Om ni vill bli rika

JKON, nu skriver Du 2 gånger, valuta, jag har sagt tidigare, Coin av olika slag är inga valutor, det är ett betalningsinstrument, om det skulle vara en valuta så skulle det finnas ett ansvar bakom, som ett land eller dylikt, och detta finns inte, alltså är Coin ingen valuta, och med tanke på att Ubon har tolkningsföreträde i detta så är Coin ingen valuta...ett betalningsinstrument.

5555 ... men de handlas som valutor. Men då du har tolkningsföreträde så har du ju rätt. Got it!

Varit tyst från Magunnar en tid nu, antar att tradingen i bc varit svår det sista, inte helt lätt när trenden är neråt.

Det är ju inte bara anonymiteten som är intressant med kryptovalutor. Är ju billigare att skicka, en valuta som går använda i stora delar av världen.

Dock finns ju risken att dessa förbjuds i flera länder.
Du missar hela poängen.
Det enda som gör BC intressant framför andra krypto är just anonymiteten, struntar man i den så kommer det gå lika bra med någon av alla andra, ex kommande e-krona. Konkurrensen i krypto kommer att bli stor så när anonymiteten försvinner i bc kommer kursen tokrasa.

Vilka seriösa stora företag tror du vill handla med en valuta där det inte går att bevisa ägarskap och att bara nån kommer över lösen så kan dom sno rubbet utan risk att åka fast?
Vilka aktieägare tror du accepterar att bolagen tar den risken?
Finns inte på kartan är vad jag tror..

Senast redigerad av en moderator:
Varit tyst från Magunnar en tid nu, antar att tradingen i bc varit svår det sista, inte helt lätt när trenden är neråt.
Tror också det beror på inloggningen, men kan bero på att
  1. Rea på BC
  2. Stor volatilitet nu så bra läge att göra stora pengar och inte har tid.
  3. Han sätter sprätt på alla pengar han tjänat på BC, kanske han och @Tulpan är på en exotisk ö :)

V
Du missar hela poängen.
Det enda som gör BC intressant framför andra krypto är just anonymiteten, struntar man i den så kommer det gå lika bra med någon av alla andra, ex kommande e-krona. Konkurrensen i krypto kommer att bli stor så när anonymiteten försvinner i bc kommer kursen tokrasa.

Vilka seriösa stora företag tror du vill handla med en valuta där det inte går att bevisa ägarskap och att bara nån kommer över lösen så kan dom sno rubbet utan risk att åka fast?
Vilka aktieägare tror du accepterar att bolagen tar den risken?
Finns inte på kartan är vad jag tror..
Vad ser du för fördelar med en reglerad e-krona?

Jag tror inte att stora företag använder sig i första hand med ex. vis BC, mer privatpersoner.

Dock verkar många stora investerar handla kraftigt i denna.

Tror anonymiteten gör den intressant men tror inte den kommer försvinna på överskådlig tid. Bara gilla läget, den finns här för att stanna!

V

Vad ser du för fördelar med en reglerad e-krona?

Jag tror inte att stora företag använder sig i första hand med ex. vis BC, mer privatpersoner.

Dock verkar många stora investerar handla kraftigt i denna.

Tror anonymiteten gör den intressant men tror inte den kommer försvinna på överskådlig tid. Bara gilla läget, den finns här för att stanna!
Det är ju ytterst få utöver kriminella som verkligen använder sig av bc, det är endast i spekulativt syfte som folk handlar med den.
Kan du ger några skäl till varför man utöver spekulation ska använda/köpa bc?
Varför skulle stora företag vilja använda bc istället för fiat valuta?
Tänk till noga på för och nackdelar innan du svarar..

Tror också det beror på inloggningen, men kan bero på att
  1. Rea på BC
  2. Stor volatilitet nu så bra läge att göra stora pengar och inte har tid.
  3. Han sätter sprätt på alla pengar han tjänat på BC, kanske han och @Tulpan är på en exotisk ö :)
Ingen tropisk Ö för mig men kunde inte logga in på flera dagar.

Det är ju ytterst få utöver kriminella som verkligen använder sig av bc, det är endast i spekulativt syfte som folk handlar med den.
Kan du ger några skäl till varför man utöver spekulation ska använda/köpa bc?
Varför skulle stora företag vilja använda bc istället för fiat valuta?
Tänk till noga på för och nackdelar innan du svarar..

Jag skrev ju precis tvärtom att stora företag inte är intresserad av BC och frågade dig vad du ser för fördelar med en reglerad e-krona som bygger på blockchain?

Jag skrev ju precis tvärtom att stora företag inte är intresserad av BC och frågade dig vad du ser för fördelar med en reglerad e-krona som bygger på blockchain?
Min åsikt bygger på att jag ser inte att bc skulle vara den bästa kryptovalutan för seriös handel och därav kommer intresset och kursen att rasa. Sen vilken som är bäst har jag ingen aning om, inte tillräckligt intresserad för att läsa på såpass men har min åsikt klar, vi får se framöver hur det går.
Jar har haft fel förr men ofta rätt, ex att HM skulle ramla ner till 150 kr snart vilket skedde med råge idag.

Min åsikt bygger på att jag ser inte att bc skulle vara den bästa kryptovalutan för seriös handel och därav kommer intresset och kursen att rasa. Sen vilken som är bäst har jag ingen aning om, inte tillräckligt intresserad för att läsa på såpass men har min åsikt klar, vi får se framöver hur det går.
Jar har haft fel förr men ofta rätt, ex att HM skulle ramla ner till 150 kr snart vilket skedde med råge idag.
Då är det bra läge på att satsa på HM för dom kommer att gå upp, kanske redan på närmaste dagarna. :rolleyes:

Ja marknaden överdriver ofta på kort sikt men tror att hm på längre sikt kommer att fortsätta ner, deras storhetstid är över.

Det kanske är så. Man får se till att man drar ur sig i tid i så fall.
Så länge utdelningen är ok så kan man dock behålla den.
Verkar som att H&M har planer på att köpa Zalando. Vet dock inte om Zalando enbart är verksamma i Sverige.
Bryr mig inte så mycket om H&M eller andra aktier egentligen då jag inte har några större pengar på sådant.
Hade Lucara, Industrivärden, Investor och H&M.
Både Investor och H&M får dock stå kvar även om jag ligger lite minus på den.

Inte fn visste jag att jag hade BC:rolleyes:
Fick detta sms, folk drar sig inte för något för att komma åt ens konton:confused:
Bara att hoppas att gemene man inte är nyfikna:(
Screenshot_20180131-122249.png
;)

Tillbaka
Topp