Om ni vill bli rika

Jaja, den kan falla mer bara av det goda.:cool:
Ubon! Snart läge för köp???:rolleyes:
Det är blanknings tider i världen nu bara bra.:cool:

Oanda Converter skriver, 5 Februari 67,539.1, idag 6 Februari 60,226.3, trenden visar nedåt...

Magunnar, Ubon avstår ifrån att leka med kryptosaker, detta är ingen valuta, siffror i rymden, Ubon har lekt aktieängel i många år, vilket jag slutat med, kostar för mycket, problemet är att när en produkt ska utvecklas och finansiärer kommer in, så slutar dom drivande bakom produkten att ha ambitionen att fortsätta, drar ner på sparlåga, ungefär som att, titta, vi har lyckats, se så mycket pengar vi fått in, och börjar med flotta bjudmiddagar, taxiresor och inte förglömma, topplöner till sig själva, visst finns det Crowdfounding, detta var tidigare förbjudet i Sverige, i Sverige så finns det något som kallas kickstarter, bland flera andra, vad hände med detta, uppstarten erbjöd investeraren något, just det, svenska skattemyndighet tyckte att investeraren skulle betala skatt på det som dom fick som ett erkännande, redan här har svenska skattemyndigheten satt en käpp i hjulet för innovation/uppstart/utveckling för nyföretagande. Själv tar jag rygg på Ubon.

Känner Du dig sugen på att shoppa? tillfällig dipp? Ubon har en annan uppfattning, lycka till.
Inte krypto men aktier.
Det som utlöst raset är inflationsoro, finns ju knappt någon inflation så där tror jag inte på något utdraget ras ännu.
Som vanligt så överreagerar marknaden och då ska man passa på så kommer troligtvis att köpa en del aktier under dagen, hur mycket återstår att se.

Thcom kom med att det blir utdelning den 4/4.
1.36 baht per aktie, aktien kostar 11.80 nu.
Enda aktien av dom jag bevakar som inte rasat dessa 2 dagar, är ju en rätt bra utdelning så ingen vill väl sälja men den har heller inte gått upp under dessa dagar.

Inte krypto men aktier.
Det som utlöst raset är inflationsoro, finns ju knappt någon inflation så där tror jag inte på något utdraget ras ännu.
Som vanligt så överreagerar marknaden och då ska man passa på så kommer troligtvis att köpa en del aktier under dagen, hur mycket återstår att se.

Det är framförallt nu du bör köpa utdelningsaktier.
Bra ränta på kapitalet och förhoppningsvis dessutom en aktieuppgång.

Med tanke på H&M så får du nog strax över 7% utdelning på insatt kapital.
Nu har det fått väldigt låg riktkurs, men då dessa pessimister undervärderar aktien så är det stor möjlighet för att samma pessimist gör ett större köp själv.
Först pratar man ner den, sedan är det shopping med stor rea.

Det är framförallt nu du bör köpa utdelningsaktier.
Bra ränta på kapitalet och förhoppningsvis dessutom en aktieuppgång.

Med tanke på H&M så får du nog strax över 7% utdelning på insatt kapital.
Nu har det fått väldigt låg riktkurs, men då dessa pessimister undervärderar aktien så är det stor möjlighet för att samma pessimist gör ett större köp själv.
Först pratar man ner den, sedan är det shopping med stor rea.
Precis så det funkar, börsen är ett tjuv och rackarspel med mycket psykologi.
Jag handlar just nu främst med aktier som snart ska dela ut, dock ej HM.
Kan mycket väl bli ner på förmiddagen för att vända upp i em. Eller så fortsätter det ner nån dag till men jag siktar på tillfällig dipp så gå nog in med 50% typ.
Händer att jag har fel så lita inte på mig [emoji23][emoji23]

Så tror du på börskrash och ekonomisk kris nu?
För du förstod väl att det är börsen han skriver om?

Absolut att det blir ekonomisk kris, vilket jag skrivit om tidigare, global ekonomisk katastrof, Februari är början på det svarta som kommer.

Arbetslöshet som inte ser någon ljusning, folk som får gå från hus och hem, svält, pest, sjukdomar. Den som idag tror sig sitta säker, kommer snart att befinna sig i katastrofens centrum.

Kan vi fundera lite om betalningsmedlet Bitcoin, låt oss säga att Bitcoin värderas till 1000 och någon säljer något för 1000 och får betalt i BC, när värdet efter att affären är genomförd faller med hälften, 50 %, är det inte så nu att säljaren helt plötsligt sitter med en betalning som blev till hälften av värdet? 50% minus? 1000 som var det tänkta värdet från början?

Börsen i Thailand var som mest nere i -2.79% idag.
Ja handla lite då får vi se om det var rätt eller fel, började gå upp lite igen innan lunch.

Börsen i Thailand var som mest nere i -2.79% idag.
Ja handla lite då får vi se om det var rätt eller fel, började gå upp lite igen innan lunch.

Handla lite nu är väldigt rätt, framöver när börserna slår igen så finns aktier att handla, med 0 värde, då kan man tala om köpfest...

Vad tror ni om svenska bankaktier ? Har inte dom blivit lågt värderade ett tag nu med dom pengar dom trots allt tjänar ? Bra direktavkastning eller lär dom få problem igen om börsoron fortsätter ?

Banker är inget annat än moderna hallikar...ungefär samma sak som med en pr*stituerad som är i klorna på en hallik, upplåst.

Blir spännande nu, vänder det ner mer eller var det botten redan på öppningen.
Jag har iaf handlat en del

Vad tror ni om svenska bankaktier ? Har inte dom blivit lågt värderade ett tag nu med dom pengar dom trots allt tjänar ? Bra direktavkastning eller lär dom få problem igen om börsoron fortsätter ?
Du är inne på rätt spår men beror ju helt på börsens utveckling, bankerna tjänar pengar om dom höjer räntan men går börsen ner så följer dom med ner. Men visst ser ex SEB intressant ut.

Blir det som jag trodde en fet dipp på öppningen och sen upp eller kommer det mera på nedsidan innan dagen e klar.
Såna här dagar gillar jag :D

Inte krypto men aktier.
Ja köp bara men gift dig inte med dom.
Aktier köper jag inte, tror inte på dom i år kan ha fel vi får se om jag fel.:rolleyes:

Tillbaka
Topp