Om ni vill bli rika

 
Slöseri med fina pengar.
Krimskramset ni köper till era fruar är slöseri med fina pengar.
Takbygget runt huset är nåt alla hemma har nytta av, även uteplatsen. Kommer minska sol in i huset, skydda bilen, få tvättmaskin och diskmaskin under tak och en uteplats att sitta på och inte minst frugans utekök så vi får ut alla thaimatrester som drar myror.
 
Krimskramset ni köper till era fruar är slöseri med fina pengar.
Takbygget runt huset är nåt alla hemma har nytta av, även uteplatsen. Kommer minska sol in i huset, skydda bilen, få tvättmaskin och diskmaskin under tak och en uteplats att sitta på och inte minst frugans utekök så vi får ut alla thaimatrester som drar myror.

Nu ska vi inte vara sådana.
Seså, iväg med dig och köp en Hermes väska på en gång
 
Krimskramset ni köper till era fruar är slöseri med fina pengar.
Takbygget runt huset är nåt alla hemma har nytta av, även uteplatsen. Kommer minska sol in i huset, skydda bilen, få tvättmaskin och diskmaskin under tak och en uteplats att sitta på och inte minst frugans utekök så vi får ut alla thaimatrester som drar myror.
Ja, det kommer att vara bra runt huset @PanPan
Men spara oss bilder från frugans utekök.:eek::eek::p
 
Nu ska vi inte vara sådana.
Seså, iväg med dig och köp en Hermes väska på en gång
Jag vet inte vad hon köper för väskor och har ärligt talat ingen koll på vad dom kostar, handväskor är inte mitt stora intresse.
Men hade hon kommit hem med en väska som kostar som årskostnaden för 1 av barnen hade jag blivit förbannad.
Nä lyxshoppa menlösa prylar som man inte har nytta av det är gayness.
Men hade jag vart lika rik som herrarna verkar vara som har råd att slänga ut pengar på sånt så ser man väl annorlunda på det.
För oss är det fortsatt mycket pengar.
 
Kommer bli fint det med, skall jag nog se till, att hon får bygga efter som hon vill betyder inte att jag kommer gå med på något anskrämligt.
Detta kök som du visade bilder av var inget vidare.
Men jag har sett hur fint du har gjort med huset.
Så jag litar på dig.
Men jag har inget med detta att göra.
Är bara lite gnällig nu, är bara ensam gubbe här i paradiset
 
Jag vet inte vad hon köper för väskor och har ärligt talat ingen koll på vad dom kostar, handväskor är inte mitt stora intresse.
Men hade hon kommit hem med en väska som kostar som årskostnaden för 1 av barnen hade jag blivit förbannad.
Nä lyxshoppa menlösa prylar som man inte har nytta av det är gayness.
Men hade jag vart lika rik som herrarna verkar vara som har råd att slänga ut pengar på sånt så ser man väl annorlunda på det.
För oss är det fortsatt mycket pengar.

Vem säger att man inte kan ha nytta av dessa grejer?
4 väggar och ett tak är tillräckligt för ett hus, allt annat är ju onödigt.
Som jag sa tidigare så gillar frun Chanel Boy-väskan, men anser den vara för liten till att användas. Används det inte så köps det inte.
Det går säkert lika bra med en plastpåse från Ica, men då måste man passa på innan dom skattebelägger plastpåsarna.
 
Att köpa sånt trams till sig själv är gay.
Att köpa till sin fru är att dölja sin gayness.
Att ge frugan kriditkortet är suicidal..

Jag e hellre smyggay än att lämna ifrån mig kortet

Ja, någon väska köper jag inte till mig själv.
Dock är jag en suicidal smyggay då jag t.o.m brukar lämna kortet till frun....och hon har ett eget kort som jag får räkningen på.
 
Firman bjöd mig på en dinka. Nästan 11 brakare! Skulle jag aldrig pynta ur min egen plånka. Nä renoverar hellre huset för dom peningarna. Den är lite snygg i alla fall tycker jag och så är den av titan :p

6B60D803-A05E-45BD-B239-D77179561A8B.jpeg
 
Ekonomisk rikedom skänker ingen lycka men den skapar trygghet. Företaget där jag jobbade ville att alla skulle känna mer samhörighet med det. Därför erbjöds vi köpa aktier och fick en massa konvertibler på köpet. Det var helt riskfritt då en eventuell förlust skulle täckas av företaget. LO-medlemmarna hade av ”fucket” uppmanats att inte beblanda sig med kapitalisterna. De fick lång näsor när vi sålde våra aktier med en förtjänst som motsvarade flera månadslöner. Sedan dess har vi aktiesparat. Utvecklingen under 3 månader är just nu 30,99%. Det gör mig inte ett dugg gladare. Den stora lyckan är att få vara frisk.
 
Ekonomisk rikedom skänker ingen lycka men den skapar trygghet. Företaget där jag jobbade ville att alla skulle känna mer samhörighet med det. Därför erbjöds vi köpa aktier och fick en massa konvertibler på köpet. Det var helt riskfritt då en eventuell förlust skulle täckas av företaget. LO-medlemmarna hade av ”fucket” uppmanats att inte beblanda sig med kapitalisterna. De fick lång näsor när vi sålde våra aktier med en förtjänst som motsvarade flera månadslöner. Sedan dess har vi aktiesparat. Utvecklingen under 3 månader är just nu 30,99%. Det gör mig inte ett dugg gladare. Den stora lyckan är att få vara frisk.
Jag kan bara prata om min egen lycka!
Pengar är en möjlighet till lycka, men jag tror att många slarvar bort.

Pengar kan köpa många förmodligen de flesta (om inte alla) saker som gör människor lykliga och om det inte gör det, då ligger ansvaret hos oss själva.

Det handlar såldeles om att spendera sina pengar som bidrar till vår upplevelse av lycka.

För min del, hjälper mina pengar mig, att leva längre, leva hälsosammare, minska stress och oro, ha mer fritid för mig, styra över dagliga aktiviteter.
Få bättre sjukvård.

Så får min del är jag väldig lycklig att ha pengar om jag skulle påstå något annat vore
BS...:wai:
.
 
Jag kan bara prata om min egen lycka!
Pengar är en möjlighet till lycka, men jag tror att många slarvar bort.

Pengar kan köpa många förmodligen de flesta (om inte alla) saker som gör människor lykliga och om det inte gör det, då ligger ansvaret hos oss själva.

Det handlar såldeles om att spendera sina pengar som bidrar till vår upplevelse av lycka.

För min del, hjälper mina pengar mig, att leva längre, leva hälsosammare, minska stress och oro, ha mer fritid för mig, styra över dagliga aktiviteter.
Få bättre sjukvård.

Så får min del är jag väldig lycklig att ha pengar om jag skulle påstå något annat vore
BS...:wai:
.
Mer fritid 55555555555555555, den var bra!
 
Jag gör precis allt som jag vill göra sen jag slutade tjäna pengar.
Nu trillar dom bara in på kontot regelbundet utan stress.
Faktiskt blir det dessutom pengar över varje månad.
Vad gör jag för fel? ;)
 
 
 
Tillbaka
Topp