Om ni vill bli rika

Va det tur eller bara ogirighet, dvs att du sålde precis innan nergång?

Kanske skulle gå all in med tjänstepensionen och hoppas kunna gå i pension vid 55, fyra månader kvar :D
Nä det är ingen vinst före man säljer.:cool:
Jag är lite orolig över hur snabbt det går
Det är så många som köper och tror att dett bara går upp. Vad händer när dom ser att bitcoins går inte upp 100% varje vecka.

Då tröttnar dom och alla vill sälja och det går ner snabbt, det måste finnas köpare.
Jag kan ha fel är bara en lekman.
Så nu sitter jag på en fet skattekista och är REDO:cool::xmas_smiley:

Senast redigerad av en moderator:
Bitcoins kan bryta 20.000usd snart och gå vidare, jag ser 20.000 som ganska starkt motstånd men kan brytas och gå vidare upp och jag ser bottenkanalen vid 17.000 usd. Jag ser att RSI kurvan närmar sig överköpt men ser inga tecken på en rettelser på bitcoins .Vi får se om jag har rätt:xmas_smiley:

Senast ändrad:
@Tulpan när jag sålde mina Bitcoins så gick dom ner nästan 20% så jag köpte tillbaka 35% nu har dom gått upp över 100% på kort tid så nu säljer jag o avvaktar läget. Jag brukar inte bry mig så mycket om vad andra gör eller meddelar vad jag gör, men jag är lite rädd för din girighet? :eek:eller klokhet?:rolleyes: Eftersom du ligger 100% inne . Men lycka till med din resa:cool::xmas_smiley:
Den som lever får se vad som händer.

Hoppsan så det kan gå.....

Kryptovalutan bitcoin är ett hett samtalsämne just nu. Sedan årsskiftet har valutans värde mer än tiofaldigats. De som har investerat jublar givetvis.

Men det finns också de som får en växande klump i magen i takt med framgångarna. En av dem är Daniel. I ett tidigt skede, runt 2010, införskaffade han runt fyra bitcoins. I dagens kurs är de värda över 500 000 kronor.

Problemet är bara att Daniel har tappat bort sina mynt.

– Plånboken låg direkt på hårddisken och försvann när jag formaterade den. Det var inget jag tänkte på förrän två-tre år senare.

För Daniel, som nu är 27 år, handlade det främst om ett intresse för den tekniska biten när han gav sig in i det för ungefär sju år sedan. Men då var värdet betydligt lägre.

Hur känns det att ha tappat bort så mycket pengar?

– Känns ju jättetråkigt, såklart. Det är några hundra tusen som jag verkligen hade kunnat få användning för. Men det är inget som grämer mig allt för mycket dock, det är ju inte lönt att gråta över spilld mjölk, säger Daniel.

Han är inte den enda som har tappat bort eller blivit av med sina bitcoins. Enligt beräkningar från Chainalysis, som publicerades i världens medier för ett par veckor sedan, är hela fyra miljoner bitcoins borta.

– Det går inte att få fram dem igen. De är borta för evigt, säger bitcoin-entusiasten Sami Sinervä.

– När du skapar din plånbok första gången får du en privat nyckel som pekar var dina bitcoins finns i blockkedjan. Man kan säga att det är ett användarkonto och lösenord i ett och samma. Vissa har varit slarviga och inte sparat sin nyckel eller tappat bort den, förklarar Sami Sinervä.

Han har själv blivit av med bitcoins för några år sedan, men vill inte nämna hur mycket det rörde sig om.

– Men jag känner till riskerna. Har inte jag koll på mina pengar så försvinner dem.

Varför tror du att bitcoins har blivit så stort nu?

– Jag tror det ligger rätt i tiden nu. Vi har en generation med unga människor som har vuxit upp med internet och är vana vid att hantera exempelvis bankärenden i mobilen, säger Sami Sinervä.

Från flera håll varnas det om att det kan vara en bubbla som är på väg att spricka när som helst. Sami Sinervä håller med om att bitcoins eventuellt befinner sig i någonting som kan beskrivas som en bubbla för tillfället – men tycker att det är ointressant på lång sikt.

– Först om tio-femton år kan vi se vad bitcoin har lyckats åstadkomma. Många säger att det är en bubbla som kommer att spricka och att det kommer försvinna. Är det en sak jag är övertygad om är det att det inte kommer att försvinna, däremot kan det gå ner i värde.

Fotnot: Daniel ville vara anonym och heter egentligen något annat.

Fakta om bitcoin

Kryptovalutan bitcoin har funnits sedan 2009. Den är skapad av Satoshi Nakamoto, vilket troligtvis är ett pseudonym för en eller flera personer. Syftet med den digitala valutan är att möjliggöra transaktioner världen över utan inblandning av tredje part.

Bitcoin har gått från ett värde på ungefär 8 000 kronor vid årsskiftet till att nu värderas till över 140 000 kronor.

Källa:Bloomberg

Mycket intressant att läsa, ett stort grattis till alla som dragit in en slant på detta.
Jag är lite kluven angående Bitcoin och har därför inte köpt och kommer heller inte att köpa.
Bitcoin är en kryptovaluta, alltså finns endast digitalt det finns alltså inget mer än intresset som skapar ett värde, den värderas i $ som i dagsläget kan konstateras vara en riktig helium valuta.
Frågan är hur länge dessa båda valutor kommer att hålla sitt värde innan det spricker.

Ja kanske @Tulpan med sina 200 bitcoins
kommer att ha mellan 60 -- 80 mille usd
om några år?:cool:
Enligt DI kommer priset på 1 bitcoin upp till 300.000--400.000 usd??? :rolleyes:
@Jonas fram med stora plånboken o köp:xmas_smiley: Så kan du köpa några hus o condos:rolleyes:
Och då bevöver du inte tänka så mycket på nok to thb:D:xmas_smiley:

Enligt DI kommer priset på 1 bitcoin upp till 300.000--400.000 usd??? :rolleyes:
@Jonas fram med stora plånboken o köp:xmas_smiley: Så kan du köpa några hus o condos:rolleyes:
Får man en sån förmögenhet så skippar man väl Thailand helt och hållet ;)
"Singapore here i come” :):):)

Nej jag växlade och köpte aktier istället imorse.
Kursen är som den är så får ju göra som nmax säger nåt åt det.
Vill bara gnälla lite när det är lönehelg.

Går ju inte upp i bitcoin fart men går åt rätt håll för tillfället iallafall och rasar den så kommer den nog alltid igen det vet man inte om bitcoin gör.

Får säga grattis till alla risktagare om den går upp till 400k usd men på den prisnivån det ligger på nu så är det ointressant för min del.

Bloomberg ser positivt på tillväxten i Sydostasien under 2018 och dom tror den kommer ledas av Filippinerna och Vietnam.

https://www.di.se/ditv/varldens-affarer/varldens-affarer-1430--18-december-2017/
Två länder som startar från låg nivå och har stora framtidsutsikter men en varning för Filippinerna för där har de utländska investeringarna backat rätt rejält enligt media.
Dock går det mesta som tåget nu, men så har det också gjorts stora förändringar i regeringen. Nu besätts viktiga positioner av välutbildat folk som civilingenjörer för infrastruktur, toppekonomer får sköta ekonomisk politik, ut har bröder, kusiner och övrig släkt åkt från regeringskansliet.
Det satsas på breddning av landets alla riksvägar, dräneringskanaler fixas för att minimera skador vid de tropiska regnen. Många miljoner arbetslösa har nu jobb och även de som angetts sig själva till polisen för narkotikalangning och missbruk ingår nu i dessa jobb.
Korruptionen avtar snabbt bland lägre tjänstemän, men är nog ett stort problem en lång tid framåt. Nu vågar dom inte ta emot pengar på sidan men då tar allt mycket längre tid för då jobbar man ineffektivt som protest.
Det är väl den okända sidan av den populäre Duterte i väst.
I alla fall verkar det som i affärer är det USA ut och Kina och övriga Asien in.

Mycket intressant att läsa, ett stort grattis till alla som dragit in en slant på detta.
Jag är lite kluven angående Bitcoin och har därför inte köpt och kommer heller inte att köpa.
Bitcoin är en kryptovaluta, alltså finns endast digitalt det finns alltså inget mer än intresset som skapar ett värde, den värderas i $ som i dagsläget kan konstateras vara en riktig helium valuta.
Frågan är hur länge dessa båda valutor kommer att hålla sitt värde innan det spricker.
Hej MSM!

Du hade underlättat för oss om du registrerar dig,
Alla inlägg som gäst måste godkännas manuellt.
Bästa av allt, det är gratis;)

Läste någonstans att Bitcoin kan gå upp 500 % till nu närmaste våren. Någon som inte vågar investera, Ledarn har jag inte hört yttra sig sedan länge :p

Läste någonstans att Bitcoin kan gå upp 500 % till nu närmaste våren. Någon som inte vågar investera, Ledarn har jag inte hört yttra sig sedan länge :p
Den kan gå upp 5 milj % i morgon men även rasa 99,9%
Ingen, precis ingen vet, men många spekulerar.

Bitcoin är inte min "grej" men har idag sett när jag sökte efter lite prylar på nätet att ett betalningsalternativ var (förutom alla andra vanliga) Bitcoin. Lite spännande som företagare att sälja av det man har på lagret i en valuta som man efter en vecka "skrattar hela vägen till banken" eller gråter blod att man skänkt bort sina inventarier.
Lika så köparen. Antingen har hen förlorat på köpet eller gjort ett klipp.
Som det ser ut nu så gör köparen dyra inköp.

Det som verkar roligare än Bitcoin är de där de där elektroniska katterna man kan köpa o föda upp hahaha.
Det är juh trots alt inget annat än ett pyramidspel. Då kan man åtminstone ha lite kul med att "föda upp" digitala katter:) Lite a la Tamagochi

Tillbaka
Topp