Om ni vill bli rika

Jag har nu samlat på mig BC avslut under ca 10 dagar. Under dessa dagar har på den avslutsfeeden jag har tillgång till det handlats ca 600 000 BC.

Jag har implementerat ett antal algoritmer på dessa avslut och den som gett best resultat hade gått ca 3000% plus på 10 dagar. Dock saknas vissa parametrar och en online tradings interface (då det blir en aktiv trading). Helst ska man ju kunna trada både långa och korta positioner.

De sämsta algoritmerna hade ju gett 0 tillbaks.

Implementerade den bästa i en simulator. På fyra timmar ligger den just nu + 12%. Ska låta den rulla ett tag så får vi se nästa steg!
@JKON säg till när du trimmat in roboten med goda marginaler för avkastning;)
Jag är på med ett par hundringar:cool:

Senast redigerad av en moderator:
Ja, för oss som har råd så är det inga problem.
Du själv verkar inte ha råd med så mycket.
Du borde nog också byta dig till sällskap som har egna pengar och även ett hus, så du slipper hyra.
Nä jag har knappt råd att tanka moppen och mina vänner har inte ens råd att jobba och ingen av oss har råd att importera ny fru så vi får bli kvar här och suga på ramarna.

Nä jag har knappt råd att tanka moppen och mina vänner har inte ens råd att jobba och ingen av oss har råd att importera ny fru så vi får bli kvar här och suga på ramarna.

Ja, det är väl sådana saker som gör att man behöver 40mille innan man kan slappna av.
Finns mycket att göra och mycket att se, även om din horisont verkar vara Hua Hin eller möjligtvis att Pattaya hägrar långt i fjärran.
Till skillnad från dig så hade jag inte slagit rot i Thailand och hyrt mitt boende och då drar det fort iväg med en massa pengar.

Mer pengar - större valfrihet, som i sin tur ger frihet.

Med sällskap menade jag inte kompisar. Med sällskap menade jag en kvinna som inte behöver gräva så djupt i din börs för att överleva.

Ja, det är väl sådana saker som gör att man behöver 40mille innan man kan slappna av.
Finns mycket att göra och mycket att se, även om din horisont verkar vara Hua Hin eller möjligtvis att Pattaya hägrar långt i fjärran.
Till skillnad från dig så hade jag inte slagit rot i Thailand och hyrt mitt boende och då drar det fort iväg med en massa pengar.

Mer pengar - större valfrihet, som i sin tur ger frihet.

Med sällskap menade jag inte kompisar. Med sällskap menade jag en kvinna som inte behöver gräva så djupt i din börs för att överleva.
Min tjej gräver inte alls i min börs, hon vet ju att den är tom, det är bara kroppen hon är ute efter [emoji16]

Stora företag som Statoil jobbar nu på att få till egen BC handel där ingen mellanhand behövs längre utan att oljebolagen skall kunna handla råolja direkt mellan varandra i BC iställer för dollar, banker och växelkurs.

De nationer som har försökt sig på, att handla olja utanför dollarn, hade ledare som numera är döda eller snart döda (Iran). Undrar om de stora företagen kommer att tillåtas detta? :rolleyes:

... Nej jag vet inte vad är nog:eek:

"All the money in the world!" :nod:

Do the Wall Street shuffle
Hear the money rustle
Watch the greenbacks tumble
Feel the Sterling crumble

You need a yen to make a mark
If you want to make money
You need the luck to make a buck
If you want to be Getty, Rothschild
You've gotta be cool on Wall Street

You've gotta be cool on Wall Street
When your index is low
Dow Jones ain't got time for the bums
They wind up on skid row with holes in their pockets
They plead with you, buddy can you spare the dime
But you ain't got the time
Doin' the
Doin' the

Oh, Howard Hughes
Did your money make you better?
Are you waiting for the hour
When you can screw me?
'Cause…

Om detta skrev Ubon i inlägg 605 sidan 31

Betydligt enklare att råna någon på BC än att robba fru Greta 89 i sitt hem, BC-ägarna har en kod, bara att tvinga av denna, så är saken klar.

Detta är inget som förvånar mig, och det lär bli fler, varför kidnappa någon och kräva att en lösen som ska betalas/överlämnas? desto fler steg i processen desto större risk för ett fiasko, gå på BC-ägarna, dom har ju redan lösensumman på sig....kanske inte så smart att sitta på forum och berätta, så här många miljoner tjänade jag på BC. Kanske bättre att ta rygg på Ubon som säger, jag har så jag klarar mig och kan föda familjen.

Och mer av denna vara kommer....

En 30-årig man som är högprofilerad handlare i bitcoin har av fyra beväpnade och maskerade rånare tvingats föra över summor av kryptovalutan, rapporterar brittiska medier. Rånarna tog sig in i bostaden i Moulsford i södra England, band mannens 31-åriga fru och hotade honom med ett skjutvapen.

Enligt tidningen Daily Mail rör det sig om det första väpnade bitcoin-rånet i Storbritannien.

Polisen i området medger att ett inbrott i förra veckan utreds där de boende har hotats.

Enligt officiella dokument äger det drabbade paret ett företag som handlar med kryptovalutor. Mannen har sedan juni i fjol utfört över 100 000 transaktioner i sådana valutor med 16 375 affärspartners.

Ja så länge det inte går att bevisa ägarskap i bc är detta bara början och när/om dom tar bort anonymiteten så försvinner intresset från kriminella och då är bc inte annorlunda än ex en kommande e-krona. Jag är helt övertygad om att kursen på bc till slut kommer tokrasa.

Det är ju inte bara anonymiteten som är intressant med kryptovalutor. Är ju billigare att skicka, en valuta som går använda i stora delar av världen.

Dock finns ju risken att dessa förbjuds i flera länder.

Det är ju inte bara anonymiteten som är intressant med kryptovalutor. Är ju billigare att skicka, en valuta som går använda i stora delar av världen.

Dock finns ju risken att dessa förbjuds i flera länder.

JKON, nu skriver Du 2 gånger, valuta, jag har sagt tidigare, Coin av olika slag är inga valutor, det är ett betalningsinstrument, om det skulle vara en valuta så skulle det finnas ett ansvar bakom, som ett land eller dylikt, och detta finns inte, alltså är Coin ingen valuta, och med tanke på att Ubon har tolkningsföreträde i detta så är Coin ingen valuta...ett betalningsinstrument.

Senast redigerad av en moderator:

Tillbaka
Topp