thaikvinnor ,och min fru är ju Thai ,, men hon är en ganska mjuk men bestämd kvinna , inte så att hon försöker dominera utan mer därför att jag vill hon skall vara nöjd med att hennes vilja var avgörande , därför får hon ofta tro att hon satte ribban :):)lol

Men givetvis är de inte alla stöpta i samma form ,olika kan de naturligtvis vara
Min erfarenhet är att det skiljer helt från kvinna till kvinna men att Svenskor är betydligt mer angelägna om att bestämma än Thai. Har aldrig hört så mycket Up 2 U som här [emoji28] [emoji28] [emoji28] [emoji28] [emoji6] [emoji6]

Min erfarenhet är att det skiljer helt från kvinna till kvinna men att Svenskor är betydligt mer angelägna om att bestämma än Thai. Har aldrig hört så mycket Up 2 U som här [emoji28] [emoji28] [emoji28] [emoji28] [emoji6] [emoji6]
Up2u är enligt mig bara ett uttryck , och tyvärr då från en underlägsen kvinna , föredrar då som min fru , dvs att hon har bestämda åsikter ,,, En Thaikvinna är enligt mig enormt viljestarka ,, det ser jag både positivt och negativt om man inte då kan resonera ,, eller som jag föreslår på ett trevligt sätt ge den andra parten möjlighet att få sin vilja igenom, även om jag genom att i viss mån planterat tanken har styrt det hela i min riktning :)
Kalla det gärna manipulation , men på ett snällt sätt som inte skadar min partner , Hon är lycklig och jag är lycklig med utgången , FINE :wai:

Min fru sa up to you i början, jag tolkade det som hon inte brydde sig, men förstod istället att hon tyckte jag skulle bestämma för hennes bästa och i bland betydde det nej. Så idag har hon slutat med det, jag vill höra hennes åsikt, inte gissa.

Återigen så är min erfarenhet att det skiljer från tjej till tjej. Personligen så har jag bara hört up 2 u i en positiv andemening när dom vill att jag ska göra som jag vill. Tycker att svaret up 2 u är tråkigt och lite fegt, jag frågade ju vad Hon vill och då vill jag ju få höra vad Hon vill inte att det kvittar.
Men poängen är iaf att dom inte är noga med att få bestämma.

Tillbaka
Topp